Banden probleem

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
limp666
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2021, 07:50

Banden probleem

Bericht door limp666 » 10 mei 2021, 07:43

Hallo , ik ben in het bezit van een X4 X-trail ( 4x4 ). Op de wagen liggen origineel Ster banden velgenmaat 19 inch.
Om mijn wagen mooier te maken heb ik 20 inch velgen met 245/40 vooraan en 275/35 achteraan zoals voorgeschreven bij BMW laten monteren bij een erkende bandencentrale, Pirelli P-Zero. Na een tijdje begon de wagen bij het optrekken ( automaat) te schokken. Ik ben naar de garagist gegaan en die zag dat er verkeerde banden vooraan gemonteerd waren , er stond geen ster op , wat volgens hem moet bij een 4x4 van BMW , achteraan stond wel een ster , dus die banden waren ok. Als ik zo bleef rijden ging de versnellingsbak kapot gaan , zei gij. Ben dan terug geweest naar de bandencentrale en zei waren geschrokken van de fout die gebeurd was. Zonder moeilijk te doen hebben zei direct nieuwe banden besteld , het gingen wel geen Pirelli's zijn omdat deze niet te verkrijgen waren met ster in die maat , dus Bridgestone besteld, dan moet dat probleem van schokken zeker opgelost zijn, zei de man. Dus na een tijdje terug met de originele banden gereden te hebben , geen probleem van schokken , mocht ik dit weekend terug naar de bandencentale om de 20 inch velgen met nieuwe banden vooraan terug te monteren op de wagen. Nu zal het zeker in orde zijn , zeiden ze. Wat blijkt nu , terug schokken bij het optrekken !!!!!!!!! , dus nog niet in orde. Ik heb dit gemeld bij mijn garagist en die had dit wel verwacht.....het moeten sterbanden zijn en runflats zowel voor als achteraan zei gij. Dus zal ik terug mogen naar de bandencentrale!!!! Als leek van dit probleem en de garagist en bandencentrale elkaar tegenspreken hoop ik dat ik hier eens een deftig antwoord kan krijgen van deze situatie.
MVG Patrick

Terug naar “BMW X4 (F26) Performance en tuning”