E36 Ruitensproei Sensor Bedrading

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie

E36 Ruitensproei Sensor Bedrading

Berichtdoor Armazia » 14 feb 2018, 10:35

Mijn E36 Cabrio is uitgevoerd met een 18 knops obc. Echter werkt de 'check control' knop niet. Als ik deze indruk wordt de display helemaal oranje.

Voor de rest werken alle functies maar ik zou graag de check control ook werkend willen zien.

Na wat googlen kwam ik er achter dat je deze kunt activeren met bepaalde codes. Al deze codes heb ik geprobeert, maar ik kom niet verder dan een melding 'check control inactive, see dealer'.

Na wat meer googlen las ik dat je kan checken of je het wel of niet geïnstalleerd hebt, er zou namelijk een sensor op de tank van de ruitensproeier vloeistof tank moeten zitten die meet of er voldoende vloeistof in de tank zit.

In mijn geval zit deze sensor op de tank. Maar is helemaal niet aangesloten (ik zie alleen twee losse pinnetjes waar de connector op zou moeten zitten).

Zou iemand foto's kunnen maken waar deze bedrading vandaan zou moeten komen in het motor ruim? Zo kan ik achterhalen of ik ├╝berhaupt die draad nog ergens heb. Ik vindt het namelijk erg raar dat de sensor er wel in zit maar er geen enkele draad te bekennen is die hier op aangesloten moet worden. Alvast bedankt.
Armazia

Re: E36 Ruitensproei Sensor Bedrading

Berichtdoor mikespek » 14 feb 2018, 12:23

http://bimmer.work

Vul daar ff je chasisnr in dan kan je kijken als je auto checkcontrol heeft vanaf fabriek (meeste 6cil hebben het)
De kabel van de sensor gaat bij mij met de kabel van de ruitensproei pomp mee als ik het me goed herinner
mikespek

Berichtdoor Armazia » 14 feb 2018, 13:16

Dit is de optielijst;

L813A NATIONAL VERSION FRANCE

S243A Airbag for front passenger

S255A Sports leather steering wheel

S282A BMW LA wheel, Sport spoke styling II

S341A Bumpers completely in body colour

S354A Green windscreen, green shade band

S380A Hardtop-preparation

S388A Softtop, black

S398A Softtop, electromech. semiautom.

S473A Armrest front

S481A Sports seat

S510A Headlight aim control

S520A Fog lights

S534A Automatic air conditioning

S554A On-board computer V with remote control

S687A Radio preparation

S704A M Sports suspension

S806A Third stoplamp

S854A Language version French

Ik neem aan dat de 'On-board computer V with remote control' voor de check control moet staan?
Armazia

Berichtdoor mikespek » 14 feb 2018, 21:30

S542a Check Control

Bij mij staat hij echt vermeld als apparte optie, ik heb zowel de obc als de check control optie in mijn optielijst staan
mikespek

Berichtdoor Armazia » 15 feb 2018, 09:32

Hmm, erg jammer. Ik heb dit inderdaad nu ook gezien in andere optielijsten. Ik neem aan dat het inbouwen dan alsnog een hele klus is, verwacht dat dit het niet waard is.
Armazia

Keer terug naar BMW 3 Serie (E36) Techniek