BMW X1 F48 s20d

Show je BMW X1 F48. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
kimbojo

BMW X1 F48 s20d

Bericht door kimbojo » 27 mar 2016, 11:17

http://pho.to/A5Lnn

http://pho.to/A5LoP

Sinds 16/02/2016 heb ik deze BMW X1 F48 s20d in mijn bezit.
Kleur: Mineral White
Sport model
Belangrijke extra's: EDC, Aisin 8 traps automaat, donker getinte achterramen.


Ervaringen tot nu toe: Heerlijk rijdende auto. Ondanks comfort stand nog altijd redelijk stevig geveerd. Vooral op klinkerwegen een goed comfort.
Best wel veel vermogen (190pk) op de voorwielen die in deze stand bij bruusk gasgeven de neiging hebben tot doorslippen.
Hoe anders wordt het wanneer de Sport-modus wordt ingeschakeld. Je voelt de vering mn achter verharden en de wagen gaat als een kart (bij wijze van spreken dan voor een SUV) door de bocht. Ook bij het optrekken voel je geen doorslippen. Fijn als je nog eens bochtjes wil pakken. Bewust geen Xdrive genomen omdat de auto sowieso zwaarder wordt en meer verbruikt. Huidig verbruik schommelt tussen de 5,8-6,2 100/km. Naar gelang hoe mijn bui is. Optrekken is in Sport-stand een beetje vreemd omdat de bak dan veel later doorschakelt en dit is voor een diesel natuurlijk niet nodig. In deze stand schakel ik dan ook manueel zodat ik steeds het geweldige koppel
( 400nM) kan gebruiken.
Eco-pro stand gebruik ik weinig omdat dan 1/3 van het vermogen wordt afgeknepen en het gewoon veel langer duurt voor de auto op snelheid is. En ook meer verbruikt, want je hebt de neiging om meer gas te geven. Meestal benut ik dit op de snelweg. Ook het uitrollen bij gas loslaten is veel minder geremd.
De sport-stoelen moest ik aan wennen omdat ze een vrij smalle zitting hebben. In het testmodel was het met leer ( ik heb stof gekozen omdat ik nu eenmaal geen leer wil) en de zijwangen duwden in mijn bovenbenen. Nu na een 2000 km zijn ze "ïngezeten" en heb ik er geen last meer van. Ik heb het idee dat leer niet zo snel went. De wagen is heerlijk stil van binnen ondanks dat de diesel heel duidelijk hoorbaar is als je buiten staat. Het enige wat je hoort zijn de banden.
(Veel vermogen went snel en is ook wel voldoende alleen vind de respons bij snel wegtrekken iets te lang duren)

NB: Zoals velen onder ons blijkt weer dat dealers niet kunnen poetsen. Bij aflevering zat er nog vuil in de dakrails en dorpels. En fijne poetskrasjes op de lak. Gelukkig heb ik dit geheel kunnen herstellen. Ben er wel 4,5 uur mee bezig geweest.

hart4bmw

Re: BMW X1 F48 s20d

Bericht door hart4bmw » 27 mar 2016, 21:03

Mooie wagen ! Ik zag je al in een review van de autoweek !

kimbojo

Re: BMW X1 F48 s20d

Bericht door kimbojo » 28 mar 2016, 05:11

hart4bmw schreef:Mooie wagen ! Ik zag je al in een review van de autoweek !
Haha, Ik jou ook. Kan niet anders zeggen ook gefeliciteerd met je geweldige keus. Gaan we geen spijt van krijgen.

Veel rijplezier.

Gebruikersavatar
edjebmw
Berichten: 523
Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:57
Contacteer:

Re: BMW X1 F48 s20d

Bericht door edjebmw » 15 mar 2018, 10:19

:duimen:
Voor alles over de X1 Extreme Edition: www.edje-bmw.nl

Plaats reactie

Terug naar “BMW X1 (F48) Showroom”