Winterbanden
Re: Winterbanden
Om nog even antwoord te geven op de oorspronkelijke vraag: Ja, dat gevoel had ik ook. Ik heb nog niet veel kilometers op mijn winterbanden gereden en het is mijn eerste winter met de M3, maar ik voelde me (los van de gladheid) minder vast op de weg. Zoals eigenlijk al gezegd heeft dat volgens mij ook vooral te maken met de hoogte van de banden. Hoe hoger, hoe minder stug. En winterbanden zijn zachter dan sportieve zomerbanden. In echte sneeuw kun je echter niet zonder...
Winterbanden zijn altijd nuttig, niet alleen als het sneeuwt maar als de temperatuur onder de 7 graden duikt is het het beste om ze te laten monteren zodat je een hoop ellende voorkomt over het algemeen.
Ik ken de ellende van de afgelopen dagen ook, niet vooruit of achteruit kunnen omdat ik er nog zomerbanden op heb liggen, gisteren de winterbanden besteld (Dunlop SP Wintersport 225/40/18) en ze zijn onderweg inmiddels.
Volgend jaar laat ik ze mooi in november er al op leggen want het is op z'n minst genant om door omstanders met je mooie BMW uit je parkeervak geduwd te moeten worden omdat je geen kant uit kunt
Ik ken de ellende van de afgelopen dagen ook, niet vooruit of achteruit kunnen omdat ik er nog zomerbanden op heb liggen, gisteren de winterbanden besteld (Dunlop SP Wintersport 225/40/18) en ze zijn onderweg inmiddels.
Volgend jaar laat ik ze mooi in november er al op leggen want het is op z'n minst genant om door omstanders met je mooie BMW uit je parkeervak geduwd te moeten worden omdat je geen kant uit kunt

- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Laat je de banden overzetten op je huidige velgen?
Is toch veel makkelijker om er een paar cheapass alu's bij te kopen?
Is toch veel makkelijker om er een paar cheapass alu's bij te kopen?
Zo goedkoop is dat niet dus ik laat ze inderdaad gewoon overzetten op m'n huidige velgen, toen ik de auto kocht eind 2008 zaten er ook winterbanden op deze velgen. Van de zomer wil ik wel nieuwe velgen voor de zomerbanden zodat de winterbanden erop kunnen blijven voor de winter van 2010.
Aangezien ik nog een paar hagelnieuwe winterbanden (achterbanden) heb liggen heb ik er maar 2 hoeven bestellen voor de voorkant. Voorbanden die nu besteld zijn zijn SP Wintersport 3D banden erg goed getest
Aangezien ik nog een paar hagelnieuwe winterbanden (achterbanden) heb liggen heb ik er maar 2 hoeven bestellen voor de voorkant. Voorbanden die nu besteld zijn zijn SP Wintersport 3D banden erg goed getest

Vandaag ook een gebruikte set originele M3 Styling 68 velgen met winterbanden op de kop kunnen tikken voor 500 euro bij een dealer in eindhoven.
Net een uurtje geleden gemonteerd en het eerste stukje op sneeuw rijden was gelijk al een verademing.
Stond vanmiddag met de originele 19" en 255 pilot sport kompleet vast in de sneeuw. Ging echt geen cm voor of achteruit. Na een beetje duwen en trekken met 3 extra personen ging het pas. Gelukkig had ik al een afspraak om die velgen op te halen en ik heb het dus gelijk maar gedaan.
Morgen zal ik eens een stukje gaan testrijden en mijn bevindingen op een droog wegdek plaatsen. Ben wel erg benieuwd.
Schrok wel even van de afstand remklauw tot velg. Daar kun je niet eens meer een vinger tussen krijgen!
Net een uurtje geleden gemonteerd en het eerste stukje op sneeuw rijden was gelijk al een verademing.
Stond vanmiddag met de originele 19" en 255 pilot sport kompleet vast in de sneeuw. Ging echt geen cm voor of achteruit. Na een beetje duwen en trekken met 3 extra personen ging het pas. Gelukkig had ik al een afspraak om die velgen op te halen en ik heb het dus gelijk maar gedaan.
Morgen zal ik eens een stukje gaan testrijden en mijn bevindingen op een droog wegdek plaatsen. Ben wel erg benieuwd.
Schrok wel even van de afstand remklauw tot velg. Daar kun je niet eens meer een vinger tussen krijgen!
Laatst gewijzigd door PIR3lly op 22 dec 2009, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Albert..M3
nee klopt dat is heel nauw. Maar het rijd super . Ja de winter ban is iets slapper . maar ja zo hard kan je nu toch niet rijden met al dat sneeuw op de weg.
Hoi,
Ik rijdt sinds eind oktober met een setje winterbanden in de maat 225/40 18 inch. Ik ben met deze dagen een zeer gelukkig mens.
De SMG bak in standje 1 op de automaat en je rijdt alles en iedereen zoek. Veel grip en welleswaar ook wielspin met deze sneeuw, maar ik zou voor geen goud nu met zomerbanden de weg op gaan.
Ik kan het iedereen aanbevelen om een setje aan te schaffen, als je met dit weer je M3 naar buiten haalt.
En nee ik heb geen aandelen bij BMW.
Ton
Ik rijdt sinds eind oktober met een setje winterbanden in de maat 225/40 18 inch. Ik ben met deze dagen een zeer gelukkig mens.
De SMG bak in standje 1 op de automaat en je rijdt alles en iedereen zoek. Veel grip en welleswaar ook wielspin met deze sneeuw, maar ik zou voor geen goud nu met zomerbanden de weg op gaan.
Ik kan het iedereen aanbevelen om een setje aan te schaffen, als je met dit weer je M3 naar buiten haalt.
En nee ik heb geen aandelen bij BMW.
Ton

