Jan - E36 328i Coupé

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Jan_e46
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 jul 2016, 13:45

Re: Jan - E36 328i Coupé

Bericht door Jan_e46 » 12 jun 2017, 16:07

Dutchie schreef:Dat is wel BMW eigen inderdaad, waarschijnlijk heeft dit te maken met de hydrolagers van de draagarm, zeker als deze versleten zijn kan ie dat heel erg gaan doen.
bedankt, ik zal er komende vakantie eens naar kijken.

Help ik heb een probleem.
Mijn uitklapbare achterraampje linksachter gaat soms een beetje moeilijk dicht, maar met hard drukken lukt het vaak wel.
Zojuist heb ik dus de schakelaar uit elkaar gehaald en e.e.a. doorgemeten.
Terwijl ik de schakelaar open has liggen heb ik perongeluk sluiting gemaakt (denk ik) waardoor allebei m'n achterramen het nu niet meer doen. Ik meet ook geen spanning meer op de schakelaar, terwijl ik hier eerst zo'n 12V meette.

Volgens het zekeringskastje is zekering 14 de voorramen en 19 de achterramen. Echter heb ik helemaal geen zekering 19 want deze is leeg :gek:

Nu is mijn achterraam dus nog aan 1 zijde geopend en kan ik deze ook niet (met de hand oid) dichtkrijgen.

Zit er toevallig ergens een verborgenzekering of ik zou ik iets opgeblazen hebben? Centrale vergrendeling, lampen, voorramen etc werken nog wel.

Weet iemand raad? :gekdoen:

(Optie is fabrieksaf trouwens)

Yor
Berichten: 929
Lid geworden op: 23 apr 2017, 21:49

Re: Jan - E36 328i Coupé

Bericht door Yor » 12 jun 2017, 16:18

Als je een multimeter hebt, even op milivolt zetten en de zekeringen van boven meten. Als je meer dan 11 volt meet weet je welke het is.. of 1 voor 1 checken met de hand...en volgens mij kun je ze ook uit het asje halen en handmatig terug draaien.
Laatst gewijzigd door Yor op 12 jun 2017, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan_e46
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 jul 2016, 13:45

Re: Jan - E36 328i Coupé

Bericht door Jan_e46 » 12 jun 2017, 16:25

Yor schreef:Als je een multimeter hebt, even op milivolt zetten en de zekeringen van boven meten. Als je meer dan 11 volt meet weet je welke het is.. of 1 voor 1 checken met de hand...
Ik ben al ongeveer 3 uur aan het lezen en lezen. Blijkt dat zekering 13 eruitligt (5A), hoe kan het dan ooit dat alleen mn achterramen niet meer werken?

Afijn, bedankt voor de hulp. Ik wist trouwens niet dat de pinnetjes van boven open waren en dus meetbaar :gek:

Zojuist door de wint m'n motorkap dichtgewaaid terwijl de afdekkap van de zekeringskast nog op m'n blok lag --> resultaat gat erin.
Dit ga ik dichtmaken of een nieuwe scoren want als je hierin lekkage krijgt ben je flink de sjaak denk ik :X

Yor
Berichten: 929
Lid geworden op: 23 apr 2017, 21:49

Re: Jan - E36 328i Coupé

Bericht door Yor » 12 jun 2017, 16:31

Oei wat vervelend! Ook effe nieuwe gasveren bestellen ;)? Ik denk dat een zakje voorlopig wel werkt met de kap er boven.

Gebruikersavatar
Patrick320i
Berichten: 145
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:05

Re: Jan - E36 328i Coupé

Bericht door Patrick320i » 16 jun 2017, 05:10

Zekering 13 is van de klapraampjes, 19 is voor de elektrische achterramen van een sedan en touring.
Schakelaars zijn het zwakke punt van dit systeem, er kan niks aan kapot alleen de schakelaars gaan op den duur minder contact maken, het beste is nieuwe bestellen want met gebruikte heb je grote kans op hetzelfde probleem.

Jan_e46
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 jul 2016, 13:45

Re: Jan - E36 328i Coupé

Bericht door Jan_e46 » 05 jul 2017, 10:38

Yor schreef:Oei wat vervelend! Ook effe nieuwe gasveren bestellen ;)? Ik denk dat een zakje voorlopig wel werkt met de kap er boven.
Ik zag dat ze maar zo'n €20 per 2 kosten, dus dat valt mee :)


Eergisteren ben ik aangereden door een antieke tractor. In een onoverzichtelijke bocht (smalle weg) konden we elkaar niet passeren en moesten we dus remmen. Ik stond al stil (ik denk zo'n +-5 sec), maar de tractor gleed door en verloor controle over t voertuig (ook sporen remsporen te zien van de tractor). En ramde met zijn voorwiel mijn bumper aan de linkerzijde.
Schadeformulier ingevuld en het verhaal opgeschreven.
Hoe gaat het schadeherstel nou in z'n werking (er vanuit gaande dat de verzekering van de tractor betaald)? Er zit een gat van zo'n 10x5 cm boven mijn linkermistlamp. Vziw is de ruimte achter de schade in principe hol, dus het is (hopelijk) alleen 'blikwek'.
Ik had even gekeken naar originele BMW onderdelen en ik zag dat een nieuwe blanke M bumper al ruim 500 euro kost. Kan ik er vanuit gaan dat er niet gerommeld wordt bij schadeherstel en dit gewoon netjes gefixed wordt?
Misschien klink ik erg wantrouwend, maar ik heb weleens horrorverhalen gehoord :nee:

Is er ook de mogelijkheid een offerte op te maken en het geld in ontvangst te nemen? Ik zou namelijk graag nog wat plekjes aan willen pakken en dat zou ik dan misschien kunnen combineren.

