Roest onderaan deuren

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Beemerke2000

Roest onderaan deuren

Bericht door Beemerke2000 » 20 apr 2010, 04:34

Heb in het weekend bij het kuisen roest gevonden onderaan mijn achterdeuren x|
Aan het linkerachterportier komt de roest juist tot op de buitenkant,je voelt blaasjes in de lak.
Aan het rechterportier zit de roest enkel nog maar aan de binnenzijde.
Nu kuis ik mijn wagen telkens tussen de deuren en droog ik deze ook af,je kan geen vuil vinden in de rand tussen de metalen rand van de buitenplaat en de rubber.
Maar toch is dit flink geroest.Is dit wel normaal voor een bmw van 10 jaar oud?
Ik heb nog een opel van 27 jaar en een ford mustang van 42 jaar en geen enkele van deze wagens heeft roest aan zijn portieren.
Nochtans staat de opel dag en nacht buiten in alle weer en wind,en de bmw altijd binnen.
Zou mijn volgende wagen dan toch een audi worden :roll:

bofkont

Re: Roest onderaan deuren

Bericht door bofkont » 20 apr 2010, 06:35

Portieren willen nog welleens roesten op de punten waar jij noemt, komt het van binnenuit??
Zou gelijk naar de dealer gaan ivm lak/carrosie garantie, al geef ik je weining kans jammergenoeg.

En maak je geen ilussie's over Audi's die roesten ook.
Mijn vorige auto een Audi S3 quattro had roest links en rechts langs de gehele dakranden.
Is echt een kwaal bij de A3/A4/A6 ook de VW passat.
Zelfs nieuwe Audi's roesten weet ik van het audi forum.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

JdM

Bericht door JdM » 20 apr 2010, 07:47

En volgens mij kun je je auto beter buiten in de wind zetten, dan in een slecht geventileerde garage. Het enige wat er echt mooier van blijft is je lak omdat deze geen invloeden van de zon krijgt en omdat je auto niet wordt ondergescheten door de vogels.
Maar als jij graag een audi wil rijden :+

Beemerke2000

Bericht door Beemerke2000 » 21 apr 2010, 00:35

Roest komt van binnenuit,is wel op een zeer korte periode gekomen want in februari heb ik de wagen nog gesimoniseerd en toen was er nog niets te zien.
Heb daarstraks met de dealer gebeld en moet morgen met de wagen naar hun komen.
De carrossier ging er dan eens naar kijken.
Maar zoals gezegd zal dit niet onder garantie gemaakt worden waarschijnlijk.
Toch vind ik dat dit na 10 jaar zeker niet zou mogen.En toch niet doordat de wagen altijd goed onderhouden is geweest.
Mijn voorkeur gaat ook niet echt uit naar een veredelde volkswagen maar moet wel toegeven dat de nieuwe a4 een mooie wagen is langs buiten :P

bofkont

Bericht door bofkont » 21 apr 2010, 13:42

Sucses hou ons op de hoogte zou ik zeggen altijd goed om te weten hoe BMW hier mee omgaat, en zeker de nieuwe A4 is een prachtige wagen :)
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

Beemerke2000

Bericht door Beemerke2000 » 21 apr 2010, 18:21

Is dus geen garantie ;( bmw gaf op de e46 maar 6 jaar garantie op roesten.
En volgens hun is dit een kwaaltje van de e46.
Om dit helemaal weg te krijgen is de enige oplossing 2 nieuwe deuren steken.
Ze kunnen dit bijwerken maar uiteindelijk komt dit terug omdat de deuren roesten waar de buitenste plaat over de binnenplaat geperst is en ze hier niet aan kunnen.
Mijn vader zijn opel is even oud en die heeft zelfs 12 jaar garantie.
Blijkbaar wisten ze dat het metaal van een niet zo goede kwaliteit is.

bmwpeter

Bericht door bmwpeter » 24 apr 2010, 15:45

Ik heb zelf een facelift van 2002 maar nergens nog roest te zien hoor. Maarja ik heb nog wel twee jaar te gaan natuurlijk om de 10-de verjaardag van m'n Bimmerke te vieren :)
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

Beemerke2000

Bericht door Beemerke2000 » 24 apr 2010, 19:03

Over 6 maand was aan mijn wagen ook helemaal niets te zien.Carrossier zegt wel dat dit heel vlug gaat eens er een klein roestblaasje ergens komt gaat dit als een lopend vuurtje verder.
Daarstraks wagen eens goed bekeken en ook de passagiersdeur vanvoor heeft het, zit wel nog maar enkel op het onderste stuk.
Vindt dit niet kunnen voor een wagen van deze klasse. Mijn moeder haar peugeot is ook 11 jaar en deze staat altijd buiten en wordt maar 1 maal per maand gekuist en in de winter zelfs niet omdat deze anders vastvriest.
De carrossier van de bmw garage zei zelf dat hij weinig zo goed onderhouden wagens ziet maar toch heb ik het weeral zitten ;( Grote twijfels of mijn volgende toch een bmw zal zijn.

