Zoals de topic titel al zegt ik heb een "Misfire" op cilinder nummer 5 met 328 BMW. Bouwjaar 1998-11, 201845dkm gelopen. Ik heb de auto sinds vorig jaar november. Reed verder prima, tot op een gegeven na een maandje of 4 dat de auto niet meer lekker liep, vreemd genoeg met losse LMM wel en heel af en toe "Misfire". LMM vervangen, probleem niet opgelost. Toen de CCV vervangen en de auto liep nu wel goed met aangesloten LMM. Mooi problemen opgelost maar de "Misfire" problemen op cilinder 5 lijken constanter te worden ;(
Eerst kon ik nog met mn de laptop de code wissen en bleef hij wel even weg maar wat ik al zei het begint nu constanter te worden. Dus ik met de auto naar de BMW Specalist in Badhoevedorp, auto uitgelezen, Thermostaat foutcode, VANOS probleem, en toevallig toen geen misfire

Verder zei de garage dat ze een vacum lek zouden horen achter bij het klependeksel. Ze denken dus aan een scheurtje in het deksel. En dat dan weer te maken zou hebben met de "Misfire". Ook heb ik opgemerkt dat er 1 bout van de kleppendeksel los zat en het rubber miste, deze bout zit ter hoogte van cilinder 5 toevallig.
Dus wat ik nog kan doen ala goedkope oplossing is de kleppendeksel pakking vervangen, die daar denk ik ook wel aan toe is want ik weet verder niet wat er gebeurt is met het blok. Maar ik hoor graag ook jullie mening/advies voor dit probleem. Je leest veel op forums erover maar vaak niet de oplossingen.
Wat ik zelf al heb gedaan, olie ververst, bougies vervangen origineel, bobines omgewisseld, benzine filter vervangen. Ga er nog injectie reiniger in gooien, misschien dat dat helpt en dan wil ik graag weten welke benzine jullie in je 328 doen? 95 of 98 en waar tankje? Mn oom zei dat de Bezine van bijv de Tango troep is

Alvast bedankt voor jullie mee denken!