Stuur "verspringt" na sturen/drempel E36 Sedan

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
BMW3seriesE36
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2020, 21:53

Stuur "verspringt" na sturen/drempel E36 Sedan

Bericht door BMW3seriesE36 » 06 mei 2021, 17:54

Beste leden,

ik ben in het bezit van een E36 sedan M42 uit 05/1992, heerlijke auto. alleen met een vervelend probleem..
standaard staat mijn stuur een klein beetje scheef naar rechts toe (5 over 12 maximaal) echter wil deze soms in een bocht verspringen. dan staat mijn stuur nadat ik de bocht heb gemaakt opeens scheef naar links en moet ik in de bocht best hevig corrigeren, als ik dan een bocht naar rechts maak of een drempel pak wil deze zich soms weer terug zetten naar de "originele" stand dat is dus iets scheef naar rechts. ik vind dit nogal een riskant en bovendien heel irritant probleem...

Het stuurhuis is preventief vervangen door een NIEUW exemplaar.
de hydrolagers/draagarmrubbers zijn vervangen van beide draagarmen
bij het vervangen van het stuurhuis zijn ook de spoorstangen + stuurkogels vervangen.
rondom een schroefset gemonteerd. (het probleem deed zich hiervoor met de originele schokbrekers ook al voor, echter toen was het opgelost met een nieuw stuurhuis, sinds monteren schroefset doet zich dit probleem weer voor)
auto is ook uitgelijnd

stuurbekrachtiging werkt wel gewoon.

heeft iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?

martindebelitos
Berichten: 533
Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:25

Re: Stuur "verspringt" na sturen/drempel E36 Sedan

Bericht door martindebelitos » 08 mei 2021, 11:15

ik denk dat je veren niet goed in hun borgingen zitten. en dat ze tydens het draan verspringenn kyk daar is naar. de auto opkriiken en iemand aan het stuur laten draaien dan moet het te zien zyn wat er gebeurd met de veren succes mart

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”