Beste mensen,
Ik lees dat er meerdere mensen zijn die dezelfde klacht als ik hebben.
Bij optrekken vanaf +/- 50 km/h is er een zware dreun hoorbaar, het lijkt alsof dit uit het differentieel komt.
Zoals bij meer mensen is het bij koppeling in of in de vrij weg.
Toen ik de auto net (inmiddels 2,5 jaar) geleden had viel mij op dat er bij het inschakelen van de 1 of de R een soort boenkend geluid hoorbaar was misschien is dit het begin geweest?
Het is geen automaat want ik las dat daar vaak het probleem zit, ik rij er nu alweer een half jaar mee maar het is nu zo erg dat je niet meer ongestoord kan rijden.
Ik heb laatst de winterbanden gemonteerd maar dat maakte geen verschil dus kan ik naar mijn idee de banden uitsluiten.
Is er een risico dat het differentieel vastloopt als daar het probleem zit en heeft iemand een idee waar het in kan zitten.
Brommen/Dreunen achter
Re: Brommen/Dreunen achter
Zoals je wilt ik ben Eric; 34
afkomstig uit Arnhem en eigenaar van een bmw320i Touring bouwjaar 2000 207.000 km.
Ik heb inderdaad al meer rondgekeken op dit en andere forums maar zie eigenlijk alleen info over de automaat bij een 325 en een 330d vandaar mijn eerdere opmerking dat het hier een handgeschakelde versie betreft. verder wordt er gesproken over de Hardyschijf, ik ben bij mijn garage geweest maar die gaf aan hier niets aan te zien?
Hopelijk is er iemand die dit probleem herkent
Groet,
Eric
Ik heb inderdaad al meer rondgekeken op dit en andere forums maar zie eigenlijk alleen info over de automaat bij een 325 en een 330d vandaar mijn eerdere opmerking dat het hier een handgeschakelde versie betreft. verder wordt er gesproken over de Hardyschijf, ik ben bij mijn garage geweest maar die gaf aan hier niets aan te zien?
Hopelijk is er iemand die dit probleem herkent
Groet,
Eric
Bedankt voor jouw reactie, ik heb dit inderdaad eerder gelezen en heb dat laten controleren maar ook hier was niets aan te zien.
Ik heb vanmorgen een stuk gereden en het is meer een soort klopboor die gelijkmatig tijdens accelereren met de snelheid oploopt.
Ik heb vanmorgen een stuk gereden en het is meer een soort klopboor die gelijkmatig tijdens accelereren met de snelheid oploopt.
-
Griffendahl
Klinkt als de ophangingen van de lagers van je aandrijfas...
Die lagers hangen in een rubber en die rubbers willen na verloop van tijd wel eens uit gaan scheuren, hierdoor raakt de aandrijfas onder sommige toerentallen in onbalans. Ik heb dit zelf ook aan de hand gehad... Rubbers waren bij mij aan de bovenkant gescheurd. Als je een 320i hebt, heb je volgens mij maar 1 zo'n ophanging (bij mijn 320d waren het er 2), die zou ik even heel goed controleren, als je de auto op de brug zet en de hitteschilden en zo verwijderd kan je eens kijken. Ik kon met een schroevendraaier zo door die rubbers heensteken...
Ik zou hier niet heel erg lang mee rondrijden, die onbalans wordt wel allemaal overgebracht op je diff...
Kenmerken waren bij mij ongeveer:
Bonken tussen de 50-80 km/h onder bepaalde belastingen, even gas liften als het begon en daarna voorzichtig weer gas erop en dan kon je ongestoord accelereren. Op constante snelheid of in de vrij (of koppeling in) deed het zich niet voor.
Die lagers hangen in een rubber en die rubbers willen na verloop van tijd wel eens uit gaan scheuren, hierdoor raakt de aandrijfas onder sommige toerentallen in onbalans. Ik heb dit zelf ook aan de hand gehad... Rubbers waren bij mij aan de bovenkant gescheurd. Als je een 320i hebt, heb je volgens mij maar 1 zo'n ophanging (bij mijn 320d waren het er 2), die zou ik even heel goed controleren, als je de auto op de brug zet en de hitteschilden en zo verwijderd kan je eens kijken. Ik kon met een schroevendraaier zo door die rubbers heensteken...
Ik zou hier niet heel erg lang mee rondrijden, die onbalans wordt wel allemaal overgebracht op je diff...
Kenmerken waren bij mij ongeveer:
Bonken tussen de 50-80 km/h onder bepaalde belastingen, even gas liften als het begon en daarna voorzichtig weer gas erop en dan kon je ongestoord accelereren. Op constante snelheid of in de vrij (of koppeling in) deed het zich niet voor.
-
robert vermeulen
Heeee dit heb ik ook
nu gaan we even naar de garage om het te bekijken
enig idee wat dat gaat kosten????
nu gaan we even naar de garage om het te bekijken
enig idee wat dat gaat kosten????
-
robert vermeulen
Dat probleem had ik ook
oorzaak:
achterste ophang lager kapot + kruiskoppeling te veel speeling
hebben gewoon een kompleet gebruikte cardanas eronder gemonteerd
rijd weer als een zonnetje ook het schakellen gaat een stuk beter zonder bonk
Heb een gebruikte as eronder gezet die was zo goed als nieuw en maar voor € 100,- (de as dan )
Waar ik hem gehaald heb had er nog veel meer liggen had zeer veel onderdelen voor bmw
vooral voor e46
oorzaak:
achterste ophang lager kapot + kruiskoppeling te veel speeling
hebben gewoon een kompleet gebruikte cardanas eronder gemonteerd
rijd weer als een zonnetje ook het schakellen gaat een stuk beter zonder bonk
Heb een gebruikte as eronder gezet die was zo goed als nieuw en maar voor € 100,- (de as dan )
Waar ik hem gehaald heb had er nog veel meer liggen had zeer veel onderdelen voor bmw
vooral voor e46