Velg links achter loopt aan
-
jantjehayabusa
Velg links achter loopt aan
Hallo,
Gisteren heeft de garage nieuwe velgen en banden gemonteerd. Zijn style 162 velgen. Ziet er allemaal mooi uit. Alleen het probleem is dat de band links achter aan loopt tegen het spatbord als ik bijv. over een drempel rijd. De maat van de banden is 225-40-18 en de et van de velg is volgens mij 35.
Heb even zelf wat opgemeten en nu schijnt het te zijn dat de linker velg gewoon een stuk verder naar buiten staat als de rechter. :?
Alsof de as er scheef onder zit. Nu kan ik wel de linker wielkast laten rollen maar vind het toch vreemd.
Heeft iemand anders ook deze ervaring?
Groeten.
Gisteren heeft de garage nieuwe velgen en banden gemonteerd. Zijn style 162 velgen. Ziet er allemaal mooi uit. Alleen het probleem is dat de band links achter aan loopt tegen het spatbord als ik bijv. over een drempel rijd. De maat van de banden is 225-40-18 en de et van de velg is volgens mij 35.
Heb even zelf wat opgemeten en nu schijnt het te zijn dat de linker velg gewoon een stuk verder naar buiten staat als de rechter. :?
Alsof de as er scheef onder zit. Nu kan ik wel de linker wielkast laten rollen maar vind het toch vreemd.
Heeft iemand anders ook deze ervaring?
Groeten.
Re: Velg links achter loopt aan
het zou gewoon moeten passen.
ik had dezelfde maten, alleen dan 19" en geen problemen.
Zit er niet stiekum een andere velg onder? Of misschien een andere naaf/ remschijf
ik had dezelfde maten, alleen dan 19" en geen problemen.
Zit er niet stiekum een andere velg onder? Of misschien een andere naaf/ remschijf
-
jantjehayabusa
Dat ze gewoon zouden moeten passen zei de velgen boer ook... baal er behoorlijk van. Het is touwens wel een sedan... maakt dat wat uit?
heb ik ook
moet gewoon passen zonder rollen enzo.
Weet je zeker dat het qua breedte aanlopen is.
Bij mij loopt het ook wel es aan, maar meer doordat er spullen in de kofferbak liggen.
Wellicht is 1 veer slapper of misschien wel gebroken, al lijkt gebroken vreemd dat had de bandenman dan ook wel gezien.
Zie je namelijk waar de band aan loopt door sleepschade aan de band op de zijkant?
moet gewoon passen zonder rollen enzo.
Weet je zeker dat het qua breedte aanlopen is.
Bij mij loopt het ook wel es aan, maar meer doordat er spullen in de kofferbak liggen.
Wellicht is 1 veer slapper of misschien wel gebroken, al lijkt gebroken vreemd dat had de bandenman dan ook wel gezien.
Zie je namelijk waar de band aan loopt door sleepschade aan de band op de zijkant?
-
jantjehayabusa
Er zit idd beschadigingen aan de zijkant van de band. Ik heb niets in de kofferbak liggen en hij loopt aan bij drempels.
Heb het net opgemeten en het scheelt ongeveer 1cm. Dat hij links verder naar buiten staat dan rechts..
Heb het net opgemeten en het scheelt ongeveer 1cm. Dat hij links verder naar buiten staat dan rechts..
meet eens vanaf de binnenkant van je naaf tot aan de binnen of buitenkant van je velg.
Als je daar ook de cm verschil in kan terugvinden zit het em in de velgen.
ps. heb je 4 gelijke wielen of heb je voor en achter andere et waarden??
Als je daar ook de cm verschil in kan terugvinden zit het em in de velgen.
ps. heb je 4 gelijke wielen of heb je voor en achter andere et waarden??
-
jantjehayabusa
Heb alles opgemeten wat er op te meten valt...
Zijn 4 dezelfde velgen. Het enigste verschil wat ik heb kunnen meten is de afstand van de grond tot de onderkant van de wielkas. dat scheelt 1 cm. maarja dat kan ook komen door dat de auto een beetje scheef kan staan, toch?
Zijn 4 dezelfde velgen. Het enigste verschil wat ik heb kunnen meten is de afstand van de grond tot de onderkant van de wielkas. dat scheelt 1 cm. maarja dat kan ook komen door dat de auto een beetje scheef kan staan, toch?
bestuurderskant is dan hoger?
-
jantjehayabusa
Ja, dat is ook de kant die aanloopt...
Als alles gelijk is zou ik toch eens kijken of je remschijf achter niet andes is.
Normaal gesproken zouden deze hetzelfde moeten zijn links en rechts.
wat mij dan eerder lijkt is dat de naaf waar de remschijf op zit anders is. Wellicht door een keer een kapot wiellager vervangen.
Ook dat zou vreemd zijn, dar is meestal toch allemaal wel hetzelfde, ook bij immitatie. Misschien dat er wel verschillen zijn met bepaalde modellen en dat er gedacht is dat het allemaal hetzelfde is.
Ik neem aan dat de auto niet een keer een schade heeft gehad op de zijkant aan de achterzijde?
Normaal gesproken zouden deze hetzelfde moeten zijn links en rechts.
wat mij dan eerder lijkt is dat de naaf waar de remschijf op zit anders is. Wellicht door een keer een kapot wiellager vervangen.
Ook dat zou vreemd zijn, dar is meestal toch allemaal wel hetzelfde, ook bij immitatie. Misschien dat er wel verschillen zijn met bepaalde modellen en dat er gedacht is dat het allemaal hetzelfde is.
Ik neem aan dat de auto niet een keer een schade heeft gehad op de zijkant aan de achterzijde?
-
jantjehayabusa
sja hij heeft een keer schade gehad aan de wielkas, maar dat was zo minimaal. wat krassen omdat ik een paaltje over het hoofd had gezien.
Zat idd ook aan de naaf te denken of toch een kapotte veer... maandag maar eens op de brug met dat ding.
Thnx voor je snelle reacties... hou je op de hoogte.
Zat idd ook aan de naaf te denken of toch een kapotte veer... maandag maar eens op de brug met dat ding.
Thnx voor je snelle reacties... hou je op de hoogte.
Veertje kan je zo zien als je ff onder de auto gaat liggen.
Zou het wel deels verklaren, maar die cm verschil blijft vreemd, daar zou de veer geen invloed op kunnen hebben. :?
Zou het wel deels verklaren, maar die cm verschil blijft vreemd, daar zou de veer geen invloed op kunnen hebben. :?