melding trekhaak elektra

Voor alle technische vragen over de BMW X1
Gebruikersavatar
bmwmobiel
Berichten: 275
Lid geworden op: 19 dec 2015, 19:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

melding trekhaak elektra

Bericht door bmwmobiel » 14 jun 2020, 10:35

Dag allen, dit maar even gepost in de X1 (F48) rubriek, maar denk dat het elders misschien ook wel eens voor komt. Gisteren kreeg ik de melding van onze X1: “een van de mistachterlichten aanhanger defect” Nu had ik de trekhaak bevestigd en de fietsendrager erop, maar.....dat rek heeft helemaal geen mistachterlicht.. :gek: ..verder werkte alles oké. Melding was eenmalig.
Iemand een idee?
dank
Matthijs

Vespaman
Berichten: 99
Lid geworden op: 24 dec 2018, 12:07

Re: melding trekhaak elektra

Bericht door Vespaman » 16 jun 2020, 16:19

heb ik ook weleens. Vaak komt het omdat de stekker er niet even niet lekker inzit. Stekker eruit halen en erweer indoen en dan doet hij het weer goed.
Niets om zorgen over te maken.

Gebruikersavatar
bmwmobiel
Berichten: 275
Lid geworden op: 19 dec 2015, 19:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: melding trekhaak elektra

Bericht door bmwmobiel » 17 jun 2020, 08:22

Vespaman schreef: 16 jun 2020, 16:19 ...Vaak komt het omdat de stekker er niet even niet lekker inzit....
Dank, had overigens zelf ook iets al raars opgemerkt. Mijn fietsenrek heeft een dertienpolige stekker, er daar heeft mijn vorige garage een hulpstuk opgezet van dertien naar 7 omdat mijn vorige BMW een 7 polige aansluiting had. Nu had ik (mijn x1 heeft weer dertiendelig) daar een hulpstukje opgezet van 7 weer naar 13... :gek: Nu je raadt het al: van 13 naar 7, en van 7 weer naar 13..
Alle hulpstukjes weg en nu gewoon 13 op 13....alles oké. Storing kwam dus vast door beetje vuile contacten tussen al die hulpstukken. :)

Vespaman
Berichten: 99
Lid geworden op: 24 dec 2018, 12:07

Re: melding trekhaak elektra

Bericht door Vespaman » 19 jun 2020, 19:44

Dat is inderdaad dubbel op.
Gebruik soms zelf wel de losse adapter, afhankelijk van welk karretje achter de auto moet. Met de adapter is dan vaak de storing inderdaad. Doordat de 13 polige toch als een soort bajonetsluiting werkt, kan hij bijna niet los gaan.

Plaats reactie

Terug naar “BMW X1 (F48) Techniek”