morris

Bericht door morris » 25 apr 2010, 12:52

Mijn e46 is bijna 12 jr oud,staat altijd buiten,ben geen poets (word wel regelmatig gewassen),is in het verleden regelmatig gebuikt voor woon/werk met name vuile wegen en heb nergen last van!!!!!!
Ken mercedesen (kikkeroog) die na 5jr doorgeroest waren even als focus'en na 3-4 jr,heb zelf een astra G gehad die na 6jr redelijke roest aan de wielranden had en mijn vader z'n passat van 6 jr heb zo links en rechts ook wat tikken!!
Opel en ford hadden bv jrn 80/90 veel last van doorrotten maar ken ook exemplaren die zonder speciale behandeling daar geen last van hebben!
Motto:auto's roesten gewoon vroeg of laat, heeft met BMW niks te maken! als je dat niet wilt kun je het besten voor bv een delorian gaan of voor een peugeot van 11 jr,maar je kunt ook.......voor zo'n super stukje ongeevenaarde technic van het VAG consern gaan!

Beemerke2000

Bericht door Beemerke2000 » 25 apr 2010, 22:49

Mijn wagen wordt dagelijks gebruikt voor woon-werkverkeer,waarom zou ik anders een wagen moeten hebben :P
Maar zoals ik al zei wordt mijn wagen wekelijks gekuist en altijd mee tussen de deuren,daarna afdrogen en nog een uurtje laten openstaan zodat alles zeker droog is.
Ik hoop voor u dat jouw wagen roestvrij blijft maar over 3 maand zag ik ook nog geen roest en nu hebben al 3 van de 4 portieren roest (| Aan 1 is het nog maar zeer lichtjes voelbaar en zichtbaar aan de kitrand die een kleine bobbel krijgt.
Vroeger waren het de fransen die roesten, de laatste jaren blijkbaar de duitsters die beginnen.

bmwpeter

Bericht door bmwpeter » 26 apr 2010, 17:49

Inderdaad erg jammer dat dit ook bij een BMW kan gebeuren dus. Is het niet netjes bij te werken dan? Roestverwijderen, behandelen met een antiroest product bijvoorbeeld RX5 en dan weer aflakken. RX5 kun je ook aan de binnenkant van de portieren spuiten, dit spul wordt vaak bij oldtimers gebruikt en laat ik er nou net eentje hebben. Een Fiat nog wel en die roesten normaal al op de folder, alleen die van mij staat er naar 31 jaar nog steeds netjes bij. :zwaai:

Afbeelding

Beemerke2000

Bericht door Beemerke2000 » 26 apr 2010, 18:26

De roest is op enkele weken hard opgekomen en zit al tot op de zijkant van de deur.
Dus moet terug gespoten worden tot aan de zijstrip.
En de roest komt zowiezo terug want waar de roest begint kunnen ze niet aan.
Enige oplossing zijn eigenlijk 4 nieuwe deuren maarja dan moet de wagen volledig gespoten worden en dit is de wagen
zeker niet meer waard.

bmwpeter

Bericht door bmwpeter » 27 apr 2010, 12:27

Kun je eens een foto plaatsen van de roestplekken? Het moet al gek zijn als je er met RX5 niets aan kunt doen dit is bijna zo dun als water en kruipt dus in alle porien en naden en loopt er zelfs doorheen. Moet op te lossen zijn hoor, vier nieuwe deuren is wel erg rigoreus :roll:

Beemerke2000

Bericht door Beemerke2000 » 28 apr 2010, 00:43

Zal er morgen indien ik tijd heb eens proberen van er foto's van te maken.
Maar zoals ik al gezegd heb zit de roest op 1 deur al aan de zijkant dus zichtbaar.
Als ik dit moet afschuren moet zowiezo deze deur onderdaan herspoten worden.

bmwpeter

Bericht door bmwpeter » 02 mei 2010, 19:04

Aan opnieuw spuiten ontkom je niet denk ik.

Tegenwoordig doet men ook vaak zogenaamde spotrepairs en bij een goede spuiter zie je dit niet. Kost veel minder dan de complete deur spuiten dus misschien wel een goede optie voor jouw probleem. Ik zou de deur wel behandelen met RX5 om verder roesten te voorkomen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”