Accu E65 binnen 1 dag leeg

Voor alle technische vragen over de BMW 7 Serie
stymer
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mei 2011, 22:01

Accu E65 binnen 1 dag leeg

Bericht door stymer » 01 dec 2015, 12:21

Hallo allemaal,

Mijn naam is René en kom uit de buurt van Groningen. Aangezien het al ldeang geleden is dat ik op deze site zat leek het me wel zo netjes om me nog een keer voor te stellen.

Ik ben in het bezit van een BMW e36 cabrio uit 1995. Een 320i.
Sinds een paar weken ook de trotse bezitter van een BMW E65 uit 2005. Een 730i .

Al vanaf het begin problemen met een lege accu. (die een paar maanden geleden is vervangen) Hij lade niet meer goed bij dus een nieuwe dynamo erin en perfect. Nu trekt hij de accu, bij stilstand, toch nog binnen een dag leeg. Naar de BMW dealer gebracht en daar hebben ze een nieuwe module erin gedaan zodat de auto weer sneller in zijn rust stand moest komen. (hij kwam pas na twee uur in rust en dit zou na een kwartier/halfuur eigenlijk al moeten).
Euvel nog niet verholpen, het duurt nog steeds twee uur en als hij in rust is meten ze ook geen lekstroom.
Wel kan hij nu in ieder geval drie dagen staan en start elke dag, volgens de BMW dealer. (maar hoe vaak maken zij de auto "wakker".)
Volgens de vorige eigenaar blijft 1 van de lampjes van de stoelverstelling ( de onderste van het zitvlak) altijd aan staan. Dat hoort zo zij hij.

Na aanschaf van de auto heeft hij mij al weer genoeg extra gekost en ik baal ervan dat ik nagenoeg nog niet erin heb kunnen rijden.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn, of is er iemand die hier heel veel verstand van heeft, en ook nog een beetje in de buurt van Groningen woont, die er naar zou kunnen kijken.

Wil graag van de auto genieten maar het vertrouwen is even weg.

Hoor graag jullie reacties.

Groetjes,

René
Laatst gewijzigd door Bart70 op 01 dec 2015, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: topictitel aangepast

BMW530/1976
Berichten: 597
Lid geworden op: 09 jan 2015, 20:10

Re: Accu E65 binnen 1 dag leeg

Bericht door BMW530/1976 » 09 dec 2015, 19:06

Een maat van mij heeft een garage waar hij een bmw 523i (e60) binnen kreeg. Die auto had het zelfde probleem.
We zijn er weken mee zoet geweest, ibs sensor vervangen,accu vernieuwd en nog accu leeg na één dag.
Alle modules los gekoppeld gehad een voor een, geen resultaat.

Met uitlezen kwam er niets naar voren. Moet wel zeggen dat het een universele uitlees computer was die wij gebruiken.
Wij naar een collega gegaan om hem uit te lezen met BMW uitlees apparatuur en toen kwam er een foutmelding op kinderen beveiliging. Bleek dat het knopje waarmee je de elektronische ramen in de achterdeuren kan uitschakelen voor kinderen inwendig bleef hangen en die hield de auto uit ruststand.

Was een klein iets met grote gevolgen.

Wil niet zeggen dat het bij jou ook zo is,maar het kan van alles zijn.

Succes
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)

Harm14
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 aug 2013, 22:40

Re: Accu E65 binnen 1 dag leeg

Bericht door Harm14 » 17 dec 2015, 15:43

lekstroom meten..... maar een accu leeg trekkken in een dag is snel... dan denk ik toch al gauw aan een dynamo of een startmotor...

Rico40
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 jan 2012, 18:05
Locatie: Apeldoorn

Re: Accu E65 binnen 1 dag leeg

Bericht door Rico40 » 17 dec 2015, 19:11

Ik heb het ook gehad,weliswaar een e39 maar bij mij was het de kachelweerstand(Egel) die ervoor zorgde dat de accu soms binnen een dag leeg was,met gevolg dat de dynamo kapot ging door het constant vol vermogen te moeten leveren om de accu op peil te houden!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 7 Serie (E65 / E66) Techniek”