Start/Stop

Voor alle technische vragen over de BMW X3
ibrouwer
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jul 2017, 18:33

Start/Stop

Bericht door ibrouwer » 14 nov 2017, 16:39

Een vriend van mij heeft recent een 2 jaar oude BMW 3 serie gekocht met dezelfde dieselmotor als mijn X3 2.0d

In zijn auto werkt de start/stop functie prima en blijft zelfs tot de ingestelde limiet (2,5 minuten) uit staan bij het stoplicht. Bij mijn auto werkt het hooguit 10 seconden en dat slaat de motor weer aan. Dit is erg frustrerend en zorgt er voor dat ik de start/stop functie vaak uitzet, hoewel ik die toch graag wil gebruiken.
BMW zegt dat ze er niets aan kunnen doen.

Heeft iemand ideeën of suggesties om dit te verbeteren ?

Bedankt,
Idso.

ehombie
Berichten: 1454
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: Start/Stop

Bericht door ehombie » 17 nov 2017, 09:55

Je batterij of startstop mangement die beoordeeld misschien dat je batterij te zwak is geworden in de loop van tijd?
Of je hebt bepaalde stroomverbruikers aan staan waardoor die vind...ik moet weer opstarten na 10 sec anders is mijn accu vermogen te laag.

Weet ook zo niet wat de criteria zijn voor de werking van startstop functie. Anders hadden ze dat bij bmw wel verteld.

Meesten willen die overigens de startstop standaard uitgeschakeld.....maar dat terzijde.

Bij mijn andere auto werkt de startstop functie ook niet met reeds een 6jaar oude batterij.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

ibrouwer
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jul 2017, 18:33

Re: Start/Stop

Bericht door ibrouwer » 02 mei 2019, 18:33

Het was geen kwestie van een slechte of oude accu, maar het is een andere methode: als de motor afslaat bij het stilstaan dan moet ik de P stand activeren en dan blijft hij lange tijd uit. Als ik weer wil optrekken dan moet ik even de automaat hendel naar achter trekken en dan start de motor. Is blijkbaar een vroege implementatie van het start/stop systeem, want op nieuwere modellen werkt het prima.

Plaats reactie

Terug naar “BMW X3 (F25) Techniek”