Afbeelding

Gebruikersavatar
LtCoolerooney
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27

Re: Jan - E36 328i Coupé

Bericht door LtCoolerooney » 05 jul 2017, 13:20

Kevin (Dutchie) heeft voor hemzelf volgens mij ook de schadevergoeding uit laten betalen om zelf te fixen. Namaak M bumper is op bimmerproducts.nl nu in de aanbieding voor 89 euro, anders is ie 110. Als OEM je niet uit maakt kan je die doen. En misschien kan je het zo spelen dat je wel uitbetaald wordt voor een originele + spuitwerk, maar dan zelf de namaak haalt. Houd je nog wat geld over voor andere dingen. Maar Kevin kan hier denk ik meer over vertellen.

Yor
Berichten: 929
Lid geworden op: 23 apr 2017, 21:49

Re: Jan - E36 328i Coupé

Bericht door Yor » 05 jul 2017, 17:10

Ligt aan je verzekering..en schadeherstellers.. duidelijke afspraken maken met die mensen. Gewoon alles bespreken.

Jan_e46
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 jul 2016, 13:45

Re: Jan - E36 328i Coupé

Bericht door Jan_e46 » 06 jul 2017, 17:32

Tot nu toe niks van de verzekering van de tegenpartij gehoord.
Vandaag zelf mijn eigen verzekering gebeld. Ik wist namelijk niet hoe de afhandeling zou gaan etc.
Ze zeiden dat ze niks voor mij kunnen betekenen, dit omdat ik enkel een WA verzekering heb.
Het contact zal direct tussen de verzekering van de 'tegenstander' en mij lopen en dus niet via mijn verzekering.

Ik zal jullie updaten als ik meer weet :duim:

Jan_e46
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 jul 2016, 13:45

Re: Jan - E36 328i Coupé

Bericht door Jan_e46 » 23 jul 2017, 09:31

Even een update m.b.t. mijn schadeverhaal.
Maandag of dinsdag hoor ik welk bedrag ik van de verzekering ga krijgen.

Ik heb even met de jongens van het schadebedrijf staan babbelen, het zijn super aardige lui maar ze lijken me nogal duur.

Voor het spuiten van een nieuwe M bumper willen ze +- 275 excl. btw. De kleur is cosmosschwarz 303 metallic. De spuiter zegt dat er 2 lagen blanke lak overheen komt. Ik zou ook graag mijn rechterportier laten spuiten (als we toch bezig zijn).
Ik klink misschien een beetje gierig hoor, maar is 275 ex niet een beetje veel voor alleen een bumper?

Ik twijfel nog tussen een originele bimmerproducts bumper en zo'n replica van 100 euro, scheeld toch weer 400 die ik aan onderhoud kan uitgeven.

Yor
Berichten: 929
Lid geworden op: 23 apr 2017, 21:49

Re: Jan - E36 328i Coupé

Bericht door Yor » 23 jul 2017, 13:54

Een kras bijspuiten bij de carglass kost gemiddeld al 200 euro. Daarnaast moet je niet vergeten dat die gasten liever meer werk doen. Volgens mij zijn de opstartkosten enorm hoog.

Gebruikersavatar
LtCoolerooney
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27

Re: Jan - E36 328i Coupé

Bericht door LtCoolerooney » 23 jul 2017, 18:29

Je zou bijna liever even doorsparen en de hele auto meteen laten doen. Of zelf spuiten, maar grote kans dat je dan niet eens heel veel bespaard. Misschien kun je via marktplaats of facebook aan een compleet nieuwe bumper in kleur komen. Je kleur komt vaak zat voor

Nick525e
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jul 2017, 14:55

Re: Jan - E36 328i Coupé

Bericht door Nick525e » 01 aug 2017, 20:13

Ik weet niet waar je vandaan komt maar een kameraad van mij heeft een eigen professionele spuitcabine en hanteert vriendelijke prijzen. Hij zit in Meppel.

Gebruikersavatar
Dcreator
Berichten: 6692
Lid geworden op: 22 jan 2011, 22:35
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Jan - E36 328i Coupé

Bericht door Dcreator » 07 aug 2017, 21:54

Ik zou persoonlijk uitkijken met replica bumpers, je auto wordt er niet meer waard van, en de kwaliteit is altijd afwachten! Zo heb ik met mijn oem bumper weleens een steen op de snelweg gekopt ter grootte van een tennisbal, zonder flinke schade (krasje op de stootlijst, die toen vervangen). Met een replica bumper liggen ze vaak al een stuk sneller aan diggelen!

da's de tip die ik je mee kan geven!

Als je schade uitbetaald kan krijgen zou ik gewoon zoeken naar een oem 2e hands bumper, worden nog regelmatig aangeboden zo rond de 150 euro, laat je hem zelf spuiten en kom je er wel aan uit! :duim:

Jan_e46
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 jul 2016, 13:45

Re: Jan - E36 328i Coupé

Bericht door Jan_e46 » 28 sep 2017, 20:23

LtCoolerooney schreef:Je zou bijna liever even doorsparen en de hele auto meteen laten doen. Of zelf spuiten, maar grote kans dat je dan niet eens heel veel bespaard. Misschien kun je via marktplaats of facebook aan een compleet nieuwe bumper in kleur komen. Je kleur komt vaak zat voor
Ik kijk regelmatig op facebook en marktplaats voor bumpers in mijn kleur. Heb er tot nu toe 1 gevonden, maar deze is helemaal in het noorden van het land. Ik heb inmiddels al bijna 2 maanden een gat in mijn bumper, maar ik heb de tijd gelukkig :P

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”