hemel hardtop

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 3 Serie zijn hier te vinden
cabrio328

hemel hardtop

Bericht door cabrio328 » 18 jan 2013, 21:47

in onze hardtop zaten we ineens met het hoofd tegen de bekleding. deze was losgelaten van de ondergrond. vorige week de kap er afgehaald, en op zijn kop gelegd op een deken. alles er uitgehaald en los gemaakt. toen de oude stof er af gepakt. daarna heb ik bij Sigus nieuwe alcantara stof gehaald kleur antraciet. hiermee de hemel en zijpanelen bekleed. (ben ook meubelstoffeerder van beroep) ik heb daarna de afneembare panelen aangepast met een machneet sluiting. de borglipjs waren al lang afgebroken.

cabrio328

Re: hemel hardtop

Bericht door cabrio328 » 18 jan 2013, 22:12

ik kan geen foto toevoegen omdat de bijlagequota berijkt is. wat kan ik doen? de foto is al in het juiste formaat.

Gebruikersavatar
Dcreator
Berichten: 6692
Lid geworden op: 22 jan 2011, 22:35
Locatie: Bergen op Zoom

Re: hemel hardtop

Bericht door Dcreator » 18 jan 2013, 22:26

Foto's moeten geopload via externe sites, bijvoorlbeeld www.imageshack.us is daar een voorbeeld van, je selecteerd daar je afbeelding, upload ze, en pakt vervolgens de direct image link, of evt de forum link die is al klaar met codes!

Gebruikersavatar
Givano
Berichten: 350
Lid geworden op: 20 aug 2009, 17:16

Re: hemel hardtop

Bericht door Givano » 13 nov 2013, 18:24

bij mij is hij ook gaan hangen voor de helft, en zie hem stukje voor stukje steeds losser komen,
kan ik de oude bekleding niet gewoon loshalen en opnieuw lijmsprayen of zo? of is dit vakwerk?

Gebruikersavatar
GreyCooperS
Berichten: 3450
Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Re: hemel hardtop

Bericht door GreyCooperS » 14 nov 2013, 10:09

meestal komt met het loshalen van de oude stof, het zachte foam tussen stof en dak los..dit brokkeld af door ouderdom.
Het beste kun je alles eraf trekken, goed schoon en glad maken en met nieuwe stof opnieuw (laten) bekleden.
Lap stof, spuitlijm en geduld brengen je een heel eind op weg...
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire

Gebruikersavatar
Dcreator
Berichten: 6692
Lid geworden op: 22 jan 2011, 22:35
Locatie: Bergen op Zoom

Re: hemel hardtop

Bericht door Dcreator » 16 nov 2013, 23:23

Een kennis van me heeft de hemel van zijn e36 gestript en opnieuw bekleed, ik was hierin ook geïnteresseerd, dus heb hem eens gevraagd of dat te doen was.

Hij zei dat je hem beter kunt laten stofferen door een bedrijf, qua kosten ben je misschien 100 euro duurder uit als dat je het zelf doet(goede stof is ook prijzig), en het werk wat je eraan hebt, is het opzich wel waard om uit te laten besteden!

Vind je stofferen leuk, heb je ervaring in of wil je de uitdaging aangaan is het zelf mogelijk, maar ik adviseer, ga opzoek naar een bedrijf wat het voor jou voor een leuke prijs wil doen!

Gebruikersavatar
CabrioG60freak
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 jul 2013, 19:20

Re: hemel hardtop

Bericht door CabrioG60freak » 18 nov 2013, 23:12

Als ik dit zo lees denk ik dat ik van het voorjaar de hemel maar weg ga brengen :whistle: hij komt nu ook iets los ,wil zelf ff gaan kijken maar ben bang dat het vervangen van de stof wordt

Gr Edwin

yope
Berichten: 152
Lid geworden op: 01 nov 2015, 13:38

Re: hemel hardtop

Bericht door yope » 01 nov 2015, 19:29

Ik had hetzelfde probleem, en het op de volgende manier verholpen:

1. De hardtop voorzichtig op een paar kussens op z'n kop leggen. De losgelaten stof hing strak op een afstand van de ondergrond, dat maakt de procedure iets makkelijker
2. Een spuit met naald vullen met contactlijm (bij voorkeur transparante contactlijm).
3. Beetje bij beetje op verschillende plekken door de stof prikken en rondom het prik-gat zover de naald komt lijm op de ondergrond aanbrengen.
4. De spuit weer iets terug trekken en vervolgens de naald uit het gaatje halen.
5. Even kort aankloppen en weer los laten komen. Zo komt lijm ook op de binnenzijde van het stof.
6. Herhaal dit op meerdere plekken en wacht voor ieder plek 20 minuten (= droogtijd op de verpakking van de contactlijm).
7. Klop na 20 minuten een keer aan en het hecht voor altijd. Je kan ook een kleine verfroller gebruiken om de stof aan te drukken.

Het resultaat is niet als nieuw, maar voor een goedkope noodoplossing best netjes. Bij D-Parts kan je altijd een nieuwe hemel bestellen, maar dat is best duur.

albayrak en bmw
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 dec 2015, 13:19
Locatie: rotterdam

Re: hemel hardtop

Bericht door albayrak en bmw » 14 feb 2016, 22:50

zelfde probleem had ik ook laats hemel zakte helemaal naar beneden met simpele oplossing heb ik gefikst
hemel losgehaald iets van 20 punaises van 3 rijen geprikt en de punten met een kleine dunne tang heb ik ze allemaal
verbogen zodat ze niet meer loskomen, lijm is geen oplossing na een paar dagen hangt weer los omdat de hemel strak op zijn plaats zit

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) DIY: Do It Yourself”