hand zender of sleutel programmeren bmw Alarm

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 3 Serie zijn hier te vinden
AtlasTelamon

Re: hand zender of sleutel programmeren bmw Alarm

Bericht door AtlasTelamon » 31 aug 2011, 20:34

Ik heb 4 weken geleden nog zo'n kastje besteld en ontvangen. Met rood en wit knopje.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door AtlasTelamon op 31 aug 2011, 21:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Beens1
Berichten: 4614
Lid geworden op: 29 jan 2010, 12:44

Re: hand zender of sleutel programmeren bmw Alarm

Bericht door Beens1 » 31 aug 2011, 20:55

Dat meende ik ook al ergens gelezen te hebben.
Ach, ik probeer het eerst wel met één.

Gebruikersavatar
j0eyv
Berichten: 3329
Lid geworden op: 27 apr 2010, 12:38

Re: hand zender of sleutel programmeren bmw Alarm

Bericht door j0eyv » 08 sep 2011, 10:39

Waar heb je deze besteld!? Ik heb er namelijk ook nog een extra nodig.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

AtlasTelamon

Re: hand zender of sleutel programmeren bmw Alarm

Bericht door AtlasTelamon » 08 sep 2011, 23:26

@j0eyv: bij de dealer in Amsterdam.

bmw2002tinl
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jun 2010, 07:39
Locatie: Regio Den Bosch

Re: hand zender of sleutel programmeren bmw Alarm

Bericht door bmw2002tinl » 13 nov 2011, 17:39

Ik lees twee verschillende opties op diverse fora op Internet. 1 is de methode zoals hierboven omschreven (zie ook http://www.youtube.com/watch?v=UBvBZ3fC4YI" onclick="window.open(this.href);return false;), de ander heeft het over een switch OP de alarmmodule ipv een roze draad, die switch moet omgezet worden waarna je in de programmeerstand komt. Herkent iemand dit? Ik heb afgelopen vrijdag een nieuw kastje en nieuwe sleutel besteld bij Bert Story in Den Bosch, kan een en ander a 85 euro per uur bij de Stealer laten inleren, maar denk dat het zelf net zo goedkoop is, maar hoe weet je welke methode je moet volgen?
BMW 330 Touring Dynamic Executive

Gebruikersavatar
mischatdi
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 okt 2011, 10:18
Locatie: appingedam
Contacteer:

Re: hand zender of sleutel programmeren bmw Alarm

Bericht door mischatdi » 17 nov 2011, 12:55

door te proberen lijkt mij! ik zelf heb sinds kort een e36touring en dat alarm was afgekoppeld ivm dat de vorige eigenaar zijn kinderen in de auto liet en dan op alarm zette... en dus lawaai...
maar ik heb de boel wer in elkaar gezet en een nieuw batterijtje geplaatst, en de stappen zoals ze hier worden omschreven en het werkt weer zoals het hoord! :gekdoen:
[url]www.mischa-78fotografie.nl[/url] ook voor carshoots

Gebruikersavatar
mischatdi
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 okt 2011, 10:18
Locatie: appingedam
Contacteer:

Re: hand zender of sleutel programmeren bmw Alarm

Bericht door mischatdi » 17 nov 2011, 15:48

Toch nog een vraag, aan het hoofdunit zitten ook 2 stekkers een rode en een witte. zijn deze van de sensoren in de auto? want die storen mij enorm, ik vind ze lelijk en niet nodig :roll:
[url]www.mischa-78fotografie.nl[/url] ook voor carshoots

BMWE39FREAK
Berichten: 259
Lid geworden op: 11 okt 2010, 15:48
Locatie: Bellingwolde

Re: hand zender of sleutel programmeren bmw Alarm

Bericht door BMWE39FREAK » 17 nov 2011, 18:18

bmw2002tinl schreef:Ik lees twee verschillende opties op diverse fora op Internet. 1 is de methode zoals hierboven omschreven (zie ook http://www.youtube.com/watch?v=UBvBZ3fC4YI" onclick="window.open(this.href);return false;), de ander heeft het over een switch OP de alarmmodule ipv een roze draad, die switch moet omgezet worden waarna je in de programmeerstand komt. Herkent iemand dit? Ik heb afgelopen vrijdag een nieuw kastje en nieuwe sleutel besteld bij Bert Story in Den Bosch, kan een en ander a 85 euro per uur bij de Stealer laten inleren, maar denk dat het zelf net zo goedkoop is, maar hoe weet je welke methode je moet volgen?
Er zijn 2 types met dezelfde form wat alarm kasje en ontvanger betreft..
De 1 is van "bmw " en de ander is van het merk " sepri star"

Als er op de ontvanger geen gaatje zit (waar de switch achter zou moeten zitten) dan is het gewoon de procedure volgen met het "roze of zwarte "draadje ..
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen

BMWE39FREAK
Berichten: 259
Lid geworden op: 11 okt 2010, 15:48
Locatie: Bellingwolde

Re: hand zender of sleutel programmeren bmw Alarm

Bericht door BMWE39FREAK » 17 nov 2011, 18:26

mischatdi schreef:Toch nog een vraag, aan het hoofdunit zitten ook 2 stekkers een rode en een witte. zijn deze van de sensoren in de auto? want die storen mij enorm, ik vind ze lelijk en niet nodig :roll:
Ja.. beide zijn voor de sensoren in auto ;)
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen

Gebruikersavatar
mischatdi
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 okt 2011, 10:18
Locatie: appingedam
Contacteer:

Re: hand zender of sleutel programmeren bmw Alarm

Bericht door mischatdi » 18 nov 2011, 00:02

dank je wel voor je antwoord... morgen dus het dashboard kastje maar ff weer los :whistle: "ff" de sensoren eruithalen...
[url]www.mischa-78fotografie.nl[/url] ook voor carshoots

Gebruikersavatar
318isloco
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 sep 2012, 00:40

Re: hand zender of sleutel programmeren bmw Alarm

Bericht door 318isloco » 02 okt 2012, 09:22

Ik heb ook zo'n afstandbediening bij mij auto zitten, die het nooit heeft gedaan. Onder de motorkap had ik al gezien dat het alarm niet meer is aangesloten. Vandaag heb ik mijn dashboardkastje verwijdert, om te proberen de afstandbediening weer aan de praat te krijgen. Ik zag dat de grote en kleine stekker waren losgekoppeld. Wanneer ik de dikke kabel aansloot, ging het ledje knipperen en mijn alarmverlichting (alleen het alarm zelf niet, doordat deze niet is aangesloten) Na ongeveer 6 x proberen de afstandbediening te programmeren, lukte het een beetje. Op dit moment kan ik de auto open en dicht doen met de afstandbediening, maar niet met 1 druk op de knop. ik moet de 2 knoppen afwisselend een paar keer achter elkaar indrukken om hem open of dicht te doen. Iemand een idee waar het fout gaat?

SDMSIM
Berichten: 306
Lid geworden op: 17 sep 2010, 13:24

Re: hand zender of sleutel programmeren bmw Alarm

Bericht door SDMSIM » 03 dec 2012, 09:43

Ik heb een andere handzender, die met slechts een knopje:

Afbeelding

Werkt het hier ook mee??

kevinbreda
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 dec 2013, 11:03

Re: hand zender of sleutel programmeren bmw Alarm

Bericht door kevinbreda » 27 dec 2013, 10:57

hallo
mijn vraag is als volgt

kan je een handzender ook gewoon in leren als je er helemaal geen heb

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) DIY: Do It Yourself”