ALARM ELLENDE

Voor alle technische vragen over de BMW Z4 Serie
jacobs1948

ALARM ELLENDE

Bericht door jacobs1948 » 09 feb 2011, 21:26

In mijn 3 maanden !! oude BMW Z4 roadster zit een standaard klasse 3 alarm wat regelmatig afgaat.
Bij mijn dealer zijn er al diverse veranderingen gedaan maar nog steeds is he probleem niet verholpen.
Ook vandaag zonder dat er iemand in de buurt was gaat hij spontaan af, geen lawaai van een open uitlaat of een kat die op de auto springt.
Bij het uitlezen geeft hij aan linker portier.
Wie o wie kan mij helpen.
Dealer doet zijn best maar toch

Gebruikersavatar
bjornc
Bouwer van BimmerPortal
Berichten: 13918
Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
Locatie: die Heimat

Re: ALARM ELLENDE

Bericht door bjornc » 09 feb 2011, 21:32

Bij de E46 is een kapotte motorkapschakelaar vaak het probleem.
Eens kijken of die goed werkt of niet.

Gebruikersavatar
Fabian79
Berichten: 4922
Lid geworden op: 17 dec 2008, 18:12

Re: ALARM ELLENDE

Bericht door Fabian79 » 09 feb 2011, 22:11

Als de computer linker portier geeft zit het probleem in je slot. Daar zitten namelijk de alarmschakelaars in.

Met slot bedoel ik dan de hele binnenkant bij de handgreep.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Gebruikersavatar
Witte F11M
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 dec 2011, 22:46
Locatie: Houten

Re: ALARM ELLENDE

Bericht door Witte F11M » 31 dec 2011, 14:05

Bij de Z4 is de motorkapschakelaar vaak het probleem. Gewoon een nieuwe bij de dealer halen en erin zetten. 10 minuten werk en niet duur. Vrijwel zeker probleem opgelost.
Mijn auto's: Alpina B6 Biturbo Gran Coupe (F06), BMW 118i (F21), BMW Z4 3.0i (E85), Citroën DS19H Pallas 1965

Zos
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2011, 18:12

Re: ALARM ELLENDE

Bericht door Zos » 15 feb 2012, 13:16

Bij mij ging het op warme dagen af (boven 20 graden). Bij Ekris Veenendaal hebben ze het onder garantie verholpen. Trouwens mijn 2.5 uit 2005 was slecht afgeleverd bij dezelfde dealer. Gelukkig deed ik gelijk een ANWB-keuring, o.a. alle remschijven waren versleten, vacuumslang, stoelverwarming etc etc... De auto ging drie keer terug totdat alles opgelast was. Nu is het een prima auto en de dealer blijft slecht.

Plaats reactie

Terug naar “BMW Z4 Serie (E85 / E86) Techniek”