BMW telefoon

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
casanova

BMW telefoon

Bericht door casanova » 11 okt 2010, 13:20

Ik (Peter) heb een plm. 10 jaar oude BMW 320 touring. Volgens mij was BMW z'n tijd toen al ver vooruit want er zit een telefoon ingebouwd. Nou gebruik ik dat ding nooit, heb het wel even geprobeerd met een duo sim-kaart, maar ik vind het niks. Bovendien is de techniek al weer zo ver dat je met je mobieltje prima handsfree kunt bellen. Ballast dus.
Wie weet hoe je die console met telefoon kan demonteren en een opbergvak ervoor in de plaats kan monteren?

yourenotmytype

Re: BMW telefoon

Bericht door yourenotmytype » 22 okt 2010, 14:13

Ik weet niet precies hoe je het moet demonteren. (er zal ZEKER wel een how-to zijn ergens op dit forum of google ofzo). Wat wel misschien handig is, is het HELE setje eruit halen. Voor verkoop levert het veel meer op. Dus niet alleen de houder van de telefoon, maar ook bv de antenne en de module die de telefoon aanstuurt (voor bijvoorbeeld de knopjes aan t stuur..)

edho

Bericht door edho » 22 okt 2010, 18:45

Volgens mij kun je aan de zijkanten van de telefoonbak een beetje met je vingers aan weerskanten indrukken. Dan kan je hem zo omhoog eruithalen. Geen gereedschap nodig. Eronder zit een gecombineerde stekker voor laadstroom en antenne.Omdat de jouwe een pre-facelift model is, geen garantie dat het 100% hetzelfde zit. Ik heb een 316 touring 2004. Ik heb ook het telefoonbakje er uit gehaald en een rolluikje er voor in de plaatst gedaan. Zeer tevreden over.
Bakje gekocht via marktplaats voor een ruime 40 euro.

casanova

Bericht door casanova » 26 okt 2010, 08:19

Bedankt voor de reactie. Ik ga hem proberen te demonteren en te koop aanbieden. Vraag me wel af of er iemand op zo'n ouderwets toestel zit te wachten, maar je weet maar nooit.

Richel88

Bericht door Richel88 » 26 okt 2010, 08:29

Dat is de simpelste mod die je kunt doen ;)
Je kunt de hele telefoon module gewoon uit de middenconsole trekken. Gewoon met 2 hande vastpakken, en omhoog trekken.
De stekker afkoppelen van de module, en je nieuwe bakje terugplaatsen.

Laat die antenne en module maar lekker zitten. Mocht laterna iemand uberhaubt interesse hebben in de gehele set, dan kun je altijd nog die eruit halen.
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”