Ik heb geen winterbanden en vind het ook niet nodig... ik heb nog een 2e auto die hiervoor heel bruikbaar is..
Maar kan begrijpen dat de mensen die er echt mee op pad moeten winterbanden willen hebben.
Maar kan begrijpen dat de mensen die er echt mee op pad moeten winterbanden willen hebben.
Vandaag even gereden en getest wat de winterbanden doen bij vochtig wegdek en temperatuur rond het vriespunt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel veel verschil merk. De zomerbanden hadden met dit weer wel een stuk minder grip.
Ik heb niet dat gemerkt wat jij in je beginpost beschrijft.
Ben ook niet hard door de bochten gegaan natuurlijk. Daar is het het weer niet voor en daar zijn winterbanden niet voor gemaakt.
Qua comfort scheelt het tussen 19" met zomerbanden en 17" met winterbanden bijzonder weinig.
Op sneeuw rijdt het echt ongelofelijk goed. Ik ben in ieder geval overtuigd van het nut van een winterband onder een auto als de M3. Inmiddels liggen de zomervelgjes helemaal schoon en droog opgeslagen, dus die kunnen er over een paar maandjes weer vers onder.
Nog een fotootje van de velgen die er bij mij onder zitten, je kunt goed zien dat 17" echt het kleinste is wat je eronder gaat krijgen:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel veel verschil merk. De zomerbanden hadden met dit weer wel een stuk minder grip.
Ik heb niet dat gemerkt wat jij in je beginpost beschrijft.
Ben ook niet hard door de bochten gegaan natuurlijk. Daar is het het weer niet voor en daar zijn winterbanden niet voor gemaakt.
Qua comfort scheelt het tussen 19" met zomerbanden en 17" met winterbanden bijzonder weinig.
Op sneeuw rijdt het echt ongelofelijk goed. Ik ben in ieder geval overtuigd van het nut van een winterband onder een auto als de M3. Inmiddels liggen de zomervelgjes helemaal schoon en droog opgeslagen, dus die kunnen er over een paar maandjes weer vers onder.
Nog een fotootje van de velgen die er bij mij onder zitten, je kunt goed zien dat 17" echt het kleinste is wat je eronder gaat krijgen:

- Albert..M3
dat ziet er goed uit.
op weg waar nog sneeuw ligt dan merk je echt het verschil.
op weg waar nog sneeuw ligt dan merk je echt het verschil.
Vraagje, passen deze eventueel onder een M3 :? , ze komen van een 330 en zijn 17 inch:
- Spoiler: Laat zien
Lijkt me wel...17'' moet passen lijkt me....weet alleen niet hoe je zit me de ET-waarde...daar zal het afhankelijk van zijn!
Zijn Radiaalspaken 73, volgens bmw niet geschikt voor een M3, maar ik wil ze gebruiken voor mijn winterbanden.
- Albert..M3
weet haast wel zeker Willem dat deze niet gaat pasen onder je M3
Was er al bang voor.
Nou ja, gaan ze in de verkoop.
Bedankt !
Nou ja, gaan ze in de verkoop.
Bedankt !