Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
Goed bezig Bram, mooi dat die gozer je kon helpen, gewoon kap open en dicht kunnen doen is wel zo fijn.
Die reservoirs staan er volgens mij om bekend dat ze lek raken, dus dat zal wel vervangen worden.
Vind de deurpanelen erg goed gelukt hoor, leer kun je evt weer vastlijmen mbv een injectienaald oid.
Je rondomuitzicht is iig grandioos verbeterd........
Die reservoirs staan er volgens mij om bekend dat ze lek raken, dus dat zal wel vervangen worden.
Vind de deurpanelen erg goed gelukt hoor, leer kun je evt weer vastlijmen mbv een injectienaald oid.
Je rondomuitzicht is iig grandioos verbeterd........
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
Effe een flinke dot vet in de motorkap openingen doen en een nieuwe/2e handse linker veer monteren.
- LtCoolerooney
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
Heb via diezelfde jongen ook nog ff een nieuw reservoir geregeld. Ff de huidige leeg (genoeg) hebben en dan omwisselen
- LtCoolerooney
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
Is niet nodig. Momenteel werkt t weer en verwacht komende week mn aerocatch binnen te krijgen. Hopen dat ik dan ook genoeg tijd heb om te monterenYor schreef:Effe een flinke dot vet in de motorkap openingen doen en een nieuwe/2e handse linker veer monteren.
- LtCoolerooney
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
Zo, vandaag het tripje naar Schmiedmann gemaakt. Heenweg was prima te doen. Terugweg helaas bijna een uur langer over gedaan ivm file (stomme ongelukken en mensen die t willen zien toch ook).
Kenneth (van Schmiedmann) is degene waar ik mee gemaild heb. Hij wilde dit ook zelf afhandelen. Ook hij kwam tot de conclusie dat idd de uitsparing voor het lampje hetgene was dat in de weg zat. Toch vond hij t raar dat hier niks over gemeld stond op de website - hier staat nl. vermeld dat de strut bar op elke 4cyl M43 past.
Samen ff gekeken naar welke mogelijke opties er nog waren wat betreft een andere. Hij had er geen liggen, maar ze hadden nog 2 op de website staan, allebei natuurlijk wel wat duurder.
De eerste was een witte. Ben ik zelf totaal geen fan van. Kan je al het vuil wat over de tijd verzamelt nog beter zien, en het past niet bij de rest van de auto.
De tweede was een Wiechers. Net als de eerste, loopt deze achterom het blok ipv voor. Zijn dochter zou deze hebben in haar 318i compact. Zij was zo lief om even langs te komen om te kijken of deze ook daadwerkelijk op mijne past. En ja hoor, alles toppie. Deze mocht ik op mijn auto laten, zou zij een tijdje zonder doen, ff verrekend met wat ik al betaald had voor de eerste en klaar.
Heeft pas 2 maanden op de compact van zijn dochter gezeten, en die Wiechers Sport sticker hebben ze er zelf opgeplakt. Of ik deze laat zitten zie ik later wel.
Ook nog een setje (chromen) nieren meegekregen aangezien de mijne steeds meer clipjes kwijtraakt en dit setje er maar 1 mistte. Chroom vind ik niet mooi, maar heb nog wat plasti dip over van de velgen, dus denk dat ik ze dezelfde goud ga maken als de velgen. Lekker pauper misschien, maar wel uniek
Heb nog niet helemaal het effect van de strut bar kunnen ervaren, ook ivm de file, maar heb het idee dat de auto nu wel lekker op de weg ligt. En dat voor een 316i hah
Ohja, nog een vraagje. Is die uitsparing voor dat lampje coupé en/of cabrio eigen? Compacts en sedans lijken het iig niet te hebben. Benieuwd of jullie hier meer van weten.
Kenneth (van Schmiedmann) is degene waar ik mee gemaild heb. Hij wilde dit ook zelf afhandelen. Ook hij kwam tot de conclusie dat idd de uitsparing voor het lampje hetgene was dat in de weg zat. Toch vond hij t raar dat hier niks over gemeld stond op de website - hier staat nl. vermeld dat de strut bar op elke 4cyl M43 past.
