BimmerProducts M pakket?

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
iGideon2015
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 apr 2016, 16:04

BimmerProducts M pakket?

Bericht door iGideon2015 » 08 feb 2017, 20:47

Beste Mede Forumleden,

Na aanschaf van mijn (vrijwel) nieuwe E36 ben ik helemaal verkocht aan de auto.
Ik heb een 320i (M52B20) uit 12-97
Nu hebben vrienden van mij ook E36's
De meesten hebben een origineel M pakket vanaf fabriek er op zitten.

Nu is mijn BMW in de kleur ''Boston Green''
Met een prachtig, volleder beige interieur en zwarte deurpanelen / dashboard (deurpanelen met beige lederen inleg en airbag)

Nu vind ik persoonlijk de standaard bumpers netjes, maar saai ogen.

Nu wil ik graag mijn BMW gaan voorzien van een M pakket.

Ik heb al een setje BMW / BBS spaak velgen (Style 42) 17''

Ik heb alvast een lijstje samengesteld:

http://bimmerproducts.nl/Webwinkel-Prod ... W-E36.html (bodykit)
http://bimmerproducts.nl/Webwinkel-Prod ... uring.html (brede stootlijsten)


Mis ik nog onderdelen?

En zijn er mensen met ervaring met dit M pakket?

Ik ga er verder geen booskijkers, Angel eyes oid op zetten, wil er geen stoeptuning wagen van maken.

Mocht het niet staan, dan spaar ik nog eventjes door voor een origineel pakket maar die is wel 700 euro duurder....


Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
BMWf20 2.0d
Berichten: 1341
Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23

Re: BimmerProducts M pakket?

Bericht door BMWf20 2.0d » 09 feb 2017, 17:58

iGideon2015 schreef: Nu hebben vrienden van mij ook E36's
De meesten hebben een origineel M pakket vanaf fabriek er op zitten.
Dat lijkt me niet, denk dat 80-90% van de M-paketten er naderhand is opgeschroefd, oftewel aftermarket, hetzelfde spul waar jij nu naar aan het kijken bent.
Zoveel E36 zijn er echt niet in volledige oorlogsuitrusting"in Nederland geleverd, te duur..... :fu:

Af-fabriek dan zou het aan de hand van het VIN nr. te vinden moeten zijn in de optielijst.

mikespek
Berichten: 489
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:55

Re: BimmerProducts M pakket?

Bericht door mikespek » 09 feb 2017, 18:52

Idd, zal heel veel aftermarket van zijn, heb op het punt gestaan om zo'n set op mijn toen 325tds te schroeven, totdat ik een 328i m uitgevoerd kocht (deze wel oem)
Vond het set er toen goed uitzien, had het namelijk al wel gekocht, gelukkig voor zelfde geld weer verkocht.

Mtech pakket betekent heel vaak ook zwarte hemel, dus als je vrienden grijze dak bekleding hebben kan je er voor 99% zeker zijn dat het niet af fabriek is

iGideon2015
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 apr 2016, 16:04

Re: BimmerProducts M pakket?

Bericht door iGideon2015 » 11 feb 2017, 12:04

BMWf20 2.0d schreef:
iGideon2015 schreef: Nu hebben vrienden van mij ook E36's
De meesten hebben een origineel M pakket vanaf fabriek er op zitten.
Dat lijkt me niet, denk dat 80-90% van de M-paketten er naderhand is opgeschroefd, oftewel aftermarket, hetzelfde spul waar jij nu naar aan het kijken bent.
Zoveel E36 zijn er echt niet in volledige oorlogsuitrusting"in Nederland geleverd, te duur..... :fu:

Af-fabriek dan zou het aan de hand van het VIN nr. te vinden moeten zijn in de optielijst.

Dat is zeker waar, was gisteren even met ze chillen, en wagens checken.

Wat je zegt, dat klopt, 1 iemand die heeft een gewoon grijze dakhemel.
De andere 2 met het M pakket hebben een alcantara hemeltje.

