Krukassensor vraagje

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Armazia
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 jul 2016, 14:23

Krukassensor vraagje

Bericht door Armazia » 16 jul 2018, 15:14

Hallo,

Plotseling begaf mijn 320i het op momenten dat ik de koppeling indrukte en slaat hij af na een tijdje stationair lopen. Nu heb ik hem uitgelezen en ben ik er achtergekomen dat de krukassensor op is.

Nu heb ik een vraagje over de krukassensor;

Wanneer je de auto op contact zet hoor je de brandstofpomp aanslaan en na een paar tellen weer afslaan. In sommige gevallen blijft de brandstof pomp doorlopen en slaat dus niet af. Kan het zo zijn dat een defecte krukassensor denkt dat de krans ronddraait waardoor de pomp blijf draaien? Alvast bedankt!

mikespek
Berichten: 489
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:55

Re: Krukassensor vraagje

Bericht door mikespek » 17 jul 2018, 09:41

Als de krukas sensor kapot is geeft hij juist geen signaal.
Meestal heb je er met een warme auto meer last van als een koude.
Zover ik weet heeft het geen link met je brandstof pomp maar dat weet ik niet zeker

Gebruikersavatar
Dutchie
Berichten: 3481
Lid geworden op: 15 feb 2012, 18:05
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Krukassensor vraagje

Bericht door Dutchie » 17 jul 2018, 12:26

Met een kapotte krukassensor kan de motor helemaal niet lopen, dit signaal is cruciaal om een motor draaiend te houden.

Het afslaan met koppeling intrappen en na een tijdje stationair lopen doet mij eerder aan de luchtmassameter denken. een niet goed functionerende luchtmassameter hoeft niet altijd een storing op de luchtmassameter te veroorzaken, maar kan wel andere, rare storing weergeven.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

Armazia
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 jul 2016, 14:23

Re: Krukassensor vraagje

Bericht door Armazia » 07 aug 2018, 08:01

Allereerst bedankt voor de reacties.

De krukas sensor heb ik 17 Juli vervangen. Dit loste het probleem wel op. Ook blijft de brandstofpomp nooit meer doorlopen wanneer ik de auto op contact zet. Ik heb helemaal geen problemen meer gehad.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”