Samen ff gekeken naar welke mogelijke opties er nog waren wat betreft een andere. Hij had er geen liggen, maar ze hadden nog 2 op de website staan, allebei natuurlijk wel wat duurder.
De eerste was een witte. Ben ik zelf totaal geen fan van. Kan je al het vuil wat over de tijd verzamelt nog beter zien, en het past niet bij de rest van de auto.
De tweede was een Wiechers. Net als de eerste, loopt deze achterom het blok ipv voor. Zijn dochter zou deze hebben in haar 318i compact. Zij was zo lief om even langs te komen om te kijken of deze ook daadwerkelijk op mijne past. En ja hoor, alles toppie. Deze mocht ik op mijn auto laten, zou zij een tijdje zonder doen, ff verrekend met wat ik al betaald had voor de eerste en klaar.
Heeft pas 2 maanden op de compact van zijn dochter gezeten, en die Wiechers Sport sticker hebben ze er zelf opgeplakt. Of ik deze laat zitten zie ik later wel.
Ook nog een setje (chromen) nieren meegekregen aangezien de mijne steeds meer clipjes kwijtraakt en dit setje er maar 1 mistte. Chroom vind ik niet mooi, maar heb nog wat plasti dip over van de velgen, dus denk dat ik ze dezelfde goud ga maken als de velgen. Lekker pauper misschien, maar wel uniek
Heb nog niet helemaal het effect van de strut bar kunnen ervaren, ook ivm de file, maar heb het idee dat de auto nu wel lekker op de weg ligt. En dat voor een 316i hah
Ohja, nog een vraagje. Is die uitsparing voor dat lampje coupé en/of cabrio eigen? Compacts en sedans lijken het iig niet te hebben. Benieuwd of jullie hier meer van weten.
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
Zou ik wel alleen het chrome goud maken, de spijlen zwart laten....
- LtCoolerooney
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
Jaja dat is ook t plan. Hopen dat ik ze er zonder schade af kan krijgen. Moet niet hebben dat er nog meer clipjes breken en ik net zo ver van huis ben als nu
- LtCoolerooney
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
Van de week dit leuke pakketje uit Engeland ontvangen:
Zwarte (duhh, wit staat niet en carbon is overdreven) AeroCatch Plus Flush Locking Type. Nee, ik heb geen raceauto, het is maar een simpele 1.6L, maar dat hendeltje van mij is irritant - moet verder buigen dan horizontaal om de klep te ontgrendelen en de kap die normaal achter dat hendeltje zit ligt dus ook al bijna een jaar in de kofferbak.
Ff een beetje gecheckt hoe en wat, positie van de pins bepaald en waar ongeveer het sluitsysteem in de motorkap dan moet komen. Stiekem gespiekt bij witje hoe hij het heeft zitten, volgens mij gewoon op dezelfde plek als het originele systeem, hier te zien vanaf 0:37:
En van buitenaf:
Natuurlijk wel in de kap gezonken dan
Heb ik wel een vraagje voor degenen (bijv witje) hoe zij dit gedaan hebben.
-Zit er genoeg ruimte tussen kap en alles onder de kap dat het zwarte sluitsysteem niet ergens tegenaan komt? Of moet daar ook nog wat weg geslepen worden?
-Hoe heb je die oude kabel (die in dat oog waar de hood pins in gaan zit en verbonden is met de hendel) weggehaald? Of moet je die gewoon laten zitten? Heb namelijk het idee dat het rubbertje wat om de rode pin heen zit anders niet door dat oog past.
Als er dingen zijn die ik fout heb, of als jullie een beter idee hebben, hoor ik het graag <:
Zwarte (duhh, wit staat niet en carbon is overdreven) AeroCatch Plus Flush Locking Type. Nee, ik heb geen raceauto, het is maar een simpele 1.6L, maar dat hendeltje van mij is irritant - moet verder buigen dan horizontaal om de klep te ontgrendelen en de kap die normaal achter dat hendeltje zit ligt dus ook al bijna een jaar in de kofferbak.
