Piepent geluid

Voor alle technische vragen over de BMW 7 Serie
Sturmer
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 jan 2014, 15:31

Piepent geluid

Bericht door Sturmer » 20 mar 2014, 14:56

Beste Bimmerportal members,

Mijn BMW F01 750ix heeft een zeer ellendig probleem, er komt een hoog piep geluid uit de aandrijflijn (Tussenbak), tussen 107-111KM/h bereikt hij zijn piek. De dealer heeft reeds de hele aandrijflijn vervangen (2x diff's en 3/4x de tussenbak) maar het probleem is nog steeds niet opgelost. De auto is nu al ruim 2 weken bij de importeur in Rijswijk voor nadere diagnose, die komen ook niet verder na zo'n beetje de hele auto uit elkaar gehaald te hebben. Het geluid is weg als de stekker van de tussenbak wordt gehaald en is terug als de stekker weer op de tussenbak gezet wordt. Heeft iemand enig idee waar het vandaan kan komen en wat een eventueel oplossing zou kunnen zijn.

Het probleem zit mij heel erg hoog en moet nu al een aantal maanden mijn auto missen, ik wil snel een oplossing maar als zelfs BMW Rijswijk er al niet uit komt wie dan wel?

Groeten,

Johan

Roderic E32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 jun 2011, 19:14

Re: Piepent geluid

Bericht door Roderic E32 » 20 mar 2014, 18:36

Hele rare gedachte...

Maar als de stekker los is, hoor je het geluid niet en als je de stekker aansluit dan hoor je het wel?

Misschien dat er iets met de stekker aan de hand is of de kabels of de computerzooi die hem aanstuurt.
Wellicht dat de bak dan verkeerde waardes krijgt waardoor hij te hard gaat of juist te langzaam...

Sturmer
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 jan 2014, 15:31

Re: Piepent geluid

Bericht door Sturmer » 20 mar 2014, 19:49

Alles uit de aandrijflijn is inmiddels vervangen dus ook de kabels (lijkt mij) De importeur weet totaal geen raad helaas, zeker omdat het zo raar is met die stekkertjes.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 26 aug 2015, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking

Plaats reactie

Terug naar “BMW 7 Serie (F01 / F02) Techniek”