versnellingsbak doet raar
versnellingsbak doet raar
goedemiddag bmw fans,
volgens mij zit er iets niet lekker in me bmwtje. (e46 328ci)
als ik naar ze 5 schakel en daarna in ze vrij wil zetten blijft me pook rechts hangen. dus hij komt niet mooi naar het midden terug.
het voelt ook als een hobbeltje als ik naar ze 5 schakel.
dit doet hij voornamelijk als hij koud is, en dan na 10 min. rijden komt ie weer terug naar het midden.
t is vooral vervelend als je van ze 5 naar ze 4 wil schakelen want dan ben je gewoon even naar de versnelling aan het zoeken.
heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
alvast bedankt.
gr patrick
volgens mij zit er iets niet lekker in me bmwtje. (e46 328ci)
als ik naar ze 5 schakel en daarna in ze vrij wil zetten blijft me pook rechts hangen. dus hij komt niet mooi naar het midden terug.
het voelt ook als een hobbeltje als ik naar ze 5 schakel.
dit doet hij voornamelijk als hij koud is, en dan na 10 min. rijden komt ie weer terug naar het midden.
t is vooral vervelend als je van ze 5 naar ze 4 wil schakelen want dan ben je gewoon even naar de versnelling aan het zoeken.
heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
alvast bedankt.
gr patrick
suzuki alto 1.0 --> bmw e46 328CI--> bmw M3
Re: versnellingsbak doet raar
bak olie misschien verversen? doet soms wonderen 
http://www.bmwportal.nl/e46-algemeen-f3 ... t7331.html
Spit dit topic maar eens door, wordt de klacht omschreven, zou iets met de lagerbussen zijn.
Spit dit topic maar eens door, wordt de klacht omschreven, zou iets met de lagerbussen zijn.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Ik heb ditzelfde euvel ooit eens bij een 528i gehad. ik heb er toen een andere versnellingsbak onder gezet en de oude eens goed bekeken. Er blijkt een veer aan de zijkant van de bak te zitten die in een soort zuigertje valt. ( dit zit onder één van de ronde afdichtingen aan de zijkant van de bak ) Dat zuigertje zit als het koud is vast in de zijn huis en wanneer de bak warm wordt komt deze weer los. Het is te verhelpen, maar dan moet de bak er wel vanaf om erbij te komen!
Mvg DDV
Mvg DDV
"_______"
ok bedankt voor de reacties.
ik zal de bakolie verversen. als het die veer is dan denk ik dat ik het maar laat zitten. het is wel vervelend maar is een behoorlijke reparatie. als het verder geen kwaad kan....
gr. patrick
ik zal de bakolie verversen. als het die veer is dan denk ik dat ik het maar laat zitten. het is wel vervelend maar is een behoorlijke reparatie. als het verder geen kwaad kan....
gr. patrick
Bak olie verversen zal niet helpen.. dit probleem doet zit in de versnellingsbak zelf. Wat er namelijk aan de hand is dat de pennen die ervoor zorgen dat er weerstand in de pook is vast zitten. Dit heet shift pin, deze delen bestaan uit een huls, pen, en een veer. BMW heeft in verleden verkeerde materiaal gebruikt voor de hulsen die zetten uit en krimpen. Als de huls krimpt dan blijft de pen haken of vast zitten. Vaak kan je dit horen als je met motor uit schakel naar je 5e versnelling hoor je een klik geluid. Hoe lost je dit op nou je bak moet zowiezo eraf anders kan je er niet bij. http://www.unofficialbmw.com/images/catchpin-7.jpg . Je kan dit zelf oplossen maar als je absoluut niet handig bent dan raar ik je dit niet aan om te doen. spreek zelf uit eigen ervaring heb dit namelijk een keer gedaan.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
nou grootste probleem is dat ik gewoon niet de spullen er voor heb om dit soort reparaties uit te voeren.
zoals goeie krik, enz.
maar zown veer met huis zou het idd heeel goed kunnen zijn. zo voelt het ook een beetje alsof tie blijft hangen en dan terug"klikt"als het ware.
zoals goeie krik, enz.
maar zown veer met huis zou het idd heeel goed kunnen zijn. zo voelt het ook een beetje alsof tie blijft hangen en dan terug"klikt"als het ware.
Ja, oke maar los van het krik en steunen heb je voor de rest geen speciaal gereedschap nodig. Paar goeie schroevendraaiers en gezond verstand. Maar je kan beter dan een andere bak erin doen of ermee leven wat ik denk de laatste behoorlijk irritant gaat worden.
Verkocht BMW 320D e90