Ff een beetje gecheckt hoe en wat, positie van de pins bepaald en waar ongeveer het sluitsysteem in de motorkap dan moet komen. Stiekem gespiekt bij witje hoe hij het heeft zitten, volgens mij gewoon op dezelfde plek als het originele systeem, hier te zien vanaf 0:37:
Zou er bij mij dus ongeveer zoiets uit moeten zien:witje schreef:
En van buitenaf:
Natuurlijk wel in de kap gezonken dan
Heb ik wel een vraagje voor degenen (bijv witje) hoe zij dit gedaan hebben.
-Zit er genoeg ruimte tussen kap en alles onder de kap dat het zwarte sluitsysteem niet ergens tegenaan komt? Of moet daar ook nog wat weg geslepen worden?
-Hoe heb je die oude kabel (die in dat oog waar de hood pins in gaan zit en verbonden is met de hendel) weggehaald? Of moet je die gewoon laten zitten? Heb namelijk het idee dat het rubbertje wat om de rode pin heen zit anders niet door dat oog past.
Als er dingen zijn die ik fout heb, of als jullie een beter idee hebben, hoor ik het graag <:
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
De kabel waar je 'm normaal mee open trekt kun je compleet weg halen. Ik zit bij jou alleen ff te kijken waar dat rubber voor dient, ik heb natuurlijk een iets conventionelere variant van dit systeem (alleen heb ik de pins zelf op een andere locatie door het front geboord, ipv door het gat van het normale systeem).
Ik verwacht dat witje zijn manier mooi uit kan leggen
Ik verwacht dat witje zijn manier mooi uit kan leggen
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
- LtCoolerooney
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
Bij de e46 bedoel je?Dutchie schreef: ik heb natuurlijk een iets conventionelere variant van dit systeem
Ik zat net zelf te denken, wat als ik iemand gewoon die hendel aan laat trekken, stop ik t rubbertje ertussen, hendel los en hij klemt - zou op zich strak genoeg moeten zitten dan toch? hoeft er daar ook niks geboord of iets gemold te worden, en van binnen zie je ook niks aan verschil omdat het hendeltje (en de kap erachter) er dan gewoon nog zitten wat op zich wel zo netjes is.
Een upgrade, ook zo klein, kan toch best wel fijn zijn:
CarFantasy zit bij mij in het dorp en haal er regelmatig dingetjes. Ding kost maar 1 euro, dus heb m maar vervangen. Vond deze niet zo heel mooi (meer):
Heb ook 2 flesjes injector cleaner in een volle tank gegooid. Werd me al eerder een keer aangeraden toen ik stil kwam te staan, maar heb toen het brandstoffilter vervangen. Laatste tijd toch af en toe weer dat ie niet zo zeer wegvalt, maar niet heel constant loopt. Hopelijk helpt dit daarbij.
Enige wat ik eigenlijk nog moet doen is het inspectielampje resetten. Heb er niet echt een tool voor, maar heb begrepen dat er een simpele DIY te vinden is hoe je dit gewoon met een stroomgeleidend draadje kan doen. Nu geen zin meer in
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
Reclame op kentekenhouders........
Maar goed, tis een hele verbetering ten opzichte van de vorige.
Ben benieuwd wat die reiniger uithaalt!
Maar goed, tis een hele verbetering ten opzichte van de vorige.
Ben benieuwd wat die reiniger uithaalt!
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
Ja op de E46, maar op wat jij van plan bent zou ik nooit durven gokken, en van 2 gaatjes boren wordt die auto ook niet slechterLtCoolerooney schreef:Bij de e46 bedoel je?Dutchie schreef: ik heb natuurlijk een iets conventionelere variant van dit systeem
Ik zat net zelf te denken, wat als ik iemand gewoon die hendel aan laat trekken, stop ik t rubbertje ertussen, hendel los en hij klemt - zou op zich strak genoeg moeten zitten dan toch? hoeft er daar ook niks geboord of iets gemold te worden, en van binnen zie je ook niks aan verschil omdat het hendeltje (en de kap erachter) er dan gewoon nog zitten wat op zich wel zo netjes is.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
- LtCoolerooney
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
Ja naja het is niet hele overdreven reclame, en ook niet voor een bedrijf waar ik niet mee samenwerk of nooit wat koop ofso.BMWf20 2.0d schreef:Reclame op kentekenhouders........
Maar goed, tis een hele verbetering ten opzichte van de vorige.
