Zien er nu netjes uit. Wachten op de klemmetjes en dan hup erin.BMWf20 2.0d schreef:Zal wederom opknappen, je kunt ze toch ook ff bijspuiten als het je erg stoort??
Die acrylverf van de Action is in 10 min. droog......
Het was mijn bedoeling om 1 grote post te maken van het werk, maar op deze manier kan ik makkelijker bijhouden wat ik welke dag heb gedaan en houd ik overzicht voor mezelf.
Gister namelijk de skirt met schroefjes erin van de auto gehaald. Wist dat er roest achter zou zitten, maar toen ik dit zag schrok ik toch best wel.
Fking Murphy's Law man. Was er meteen goed chagrijnig van dat dit zo slecht is onderhouden.
Vandaag was dus het plan om te beginnen met het schuren van het roest en aanbrengen van de Fertan roestomvormer. Ff een rolletje schuurpapier gehaald
En beginnen maar.
Maar dan gebeurt er iets waar je al helemaal niet op zat te wachten. Ik wist dat mijn oplossing met de Fertan en de skirt er weer op kitten tijdelijk zo zijn, aangezien er eigenlijk wel een nieuwe dorpel op gelast moet worden, maar om de hele zijkant te doen is niet heel leuk voor de portemonnee. Moet even een tijdje tot mijn eerste salaris van het nieuwe werk wachten. Maar als dan opeens bijna de hele onderkant van de voorste fender doorscheurt aan de onderkant:
Ja kutzooi. Toch maar laten lassen dan. In Arnhem ff een spoedafspraak gemaakt om iig dat gedeelte te lassen - de rest zit iig geen gaten in om voorlopig nog mee door te kunnen.
Afspraak om 5 uur gepland, tja dan heb je nog wat uurtjes om te wachten als het net 1200 uur is. Dan maar beginnen met roest schuren op de plekken waar ik wel kan werken.
De voorkant vrij rustig aan gedaan, gedeelte erachter wel wat meer progressie kunnen maken
Stukje van de wielkast ook meteen meegenomen (nog steeds zat werk aan) en om 1500 uur maar gestopt. Zweette me kapot in die volle zon en had al niet veel energie om mee te beginnen.
Om toch maar ff gedaan te hebben, nieuwe ruitenwisservloeistof tank erin gehangen, en de kabeltjes naar de motor ff afgetapet(?) met isolatietape. Vond het er niet heel veilig uitzien zoals op het rechter kabeltje nog te zien is (k*t foto):
Sproeiertjes werken nou wel beter, komen verder op de ruit dan alleen onderaan en heel af en toe gaat er zelfs een straaltje langs de auto. Achja, als het maar doet wat t moet doen wanneer het nodig is.
Nog ff snel de Inspection Light Reset DIY opgezocht en die uitgevoerd, et voila
Zo, nu maar wachten tot de fender gelast is en dan hopelijk morgen verder met het schuren etc.