Degene met de grijze hemel heeft er M3 stoelen in zitten.

De andere 2 hebben de halflederen sportstoelen, plus het 3 spaak sportstuur, m pookje, m earodynamica, onderstel ook, dat was goed te merken.


Maar buiten dit om, ik vind juist een M pakket stoer staan, ben inmiddels wel iets van plan gewijzigd.

Ik dacht er aan om wel een M3 voorbumper en skirts te nemen, maar dan de standaard achterbumper met een M diffuser er in, plus een klein subtiel lipje op de achterklep.

Verder geen M logo's overal plakken oid, wil hem wel beschaafd houden.

mikespek
Berichten: 489
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:55

Re: BimmerProducts M pakket?

Bericht door mikespek » 11 feb 2017, 14:02

Vind persoonlijk een standaard bumper met m look diffuser er gewoon niet uitzien, m bumper heeft onderop extra lijnen zodat de difuser wat dieper en sportiever zit

Gebruikersavatar
LtCoolerooney
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27

Re: BimmerProducts M pakket?

Bericht door LtCoolerooney » 11 feb 2017, 20:00

pfft. beschaafd houden. pathetic :roll:

nee heb er zelf ook geen embleempjes opzitten nu. bodykit maakt de auto oneinding veel mooier, maar om nou overal de :///m: op te plakken terwijl het een 1.6 liter is :rolf:

heb er zelf geen diffusor op zitten trouwens. staat leuk, maar ben er op een standaard bumper ook niet heel erg fan van. is het net niet zeg maar.

Afbeelding

of

Afbeelding

aan jou de keus, maar als je toch al veel geld uit gaat geven doe het dan goed is mijn mening

Gebruikersavatar
BMWf20 2.0d
Berichten: 1341
Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23

Re: BimmerProducts M pakket?

Bericht door BMWf20 2.0d » 11 feb 2017, 20:40

Snap persoonlijk niet waarom elke E36 , 316 of 328 voor mijn part nou perse voorzien dient te worden van een M-bodypakket.
Is echt alleen bij BMW zo, bij geen enkel ander merk kom je dit fenomeen tegen, de bodykit mania.

Ieder zijn smaak natuurlijk, maar zeg nou eerlijk, een E36 is standaard toch al mooi genoeg??
Bovendien val je tegenwoordig meer op zonder M-bumpers....... :roll:

Maar goed, ieder zijn smaak...... :W

mikespek
Berichten: 489
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:55

Re: BimmerProducts M pakket?

Bericht door mikespek » 11 feb 2017, 21:10

Als ik een volgende e36 zou kopen waar niks op zou zitten, zou ik denk ik een alpina lip halen en gewoon luxe sideskirts erop en dat was het

Gebruikersavatar
Mr._T-Rex
Berichten: 1954
Lid geworden op: 30 sep 2009, 18:27

Re: BimmerProducts M pakket?

Bericht door Mr._T-Rex » 12 feb 2017, 18:01

BMWf20 2.0d schreef:Snap persoonlijk niet waarom elke E36 , 316 of 328 voor mijn part nou perse voorzien dient te worden van een M-bodypakket.
Is echt alleen bij BMW zo, bij geen enkel ander merk kom je dit fenomeen tegen, de bodykit mania.

Ieder zijn smaak natuurlijk, maar zeg nou eerlijk, een E36 is standaard toch al mooi genoeg??
Bovendien val je tegenwoordig meer op zonder M-bumpers....... :roll:

Maar goed, ieder zijn smaak...... :W
Idd ieder zijn smaak, ik zou ook meteen een M pakket erop zetten als ik weer een e36 zou kopen waar het niet op zit. Staat veel mooier.

Maargoed, ik ben bevooroordeeld zeker als het om een Boston green e36 gaat ;)
Laatst gewijzigd door Bart70 op 19 feb 2020, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd
'05 M3 CS coupé - Showroom
'01 530i touring - daily

'02 330i M-tech II sedan - Sold
'95 328i M-tech coupé - Sold

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Styling”