verschil in onderstel?

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
maddox
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 sep 2015, 17:25
Locatie: limburg

verschil in onderstel?

Bericht door maddox » 18 apr 2017, 19:10

Beste forumleden,

Ik heb een vraag over het onderstel van de e36 cabrio.

Ik heb een bmw cabrio 320i (links op de foto's) en een vriend van me de bmw cabrio 318i (rechts op de foto's)

Nu is het zo dat mijn auto op de vooras beduidend hoger ligt als de auto van mijn vriend, kan dit eraan liggen dat er een verschil in het onderstel etc zit?

Bij beide auto's zitten nog gewoon de originele onderdelen eronder.

Ik had graag mijn auto ook een klein stukje lager gehad, maar het liefst met originele onderdelen. En aangezien de auto van mijn vriend zo ligt als ik het graag zou willen hebben met originele onderdelen zou ik graag willen weten waar het verschil in zit.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Mike


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
BMWf20 2.0d
Berichten: 1220
Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23

Re: verschil in onderstel?

Bericht door BMWf20 2.0d » 18 apr 2017, 19:30

Als het allemaal nog origineel is zal er bij je vriend waarschijnlijk een M-onderstel onder zitten, dit is lager dan het standaard onderstel.

Je kunt HIER checken wat er af-fabriek op jullie auto's geleverd is.

maddox
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 sep 2015, 17:25
Locatie: limburg

Re: verschil in onderstel?

Bericht door maddox » 18 apr 2017, 19:45

Dit is wat ik eruit krijg bij de auto van mijn maat.


Vehicle options
S243 Airbag for front passenger
S246 Manually adjust. steering column
S255 Sports leather steering wheel
S285 BMW LA wheel BMW Styling
S380 Hardtop-preparation
S391 Softtop, dark blue
S399 Softtop, electromech. all-autom.
S423 Floor mats, velours
S441 Smoker package
S473 Armrest front
S494 Seat heating driver/passenger
S508 Park Distance Control (PDC)
S534 Automatic air conditioning
S540 Cruise control
S556 Outdoor temperature indicator

Vehicle options
S687 Radio preparation
S718 Exclusive Edition
S785 White direction indicator lights
S818 Battery master switch
S863 Retailer Directory Europe
S886 On-board vehicle literature Dutch

Vehicle options
S214 Automatic stability control (ASC+T)
S411 Window lifts,electric,front/rear
S510 Headlight aim control
S548 Kilometer-calibrated speedometer

Gebruikersavatar
BMWf20 2.0d
Berichten: 1220
Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23

Re: verschil in onderstel?

Bericht door BMWf20 2.0d » 18 apr 2017, 19:55

Zou hem dan in de S718 Exclusive Edition moeten zitten, maar enige beschrijving van de opties in die editie heb ik nergens kunnen vinden..... :|

maddox
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 sep 2015, 17:25
Locatie: limburg

Re: verschil in onderstel?

Bericht door maddox » 18 apr 2017, 20:06

Hmm, nou in ieder geval bedankt voor het meekijken!

Dan word het uiteindelijk toch een schroefset of verlagingsveren om ongeveer op de zelfde hoogte uit te komen.

mikespek
Berichten: 489
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:55

Re: verschil in onderstel?

Bericht door mikespek » 18 apr 2017, 20:54

Heeft waarschijnlijk met opties te maken
Waardoor een 4 cilinder gewoon orgineel iets lager staat.
Of misschien zijn ze voorveren ooit verwisseld voor mtech veren of misschien wat anders, want die auto is niet helemaal orgineel meer, en zal het me ook niet verbazen dat ze iets aan de veren gedaan hebben

Ik zou gewoon een set verlagings veren zoeken die net iets verlagen zodat hij komt hoe je wilt hebben

maddox
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 sep 2015, 17:25
Locatie: limburg

Re: verschil in onderstel?

Bericht door maddox » 18 apr 2017, 21:34

Maar wat word verstaan onder Mtech veren?

Is dat van een bepaald merk? of zijn dat gewoon oem bmw veren?

Ik heb trouwens eens bij eibach gekeken voor wat verlagingsveren. Maar nu is het zo dat ik altijd setjes tegenkom die zowel voor als achter verlagen, en ik wil hem alleen voor iets lager leggen.

En zijn bijvoorbeeld verlagingsveren van eibach goed te combineren met de normale schokdempers of is het aan te raden om hier ook andere voor te pakken?

mikespek
Berichten: 489
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:55

Re: verschil in onderstel?

Bericht door mikespek » 19 apr 2017, 10:03

Mtech is het onderstel ontwikkeld door bmw motorsport, over het algemeen 20mm lager en iets hardere dempers.
Is een optie vanaf de fabriek.

Heb zelf een verenset van ap fahrwerk aan de voorkant, achterkant orgineel mtech, werkt voor mij gevoel goed.
Met zon kleine verlaging kan je het met orginele dempers af, als je meer dan 40mm omlaag gaat dan is het aan te rade om kortere dempers te monteren.
Maar naar zoveel km zullen je schokdempers ook niet veel meer zijn

Gebruikersavatar
LtCoolerooney
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27

Re: verschil in onderstel?

Bericht door LtCoolerooney » 19 apr 2017, 15:28

Waar je eventueel naar kan kijken is een schroefset. Kost meer dan veren, maar heb je meteen nieuwe schokdempers en kan je zelf kiezen hoe laag je de auto wilt

mikespek
Berichten: 489
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:55

Re: verschil in onderstel?

Bericht door mikespek » 19 apr 2017, 15:53

Een verlagingsset is meestal kwalitatief wat beter voor ongeveer een zelfde prijs

maddox
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 sep 2015, 17:25
Locatie: limburg

Re: verschil in onderstel?

Bericht door maddox » 19 apr 2017, 16:09

ik ben op het moment eens aan het kijken op de site van ap fahrwerk.

nu zie ik een compleet verlagingsset staan of losse verlaginsveren die voor 40mm verlagen en achter 0. Zou dit iets zijn of kan ik dan beter kiezen voor een schroefset?

mikespek
Berichten: 489
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:55

Re: verschil in onderstel?

Bericht door mikespek » 19 apr 2017, 17:19

40/0 set krijg je alleen 2 voor veren, en 4 schokdempers, heb het set zelf ook, ben er erg over te spreken

maddox
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 sep 2015, 17:25
Locatie: limburg

Re: verschil in onderstel?

Bericht door maddox » 19 apr 2017, 19:24

oke! dan ga ik dat set bestellen.

Bedankt voor het meedenken! :duimen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Performance en tuning”