Voorruit (laten) vervangen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Griffendahl

Re: Voorruit (laten) vervangen

Bericht door Griffendahl » 25 jan 2010, 16:57

Yup is mogelijk, bij mij was het wel ff een ding omdat ik zowel de band als de warmtewering had... Die kwam niet voor in het standaardlijstje, maar was wel te bestellen.

Moet wel bij zeggen dat ik niet een OEM ruit heb, maar wel zelfde fabrikant met exact dezelfde codes, alleen geen BMW logootje. Pasvorm e.d. was ook gewoon perfect.

Bij mij plaatsten ze een nieuwe ruit omdat ze het repareren van 13 sterretjes in mijn voorruit wat veel vonden :+

Martindez

Bericht door Martindez » 25 jan 2010, 20:17

Hoeveel sterretjesssssssssssssssssssssssss 13 ??? heb je er met een shotgun op geschoten :?
Verheeske 316 zei ooit "Als ik in een Mercedes wil rijden bel ik wel een Taxi"..

Snap je nu waarom IK nooit een taxi bel !!

Dnl

Bericht door Dnl » 25 jan 2010, 20:20

Ik heb er nu één in zitten van Pa .. ?
Maar dan is het afwachten :) Nu weet ik iig dat de ruit die ik zou willen apart besteld moet worden, kan ik dat direct aangeven dan :)

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 25 jan 2010, 20:25

Martindez schreef:Hoeveel sterretjesssssssssssssssssssssssss 13 ??? heb je er met een shotgun op geschoten :?
De wind kwam onder de lading van een vrachtauto met bomenstammen die mij tegemoet kwam... Kreeg gelijk een bak troep afkomstig uit de wortels van de betreffende bomen over mijn voorruit.

@Daniel: Je moet er echt ff specifiek om vragen dat je EN warmtewerend wil EN een groene band.

BoMeWm

Bericht door BoMeWm » 26 jan 2010, 20:04

Die herken ik ;(

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 26 jan 2010, 20:15

Daniël schreef:Hmm... Je brengt me op ideeën :roll:
Kan Car Glass zulke ruiten wel leveren dan? Of moeten ze dan ook op de optie lijst staan? Kan hem zo niet tegen namelijk, en lijkt me als ik na de rest van de opties kijk wel dat het aangevinkt was.

als je het maar laat om bij carglass te repareren/ plaatsen.
Ga liever naar autotaalglas dan of naar autofocus. carglass is de absolute kwikfit onder de ramenzetters. Daar hoor je zo veel slechte berichten over. Als er ook maar lekkages zijn of slordig geplaatste ramen zijn het altijd carglass klanten.
Nog maar niet te beginnen over roestvorming na het slecht impregneren van beschadigingen door het uitsnijden van het raam.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

bmwhans

Bericht door bmwhans » 27 jan 2010, 13:56

idd carglas is bagger,ik heb bij unive 70 euro eigen risico(ipv 140)maar dan zou de ruit bij carglas vervangen moeten worden ik wilde dat niet,de meeste bmw dealers bieden ook aan voor 70 euro eigen risico een ruit te vernieuwen,zij nemen dan de andere 70 euro voor hun rekening(om te concureren met carglas e d).
na overleg met unive waren ze akkoord en ik heb nu een orginele bmw ruit met groene band(had ik eerst niet).
gr hans

Dnl

Bericht door Dnl » 27 jan 2010, 14:26

Ach, zo heb ik weer goede ervaringen met kwikfit (wellicht omdat ik een monteur kende en alleen hij deed onderhoudt). En vorige keer een sterretje laten maken ook totaal geen slechte ervaringen mee gehad, mocht er zelfs bij blijven staan en werd me precies vertelt wat ze deden. Service :duim: .. Hoe het zit om een complete ruit te laten vervangen, geen idee. ALS ik dat kan doen, dan ga ik eerst informeren wat het bij iedereen zal gaan kosten. Ben tenslotte een Nederlander hé :)..

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 27 jan 2010, 20:22

sterretje kan ook niet veel mis mee.

Wat betreft kwikfit. Ik loop zeer regelmatig in de garage en hoe vaak wij niet uitlaten e.d. rammelvrij moeten maken door of verkeerde montage of verkeerde pasvorm. Raad maar eens waar die vandaan komen ;)
De meeste uitlaten rotten na een jaar max twee jaar weer door. Een bosal uitlaat gaat 2 x zo lang mee en past wel.
Ook zijn ze niet supergoedkoop met banden enzo. Het is de manier van adverteren die het goedkoop doet lijken.
Meestal krijg je een gepeperde rekening door alle bijkomende kosten zoals monteren en balanceren

Tuurlijk lopen er jongens die wel wat kunnen, maar die zijn daar redelijk schaars.

Laatst een APK steekproefcontroleur gesproken, die had net een filiaal gesloten. De kwikfit keurmeester had een wrangler goedgekeurd met gebroken bladveren, verkeerde gordel en nog veel meer.
De beste keurmeester had nog nooit bladveren gezien wist niet waar hij op moest letten (|
en dan wel de auto goedkeuren :+
Deze jongen was "intern opgeleidt".
Laatst gewijzigd door Gast op 27 jan 2010, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”