ik had van de week een lekkage langs de kleppen deksel pakking dus vandaag de pakking gehaald en er maar eens aan begonnen om het te vervangen dit ging allemaal goed totdat ik het kleppen deksel eraf haalde.
ik schrok me dood. ik dacht dat ik mezelf een gezonde e46 had gekocht omdat alles netjes was enz:
hierbij wat foto's:

dus na een uurtje of 3 met het schoonmaken van mijn kleppen deksel ze zijn bezig geweest was alles weer schoon. heb er voor gezorgd dat niks bij de nokkenassen kwam en dus als alles weer gemonteerd zou zijn de brokken niet mee het blok in zouden gaan en in de oliezeef terecht zouden komen. gelukkig kon ik geen schade aan mijn nokkenassen zien ofziets dergelijks
de kleppen deksel pakking was ook keihard brak in duizend stukken.
ik heb al vaker aanslag en wat koek gezien in een kleppendeksel maar nog nooit zo erg het was gewoon 2cm dik.
maar nu dus waar alles om gaat na alles weet in elkaar te hebben gestoken starte ik de auto en hij draaide best wel wat onregelmatig maar wel op 6cilinders dusja toen ga ik wat gas en hoorde ik ineens een ratelend geluid het leek van de vanos te komen maar goed dacht misch toch ergenst wat tussen gekomen dus maar effe warm rijden maar het ging niet meer weg maar werd wel iets minder.
Wat ik gewoon raar vond is dat ik helemaal niks veranderd heb aan de motor en nu ineens dat geluid hoor. Het enige wat ik me kan bedenken is dat de koek die erin zat het geluid dempte.
Heb al het een en het ander gelezen over de beisan revisie set. Maar wil eerst even van jullie weten of het de vanos ook echt is dus heb ik een filmpje gemaakt :
http://www.youtube.com/watch?v=EoDx4UKYUbQ
En zou ik jullie willen vragen wat is dit wat moet ik doen en wat gaat dit kosten? Ik kan het meeste zelf wel.