Alarm certificering

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Joop

Re: Alarm certificering

Bericht door Joop » 04 nov 2007, 13:44

Vind trouwens wel dat het alarm niet echt indrukwekkend afgaat. Als je dit midden in de stad doet let echt helemaal niemand erop.
BMW - Maßstab für Fahrspaß

yellowness

Bericht door yellowness » 10 dec 2007, 02:57

ehm weten jullie waar ik me alarm certificaat kan vinden die van mij heeft ook een klasse 3 maar me verzekering heeft nooit om gevraagt want ik heb ook een exe en heb ook all risk verzekerd ohja ik heb ook getest als de ramen van me open staan en ik doe me hand in piepen ze niet of gaat niet af want er staat in de handleiding boekje van interieur beveiliging dat apart uitgeschakeld ofzo kan worden iemand ervaring mee ???

Zwaan

Bericht door Zwaan » 10 dec 2007, 09:20

In het boekje staat ook dat je 2 alarm soorten hebt? 1* alarm door guiluid als hij af gaat
2* Dat alleen de gevaaren lichten beginnen teknipperen.

En dat 2e heb ik, Maar wil er graag ook geluid bij. Hoe doe ik dat dan??

Dnl

Bericht door Dnl » 10 dec 2007, 11:24

Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker), kan de Dealer dat doen :!

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 10 dec 2007, 11:53

Je moet bij je verzekeringmaatschappij navragen vanaf welke nieuwwaarde ze een klasse 3 alarm als vereiste hebben.
Voor de mijne was dat niet noodzakelijk.

Bij een gecerificeerd inbouwstation kun je een kopie van het certificaat laten maken (keuren van je alarm)
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Couper

Bericht door Couper » 10 dec 2007, 12:37

Ik laat mijn klasseIII elk jaar met de apk keuren en doe dan een kopietje naar de verzekering.
Ik vond het geluid ook niet echt super hard en opvalleed.
Heb een keer meegemaakt dat ik instapte en dacht wat hoor ik toch, zag ik mn indicators van mn richtingaanwijzers knipperen en bleek mn eigen alarm af te gaan en ik maar om me heen kijken waar dat geluid nou vandaan kwam terwijl anderen mij aan zaten te staren 8p

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 10 dec 2007, 19:46

Couper schreef:Ik laat mijn klasseIII elk jaar met de apk keuren en doe dan een kopietje naar de verzekering.
Ik vond het geluid ook niet echt super hard en opvalleed.
Heb een keer meegemaakt dat ik instapte en dacht wat hoor ik toch, zag ik mn indicators van mn richtingaanwijzers knipperen en bleek mn eigen alarm af te gaan en ik maar om me heen kijken waar dat geluid nou vandaan kwam terwijl anderen mij aan zaten te staren 8p
haha...!

je kan er natuurlijk ook een dikke (politie) sirene op aansluiten :p :p
www. M3 register .nl

Couper

Bericht door Couper » 10 dec 2007, 21:54

Ach ja gebeurt geen tweede keer meer weet nu hoe die klinkt, was t :x oen de eerste keer dat ik hem zelf hoorde

Rustavi

Bericht door Rustavi » 13 dec 2007, 22:10

In mijn papieren staat geen executive (320i wel), maar ik heb wel klasseIII alarm erop met certificaat (1 jaar verlopen)...
Ik las dat alleen executive standaard klasseIII heeft. Is de mijne dan ook executive, want het lijkt er niet op dat ie later ingebouwd is...

freddy

Bericht door freddy » 15 dec 2007, 13:07

Zwaan schreef:In het boekje staat ook dat je 2 alarm soorten hebt? 1* alarm door guiluid als hij af gaat
2* Dat alleen de gevaaren lichten beginnen teknipperen.

En dat 2e heb ik, Maar wil er graag ook geluid bij. Hoe doe ik dat dan??
***bij dealer kun je dit soort zaken laten programeren in sleutel, kost iets van 50,- euro

ps mijn coupe is all risk verzekerd maar maatschappij heeft nergens naar gevraagd qua alarm certifisering en ja heb klasse III alarm a fabriek. en idd ook een cerkificaat.

Siemi

Bericht door Siemi » 17 dec 2007, 10:31

Bij mij van hetzelfde. Als het van hun niet hoeft, dan maakt het mij ook niet uit.
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.

Farl

Bericht door Farl » 01 jul 2008, 10:57

In mijn 330i zit geen alarm. Gelukkig staat hij wel in de parkeergarage bij ons appartementencomplex. Maar nu gaan er geruchten dat er allerlei ongure types de parkeergarage in de gaten houden. Het is een garage op de begane grond met een garagedeur waar je doorheen kan kijken (soort gaasstructuur).

Nu ben ik nog meer gebrand om op korte termijn een alarm aan te schaffen. Ik weet dat een echte inbreker vaak toch wel in een auto kan komen als hij echt wil, maar je moet toch iets... Hoe moeilijker je het ze maakt, hoe eerder ze de auto van de buurman pakken. :X

Ik kan een klasse III of een klasse V in laten bouwen bij de dealer. De klasse V is met voertuigvolgsysteem, maar deze zal waarschijnlijk wel zeer prijzig zijn en volgens mij moet je dan ook een abonnement nemen op een meldkamer. Zijn er eigenlijk nog meer mensen hier met een klasse IV of V? (info over de klasses)

Of heeft iemand anders nog goede beveiliging tips?

dpower717

Bericht door dpower717 » 01 jul 2008, 11:11

tja, een klasse 5 is erg prijzig , maar ik had volgens mij een keer een goedkoper track en trace systeempje gezien.
werkt gewoon op een prepaid kaartje, sms sturen en via de teruggestuurde code (graden) kun je via google maps je auto vinden, makkelijkste zou zijn dat je je dahboard een keer onder handen neemt en dat ding op je 12V aansteker zou aansluiten, niet makkelijk te verwijderen en altijd de batterij vol ;)

(gevonden ;) http://www.ewktelecom.nl/gpstrackentrace.htm#tracker )

helaas zijn dieven slimmer door een GPS verstoorder te kopen voor een paar tientjes, istie nog steeds niet te vinden :r

dus wat dieven nu echt tegen houdt ?? dat weet ik ook niet, als ze hem willen hebben, dan hebben ze hem :X
BMW is a pleasure that you never can measure

bofkont

Bericht door bofkont » 01 jul 2008, 17:42

Thx goede tip van mij is ook klasse 3.
Maar moet nodig gekeurd worden.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

Guiding

Bericht door Guiding » 01 jul 2008, 19:11

ik had geen SCM certificaat meer, maar wist wel zeker dat mijn e46 executive orig nl was, dus klasse III moest zijn.
Brief met kopie van kentekenbewijs naar SCM gestuurd en ik kreeg een bewijs van certificering terug, die alleen wel verlopen was.

Ik zit via de rabobank bij Interpolis, all risk, gelijk geinformeerd naar de geldigheid. Dit is voor interpolis dus niet belangrijk, alleen dat er een certificaat voor is, die ooit geldig is geweest.
Dus voor mij was het originele certificaatje genoeg en geen herkeuring nodig
Afbeelding
Mooi zwart is niet lelijk!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”