flikkerend oliedruklampje!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Fujitsu

Bericht door Fujitsu » 19 jul 2009, 10:56

Hoi E46 bezitters,

Ik weet er is vaak een vraag gesteld over de oliedruk maar dit probleem heb ik nog niet kunnen vinden!
Sinds een week of 3 heb ik na een rit van ca. 50km een oplichtend (flikkerend) rood oliedruk lampje bij stationair draaien van de motor (het word intensiver naarmate ik de auto in de Drive of R zet), eerst was mijn gedachte oliepeil maar die stond half toch maar bijgevuld tot 2e streepje maar geen succes. De sensor van de oliedruk is vorige week vervangen door de garage weer geen succes.
Ik heb de auto gekocht bij een bedrijf wat meerdere merken verkoopt maar geen handelaar.
Afgelopen donderdag even bij bmw langs geweest om het te laten zien en ze kenden het probleem niet van het oplichtende lampje tijdens stationair draaien van de motor, een van de monteurs van BMW heeft nog even het oliefilter losgehaald of er misschien rubbertjes misten aan de filter unit maar alles was ok, hij noemde nog wel de oliedrukpomp maar kwam niet zo vaak voor volgens hem, een optie is om de oliedruk te meten maar wat als de druk pas minder word na zoveel km? dan is dat lijkt mij met koude motor niet te tracen!.
Wat nu wat zou het kunnen zijn?......wegvallende oliedruk naarmate de motor warm is het olieverbruik is miniem! (te verwaarlozen).
Ik heb ooit eens iets gelezen op dit forum over ontbrekende rubbers tbv afdichting of id.
Ook heb ik er een opname van en als iemand belangstelling heeft om het te bekijken graag even contact dan stuur ik het toe, ik neem aan dat ik hier geen korte filmpjes kan plaatsen.
Alvast bedankt bmw freaks!
En nog een prettige zondag.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: flikkerend oliedruklampje!

Bericht door bjornc » 19 jul 2009, 10:59

Ik kan je niet met je probleem helpen denk ik, maar je kan wel filmpjes plaatsen.
Die moet je op Youtube zetten, dan kan je met de 'youtube' knop hier posten.
Suc6 ermee!

Fujitsu

Bericht door Fujitsu » 19 jul 2009, 11:31

Even de link naar......het onheil?? :)

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/1TJIBC7U120&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/1TJIBC7U120&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 19 jul 2009, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: filmpje ingesloten

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 19 jul 2009, 11:43

Stationair toerental lijkt mij een beetje te laag (500) volgens mij moet dat iets van 700 zijn ofzo.
Bij een te laag toerental, is de oliedruk ook te laag.
Wellicht ligt het probleem hier?

Fujitsu

Bericht door Fujitsu » 19 jul 2009, 12:13

Zou kunnen Bjornc! niet eens zon vreemd opmerking :) hoe draai je het toerental op? wordt dat niet electronisch geregeld?

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 19 jul 2009, 12:13

Wellicht is de olie te dun :!
REVIN short shifters! Voor bijna alle BMW's.
6-naar-4 of 8-naar-4 cilinder toerentalsignaal omvormers, voor als de codeerpluggen niet verkrijgbaar zijn.

De AutoFans.nl Trackday kalender!

Fujitsu

Bericht door Fujitsu » 19 jul 2009, 12:19

Dat vergat ik nog het laat zich meer openbaren in het filmpje als ik de auto in de D of R zet (tis een automaat nl) waardoor het toerental dus verder naar beneden gaat, het verdwijnt idd als het toerental iets hoger wordt! of in de N wordt gezet je ziet het dan nog even na ijlen en komt dan nog sporadisch op...

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 19 jul 2009, 12:31

Ik denk niet dat het aan te dunne olie ligt, aangezien het probleem ineens sinds 3 weken openbaart.
Wel vreemd dat de dealer het probleem niet snapte, want dit lijkt met niet zo heel moeilijk.
Als ze je auto aan de kast hangen, moet het probleem volgens mij wel naar boven komen.
Het kunnen meerdere dingen zijn helaas, zoals:
Lambda sonde
Luchtmassameter (LMM)
Nokkenassensor.

Een tripje naar de dealer, met de vraag om hem uit te lezen zou opheldering moeten geven.

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 19 jul 2009, 23:10

Olie druk lampje zegd het zelf al,te weinig olie druk,ik weet niet wat de auto gelopen heeft,maar vaak als met stationair toeren het lampje gaat branden en bij gas geven niet zou of de pomp versleten zijn of de lagers {hoofdlagers)versleten waar door ie teveel verliest en dus geen druk kan opbouwen.
Aangezien de sensor al vervangen is,kan het die niet meer zijn.
Maar olie druk kan de garage opmeten hoeveel ie geeft en moet geven.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”