lekkage kofferklep

Voor alle technische vragen over de BMW X3
Herm
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jun 2021, 20:00

lekkage kofferklep

Bericht door Herm » 21 nov 2021, 21:22

Hallo,
Het betreft een X3 (E83)
Wij hebben regelmatig een natte plek in de kofferbak aan de linkerkant. Er is geen peil op te trekken wanneer wel en wanneer niet. Vaak regent het en gebeurt er niks en dan weer wel. Ook als ik de auto was kan ik dit voorval niet forceren.
Het gebeurt altijd als ik de kofferklep open. De plaats is ongeveer als je een loodlijn vanaf de daklijn naar beneden trekt, aan de linker kant in de buurt van de liftmotor.
Onze X3 heeft een panoramadak. De afvoergaten heb ik al een paar keer doorgeblazen.
Ik heb al diverse forums doorgespit maar niets gevonden. Wie kan mij een tip geven?

MartinE83
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 apr 2021, 09:30

Re: lekkage kofferklep

Bericht door MartinE83 » 22 nov 2021, 11:05

Lastig probleem. Ik zou beginnen bij de afdichting van het linker achterlicht.

Herm
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jun 2021, 20:00

Re: lekkage kofferklep

Bericht door Herm » 24 nov 2021, 17:13

Bedankt voor je reactie.
je bedoelt het gedeelte van het linker achterlicht dat in de klep zit?

MartinE83
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 apr 2021, 09:30

Re: lekkage kofferklep

Bericht door MartinE83 » 25 nov 2021, 13:09

Nee niet noodzakelijkerwijs. Hangt er van af waar het vocht/water zich bevindt. Als het in het vak helemaal aan de linkerkant is, dan zou ik eerst zoeken in het linkerdeel van het linkachterlicht, dus wat aan het linkerachterscherm bevestigd zit. Als het vocht/water meer centraal in de bak ligt, dan ligt het voor de hand dat het probleem ergens in de achterklep zit.

Herm
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jun 2021, 20:00

Re: lekkage kofferklep

Bericht door Herm » 30 nov 2021, 19:26

Hallo,
Ik ben nog zoekende. Zoals ik omschreef is er geen peil op te trekken wanneer het lekt. Na alle regen van vandaag was ie nog gewoon droog. Ook als ik de auto was, met borstel en slang gebeurt er niets.

MartinE83
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 apr 2021, 09:30

Re: lekkage kofferklep

Bericht door MartinE83 » 01 dec 2021, 12:40

Je zegt dat de de afvoerslangen van het PANO hebt doorgeblazen maar er kan alsnog een lek zitten (of losse verbindin) in 1 van de slangen die via de achterpanelen in de bodem uit komen. Checken door dak te openen en flink wat water via de achterste slangen weg laten lopen en kijken of dit water inderdaad allemaal via de slangen netjes onder de auto wordt afgevoerd. Of dat er wellicht een deel in de achterbak achterblijft door lekkage van een slang.

Plaats reactie

Terug naar “BMW X3 (E83) Techniek”