Audio coding i3

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Gebruikersavatar
hlaan
Berichten: 74
Lid geworden op: 10 mei 2012, 23:53
Locatie: Stolwijk

Audio coding i3

Bericht door hlaan » 02 apr 2019, 20:28

Ik ben bezig om mijn standaard audio wat uit te gaan breiden.
Mijn auto is uitgerust met de 'standaard' set bestaande uit 2 X 2 speakers voorin, dus 1 tbv hoog en mid en 1 tbv lage tonen aan elke kant.
Nu e.e.a. uitgezocht en voor zover ik begrijp zit de audio/media verwerkt in diverse units in de auto, de speakers zijn aangesloten op de headunit onder de achterbank.

Het luxe verkrijgbare audio systeem 'Harmon Kardon' heeft wel een fader instelling mogelijkheid en ik vermoed dat de speaker uitgangen op de headunit hetzelfde zijn echter anders gecodeerd.
Bij mij lopen er 2 X 2 aderparen / speaker draden vanaf de headunit van onder de achterbank naar iedere kant voorin waar dus de speakers op zijn aangesloten, bij het Harmon Kardon systeem lopen de speakerdraden vanaf de headunit naar de HK versterker die ook onder de achterbank zit, dit systeem heeft wel een fader.

Nu is mijn systeem niet uitgevoerd met 'fader' welke ik er wel erg graag in zou hebben, kan dit aangepast dmv codering.
Hierbij zullen de speaker uitgangen op de headunit dus 'gesplitst' worden naar Front en Rear en zal ik in mijn audio setting display de fader in kunnen stellen.
Ik vermoed dat coderen van het huidige 'base' systeem naar 'Harmon Kardon' dit tewerk zal stellen maar weet niet of dit inderdaad de oplossing is ?

Is er iemand die hier een antwoord op weet of mijn gedachte klopt ?
Is er iemand die dit zou kunnen doen ?
MvG,
Huub

Gebruikersavatar
hlaan
Berichten: 74
Lid geworden op: 10 mei 2012, 23:53
Locatie: Stolwijk

Re: Audio coding i3

Bericht door hlaan » 13 mei 2019, 21:35

Met Bimmercode onderstaande opties allemaal geprobeerd, blijkbaar is dit niet geheel de juiste weg of er moet een module/hardware gewijzigd worden want met geen enkele van deze settings kreeg ik de 'fader' optie in mijn audio menu op de i-drive.

Afbeelding
MvG,
Huub

bmvvinnie
Berichten: 139
Lid geworden op: 10 dec 2020, 05:47

Re: Audio coding i3

Bericht door bmvvinnie » 23 jul 2023, 10:12

Ik heb idd een sterk vermoeden dat je een andere versterker van HK erop moet aansluiten. En daarna coderen zoals je net hebt geprobeerd.

Plaats reactie

Terug naar “BMW i3 Audio, navigatie en iDrive”