Ben benieuwd wat die reiniger uithaalt!
Zat ook al langer te denken om zo'n persoonlijke te maken, maar wist nooit welke text ik er op wou, dus heb voorlopig iig deze maar.
En idd, als de reiniger niks doet dan is het ook niet eens heel duur geweest, dus was het proberen waard.
- LtCoolerooney
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
Jaja, ook de kleine dingetjes moeten soms gebeuren. Vandaag dus maar die binnenste instaplijsten gaan spuiten.
Bovenste is wat er in de auto zat en zoals je ziet, ook die (net als vrijwel de hele auto) zaten in eerste instantie vast geschroefd. Paar maanden geleden al 2 van die grijze (of groen, maar net of je door het vuil heen kan kijken) van de sloop kunnen halen. Bij de Action ff primer en zwarte verf gehaald omdat het toch geen drol kost.
Het probleem waarom ze met schroefjes vastzaten. Vrijwel alle bevestigingspunten voor de klemmetjes zijn kapot.
Eerste van de 3 lagen primer erop
Eerste van de 3,5 lagen zwart erop
3 lagen zwart. Zo goed als klaar
Vergelijking origineel (onder) en nieuw gespoten (boven). Glanzen hier nog een beetje omdat de verf nog nat was.
Nadat de 3e laag droog was zag ik dat de bovenkant nog niet helemaal mooi zwart gedekt was. Hier dus nog een beetje overheen gespoten en op deze manier binnen neergelegd zodat als er vannacht regen valt het niets verkloot. Blokje hout is zodat de natte bovenkant niet op het zeil ligt.
Ook al stonden we vrij verschut, een kleine windvlaag heeft bij elke laag toch een beetje voor problemen gezorgd waardoor de dekken niet helemaal gelijk was. Hopelijk is hier morgen als alles droog is niks van te zien.
Nu nog even klemmetjes regelen zodat ze in de auto kunnen, en dan hebben we weer wat afgevinkt. Als ik dan ook meteen nog ff een spuitbus goud haal bij de Action krijgt de veerpootbrug ook een mooi, passend kleurtje. Als die vergelijkbaar is met de velgen doe ik daar ook de nieren mee. Anders wordt het hopen dat ik nog genoeg plasti dip over heb.
Bovenste is wat er in de auto zat en zoals je ziet, ook die (net als vrijwel de hele auto) zaten in eerste instantie vast geschroefd. Paar maanden geleden al 2 van die grijze (of groen, maar net of je door het vuil heen kan kijken) van de sloop kunnen halen. Bij de Action ff primer en zwarte verf gehaald omdat het toch geen drol kost.
Het probleem waarom ze met schroefjes vastzaten. Vrijwel alle bevestigingspunten voor de klemmetjes zijn kapot.
Eerste van de 3 lagen primer erop
Eerste van de 3,5 lagen zwart erop
3 lagen zwart. Zo goed als klaar
Vergelijking origineel (onder) en nieuw gespoten (boven). Glanzen hier nog een beetje omdat de verf nog nat was.
Nadat de 3e laag droog was zag ik dat de bovenkant nog niet helemaal mooi zwart gedekt was. Hier dus nog een beetje overheen gespoten en op deze manier binnen neergelegd zodat als er vannacht regen valt het niets verkloot. Blokje hout is zodat de natte bovenkant niet op het zeil ligt.
Ook al stonden we vrij verschut, een kleine windvlaag heeft bij elke laag toch een beetje voor problemen gezorgd waardoor de dekken niet helemaal gelijk was. Hopelijk is hier morgen als alles droog is niks van te zien.
Nu nog even klemmetjes regelen zodat ze in de auto kunnen, en dan hebben we weer wat afgevinkt. Als ik dan ook meteen nog ff een spuitbus goud haal bij de Action krijgt de veerpootbrug ook een mooi, passend kleurtje. Als die vergelijkbaar is met de velgen doe ik daar ook de nieren mee. Anders wordt het hopen dat ik nog genoeg plasti dip over heb.
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic
Zal wederom opknappen, je kunt ze toch ook ff bijspuiten als het je erg stoort??
Die acrylverf van de Action is in 10 min. droog......
Die acrylverf van de Action is in 10 min. droog......