Hey mensen!
Ik heb laatst mijn installatie aangelosten maar heb nu het bekende probleem.
Als ik gas geef hoor ik een hele hoge piep.
Ik heb eigenlijk al een heel stappenplan geprobeert maar de ruis blijft. Zijn er meer mensen met
een E36 die hier wel een oplossing voor hebben gevonden?
Lastige ruis.
Re: Lastige ruis.
heb jij de tulpkabel bij de stroomaanvoerkabel liggen?
waarschijnlijk zal dit het zijn als je dat wél hebt.
waarschijnlijk zal dit het zijn als je dat wél hebt.
inderdaad.
Hetgene wat je hoort is dynamoruis. Je hoort het toerental in de speakers, heee irritant (|
probeer de tulpkabel zover mogelijk bij de voedingskabels weg te houden. (voeding links en rca rechts of door het midden wegleggen)
Voorkom ook bij te lange kabels dat je deze oprolt onder bijvoorbeeld de achterbank (zigzaggen werkt beter)
Enne uiteraard bij goede kabels is de afscherming beter.
Mocht dit niet baten kan je ontstoringsfilters monteren in de rca kabel, deze hebben ook vaak een goed effect
Hetgene wat je hoort is dynamoruis. Je hoort het toerental in de speakers, heee irritant (|
probeer de tulpkabel zover mogelijk bij de voedingskabels weg te houden. (voeding links en rca rechts of door het midden wegleggen)
Voorkom ook bij te lange kabels dat je deze oprolt onder bijvoorbeeld de achterbank (zigzaggen werkt beter)
Enne uiteraard bij goede kabels is de afscherming beter.
Mocht dit niet baten kan je ontstoringsfilters monteren in de rca kabel, deze hebben ook vaak een goed effect
Hey bedankt voor de reacties!
Het is idd heel irritant.
Ik heb mijn signaalkabel rechts en de pluskabel links.
Mijn massakabel haal ik bij het achterlicht weg. (ik weet dat dat niet hoort en heb daarom ook geprobeert om
hem bij de gordels te doen maar toen bleef de ruis als nog en dus kan ik hem net zo goed bij het achterlicht houden...)
Maar zon ontstoringsfilter werkt wel? Of blijf je het dan nog horen?
Het is idd heel irritant.
Ik heb mijn signaalkabel rechts en de pluskabel links.
Mijn massakabel haal ik bij het achterlicht weg. (ik weet dat dat niet hoort en heb daarom ook geprobeert om
hem bij de gordels te doen maar toen bleef de ruis als nog en dus kan ik hem net zo goed bij het achterlicht houden...)
Maar zon ontstoringsfilter werkt wel? Of blijf je het dan nog horen?
zou de massa toch vanaf de gordelsteun pakken das een betere.
Er kan best wel een aardig amperage op komen en dat wil je niet vlak langs je achterlicht hebben.
Denk hierbij een beetje aan de electronica achter de verlichting.
Liggen de kabels niet in de kofferbak in elkaars verlengde??
Kruisen van kabels mag, maar naast elkaar leggen is uit den boze.
zo'n filter werkt meestal goed, maar das een kwestie van proberen voor de winkel.
zoiets
http://link.marktplaats.nl/323953233
Er kan best wel een aardig amperage op komen en dat wil je niet vlak langs je achterlicht hebben.
Denk hierbij een beetje aan de electronica achter de verlichting.
Liggen de kabels niet in de kofferbak in elkaars verlengde??
Kruisen van kabels mag, maar naast elkaar leggen is uit den boze.
zo'n filter werkt meestal goed, maar das een kwestie van proberen voor de winkel.
zoiets
http://link.marktplaats.nl/323953233