E36 316i vraag over CV en alarm!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Daniel.305
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 dec 2016, 02:02

E36 316i vraag over CV en alarm!

Bericht door Daniel.305 » 16 okt 2018, 22:33

Hai,

Ik rij een e36 316i automaat uit 96, facelift model.
Nu heb ik een vraag over een aantal systemen. Via een kennis ben ik er achter gekomen dat het rode ledje naast mn sigarettenaansteker voor het originele alarm is (er loopt ook een kabeltje vanaf de led ergens naartoe). De reden dat ik hier niks van af wist is omdat ik er geen afstandsbediening bij heb gekregen. Ik heb wel CV die ik via het sleutelgat en van binnenuit kan bedienen.

De vragen zijn nu : Als ik blijkbaar een origineel alarmsysteem in mn auto heb zitten, dan zou ik een afstandsbediening moeten hebben toch? Hoe kom ik nog aan een originele ab, die met het rode en witte knopje dacht ik.. worden die nog geleverd? En dat zou dus ook betekenen dat ik mn cv op afstand zou moeten kunnen bedienen. Echter is er nooit een alarm afgegaan en weet ook niet waar de module /kastje van dat ding zit..

Iemand die mij hier meer over zou kunnen vertellen?
Alvast bedankt!

Daniel.305
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 dec 2016, 02:02

Re: E36 316i vraag over CV en alarm!

Bericht door Daniel.305 » 17 okt 2018, 21:33

Ik heb ondertussen al wat rondgezocht, maar dealers kunnen deze afstandsbediening anno 2018 niet meer leveren (dacht ik al ja..) en ook offenga etc hebben deze niet. Wat bij nu te binnen schiet : kan ik niet gewoon een aftermarket afstandsbediening kopen incl module en deze op de bestaande draden aansluiten? Werkt het alarm dan ook?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”