Altijd al een BMW hart gehad maar pas sinds mei dit jaar een BMW voor de deur.
Begonnen met een E36 318i die gelijk ook wat aanpassingen kreeg.
Eerst de audio aangepakt door de speakers te vervangen door Focal speakers en een sub achterin.
Mooie velgen eronder. Gekozen voor Japan Racing JR15, 18" 9,5J in mat brons.
Interieur was niet mooi meer en dat is vervangen voor een net zwart/grijs velours setje met bijpassende deurpanelen.
Ook de hemel aangepakt omdat de stof alleen nog aan de randjes vastzat. Stof er dus afgehaald en de hemel zwart gespoten.
De lelijke aftermarket koplampen zijn in de prullenbak verdwenen en vervangen door Bosch units.
Links achter de roest in de skirt chirurgisch verwijdert met een slijptol en een nieuw stuk ingelast en daarna netjes zwart gespoten.
187_E36 Showroom
Re: 187_E36 Showroom
Natuurlijk moest er een 6cil komen. Na wat zoeken 20 oktober een mooie deal gesloten.
Een kale E36 320i. Geen bumpers en geen interieur. Beetje roest. Verlopen apk.
Dus we kunnen weer opnieuw beginnen.
Het is zeker een vooruitgang. Nu alles electrisch, climate control en cruise control.
Schroefset die ik wilde zit er al onder maar zonder camberplates. Camberplates gekocht en gelijk camberarms voor de achterkant.
Tijdens het testritje merkte we dat de aandrijflijn behoorlijk bonkte bij het optrekken.
Afgelopen zaterdag op bokjes gezet en de cardanas gedemonteerd om een nieuw cardanas lager te monteren. Hardyschijf nog als nieuw en verder geen speling. As er weer onder en even testen. Geen succes. Bonken is er nog steeds.
We zijn er nu achter dat het alleen bonkt als de ASC aanstaat. ASC uit niks aan de hand.
Ik ben van plan om een ASC delete te doen. Throttlebody er tussen uit en een weerstand in de stekker maar wil eerst een oplossing voor het bonken. Ik zit zelf richting de ABS te denken. Die werkt samen met de ASC.
Een kale E36 320i. Geen bumpers en geen interieur. Beetje roest. Verlopen apk.
Dus we kunnen weer opnieuw beginnen.
Het is zeker een vooruitgang. Nu alles electrisch, climate control en cruise control.
Schroefset die ik wilde zit er al onder maar zonder camberplates. Camberplates gekocht en gelijk camberarms voor de achterkant.
Tijdens het testritje merkte we dat de aandrijflijn behoorlijk bonkte bij het optrekken.
Afgelopen zaterdag op bokjes gezet en de cardanas gedemonteerd om een nieuw cardanas lager te monteren. Hardyschijf nog als nieuw en verder geen speling. As er weer onder en even testen. Geen succes. Bonken is er nog steeds.
We zijn er nu achter dat het alleen bonkt als de ASC aanstaat. ASC uit niks aan de hand.
Ik ben van plan om een ASC delete te doen. Throttlebody er tussen uit en een weerstand in de stekker maar wil eerst een oplossing voor het bonken. Ik zit zelf richting de ABS te denken. Die werkt samen met de ASC.
BMW E36 320i
Re: 187_E36 Showroom
Heb de 318 nog gezien bij de ShowoffImports meeting
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: 187_E36 Showroom
Die ABS/ACS kan er makkelijk uit. Zekering verwijderen en die zware pomp verwijderen
Re: 187_E36 Showroom
Waarom de ABS verwijderen ?
Scheelt wat gewicht maar kan toch best van pas komen lijkt mij.
Scheelt wat gewicht maar kan toch best van pas komen lijkt mij.
BMW E36 320i
Re: 187_E36 Showroom
Klopt ja. Stond weer een hoop leuk speelgoed.Dutchie schreef:Heb de 318 nog gezien bij de ShowoffImports meeting
BMW E36 320i