Een schroefset kan natuurlijk ook, voordeel hiervan is dat je hem zelf op de door jou meest geschikte hoogte kunt afstellen

EDIT:DJLeonardo schreef:Nu even mijn bijdrage:
Ik heb nu alleen aan de voorwielen de Eibach Prokit veren.
Toen ik nog met de M veren rondreed vond ik de voorkant (te hoog, duh) iets onrustig in lange doordraaibochten. Klaverbladen b.v.. Ik merkt dat de neus een beetje aan het deinen was en ik moest constant corrigeren. De laatste keer dat ik dat had was met de Z3 zonder veerpootbrug. Op de 330 heb ik die er echter alweer een tijdje opzitten dus dat was het niet. Wat me verder opviel is dat de "ride" van het M onderstel best stug is. Veel stugger dan het M onderstel van de Z3. Eigenlijk was ik er dus dubbel ontevreden over.
Nu met alleen Eibach voorveren heb ik het idee dat de auto pas in balans is. De veer karakteristiek van de voor en achterkant komen nu beter overeen. De achterkant was blijkbaar hetgeen er stug was aan het M onderstel en daar is nu een net zo stugge voorkant bijgekomen. Maar het zeker niet oncomfatabel! De korte hobbeltjes zijn nu net zo als met de M voorveren (en achterveren) De glooingen in de weg echter neemt de neus nu zonder te veel te deinen. Hierdoor wordt je stuur niet zo onrustig. Ook de bochten zijn strakker minder to geen corrigerend sturen en de auto helt veel en veel m inder over. Nogmaals, het opvangen van oneffenheden (hobbeltjes) is niet minder geworden. Dit is dus precies wat ik hoopte dat het me zou opleveren (en een lagere neus natuurlijk) De overgang destijds bij de Z3 van M naar Eibach was een enorm verschil qua stugheid, nu is die overgang er nauwelijks. Dat geeft wel aan dat het BMW M onderstel dus op behoorlijk stugger is geworden sindsdien. Iets wat bevestigd wordt door Z4 rijders die hetzelfde ervaren
Waarom geen Eibach achterveren?
De overall veer karakteristiek is merkbaar beter in balans. Ik vrees dat de Eibach achterveren de boel nog wat stugger zullen maken. Achter wil ik dat zeker niet (m'n kinderen) Daar komt bij dat ik achterveren heb voor een TouringDie passen wel maar zijn iets stugger vanwege een grotere draagcapacteit.
Misschien dat ik ze nog eens probeer voor de gein maar voorlopig even niet. Dit is dus geheel tegen mijn eerdere mening in. Je zou immers denken dat de auto juist minder in balans zou zijn met een gemixte setup. Blijkbaar is het verschil tussen M voor- en achter veren erg groot. Iets wat mij verbaasde.