E36 olie temperatuur meter

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
mikespek
Berichten: 489
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:55

E36 olie temperatuur meter

Bericht door mikespek » 09 nov 2017, 20:27

Hallo
Ik ben op mijn auto bezig om een olie temperatuur meter in te bouwen op de plek van de verbruiksmeter. Olie temperatuur meter mooi verwerkt in het oliefilterhuis.

Mijn vraag is zou hier meer vraag naar zijn, heb er aardig wat onderzoek in zitten en is bijna helemaal met orginele delen, en aangezien je je oliefilterhuis moet vervangen zal het voor sommige misschien niet haalbaar zijn, maar kan evt inbouwen

Gebruikersavatar
Ramon 325 Vanos
Berichten: 2277
Lid geworden op: 04 jul 2011, 18:59
Locatie: Sint Joost

Re: E36 olie temperatuur meter

Bericht door Ramon 325 Vanos » 10 nov 2017, 07:30

Je kan ook een ander deksel kopen voor op het olie filterhuis dan kan je olie druk en olie temp er zo op aan sluiten :duim:

mikespek
Berichten: 489
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:55

Re: E36 olie temperatuur meter

Bericht door mikespek » 10 nov 2017, 10:16

Dat klopt idd dat je die sets hebt, wou het zelf met oem delen doen en dan is de locatie vam de sensor beter. De prijs van deksel of van mijn oplossing scheelt bijna niks, inbouwen is iets meer werk, maar aangezien de olie filterhuis pakking meestal aan vervanging toe zijn is dit een mooi moment.

Dat is 1 gedeelte, 2de gedeelte is de olie temperatuur meter op de oem plek, dus in plaats van je verbruiksmeter, inc programmeren en aansluiten

Gebruikersavatar
SRK
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 jul 2013, 11:48
Locatie: Vlissingen

Re: E36 olie temperatuur meter

Bericht door SRK » 10 nov 2017, 22:06

Ik volg dit wel eventjes
#HighlyModified is de motto.

91' E36 320i Saloon - Sterling Silber Metallic
95' E36 316i Coupé - Cosmos Schwarz Metallic

mikespek
Berichten: 489
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:55

Re: E36 olie temperatuur meter

Bericht door mikespek » 03 jun 2018, 18:14

Even een update, ben er nog steeds mee bezig, en ben er zo goed als uit, van de week word alles ingebouwd en moet het werken.

Wat het geworden is, een orginele e36 teller omgebouwd, en softwarematig aangepast met olie temperatuur meter ipv verbruik.
Aangepast oliefilterhuis met orginele bmw m3 e36 temperatuur sensor.
En dan nog wat bekabeling.
Mijn eigen teller bestaat dan uit de volgende "aanpassingen, Oem z3 tellerringen, Oem cruisecontrol symbol in het cluster, wijzers gemodificeerd(rode mlook wijzers, heb de mooiste manier gevonden denk ik, hoe blijft ff geheim van de smith), verbruiksmeter vervalt en op die plaats komt een oem look e36 m3 olietemperatuur meter.

Zit er aan te denken om kits aan te bieden met de volgende opties
Orginele aangepaste teller met olie temp ipv verbruik, evt tegen meer prijs rode wijzers en chrome tellerringen.
Aangepast oliefilterhuis(tegen inlevering van je oude, bij sommige olie filter huis castings gaat het helaas niet lukken) met m3 olie sensor
En bekabeling om het helemaal oem weg te werken.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Performance en tuning”