Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
LtCoolerooney
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27

Van 316i naar 328iA - The Coolerooney Way

Bericht door LtCoolerooney » 17 mar 2017, 17:08

Het werd tijd dat ik maar eens een topic maakte voor mijn bimmer; een 316i coupé met M3 bodykit.

Afbeelding
Afbeelding

Misschien zijn er een aantal dingen die meteen opvallen:
- Staat hoog op de bandjes
- Standaard achterbumper en geen diffusor
- Nee dat ben ik niet op de achtergrond, is een maatje. De lillekerd :jack:

Iets om te onthouden voordat jullie me raar aankijken: ik begin in september met Automotive Engineering. Heb er nu nog geen bal verstand van dus sorry als ik dingen zeg die niet (helemaal) kloppen.

Naar mijn weten is deze bimmer zo OEM mogelijk, maar één van de vorige eigenaren is een beunhaas geweest. Zo zijn er een aantal dingen die niet kloppen/werken. Enfin, om na 10 jaar kwijlen je droomauto als 1e auto kunnen kopen, mag ik toch al heel blij zijn.

Zo, tijd om te beginnen. :gekdoen:


Dingen die je zo ziet:

Als het goed is liggen hier de originele 316 veren onder, vandaar dat de auto zo hoog staat. Vind ik af en toe ook een beetje scheef ogen, maar kom hier later op terug.
Dat er geen M3 achterbumper met diffuser onder ligt vind ik jammer, maar niet geheel nodig op het moment. Zeker niet aangezien dit een duur grapje is om alsnog te (laten) doen. Weggeschoven als plan voor de toekomst.
Mede dankzij het vleugeltje oogt de auto ook heel rond als je recht van achteren kijkt. Zit er aan te denken om ooit misschien te verwisselen met een GT2 wing, of een andere als er een mooiere is :D

Oranje knippers aan de voorkant. Vind zelf de ambers eigenlijk wel heel mooi staan bij deze kleur. Alhoewel witte knippers ook niet verkeerd staan van wat ik heb gezien, laat ik deze voorlopig erop zitten. Geen reden om hier geld aan uit te geven als ik ze toch mooi vind <:
Rood-witte achterlichten. Die op de foto liggen ergens in de schuur. Heb een nieuw setje moeten kopen toen het knipperlicht rechts het niet meer deed. Tijdje lang na in en uitdraaien deed deze het wel weer, maar op gegeven moment was het ijzeren contactpuntje van de unit zo ver weggerot dat er wel een nieuw setje nodig was. Misschien had er ook iets gesoldeerd kunnen worden, maar daar heb ik 0 ervaring mee.

Dubbele pijp, ook onder een 4-cilinder. Ok het zal het geluid van een 6-in-lijn niet altijd evenaren, maar vind zelf de lage maar niet overheersende brom hier toch echt wel een mooi geluid geven. Mooier dan sommige uitlaten onder een 6-cilinder.

Sideskirt rechts zit met schroefjes vast. Bij de linker zit er ruimte tussen de skirt en de rest van de auto. Wil deze ook vervangen, maar doe dit waarschijnlijk pas tegelijk met de achterbumper.


Dingen die niet direct te zien zijn:

Accu is door de ANWB vervangen. Bleek dat het origineel nog ongeveer 35% capaciteit over had nadat de auto niet meer wilde starten (uur lang muziek gedraaid tijdens het wassen van de auto van mn maatje voordat we aan mijne begonnen).

Multiriem en spanrollen vervangen. Bij aankoop maakte de auto al het algemeen bekende piepende geluid wat een multiriem/v-snaar doet. Bleek dat een spanrol zodanig beschadigd was dat de riem ook beschadigd is geraakt. Henny v Doorn heeft hier nieuwe (originele) onderdelen geplaatst.

Beide deurpanelen liggen ook bij Henny. Samen met een setje uit een britse M3 gaat hij hier 1 goede set van maken om deze weer terug te hangen bij mij. Speakers doen het niet (maar dat is omdat ze achter het dashboard niet aangesloten zijn (zoals ik zei, hier heeft een beunhaas aan gewerkt).

In de kofferbak heb ik nog 2 binnenste instaplijsten liggen. Deze zijn grijs en wil ik nog spuiten zodat ze bij de rest van het interieur passen. Heb momenteel zwarte die zo goed als afgebroken zijn waar de klemmetjes in moeten. Weet nog niet of ik die grijze zwart ga spuiten of dat ik het hele interieur een 2-kleurige set ga maken. Givano hier op het forum bracht me op dit idee met het Modena-fyen van zijn cabrio. Die kleur zal bij mijn blauw niet staan, maar iets anders wel :whistle:

Momenteel ligt de kap die achter de motorkap hendel hoort te hangen ook in de kofferbak. Krijg de hendel anders niet genoeg naar boven om de motorkap open te doen. Zou dat mechanisme dus ook nog willen vervangen zodat die kap weer terug kan. Alhoewel ik ook wel een beetje nat word van het simpelere kliksysteem dat Witje gebruik op zijn Norschleife circuitwagen.

7-knops OBC werkt niet. Stekker zit er niet in, en heb geen idee waar die is. Ook iets voor later, heb eerlijk gezegd ook geen idee wat het nou precies doet en wat ik mis. Heb op m'n niet-originele radio ook een klok dus die mis ik iig niet.

Speakertjes achterin zijn vervangen. Rechts was al opgeblazen. Wist dit niet omdat er dus ook geen radio bij de auto zat toen ik deze kocht. Ligt nu een simpel setje Crunch Definition DSX693 in wat prima werkt en via de radio hard genoeg kan om het goed te horen. Zal geen hoofden doen draaien en geen slapende mensen wakker maken als ik weer eens thuiskom van de nachtdienst, maar voor die prijs werken ze iig goed. Verwacht ook niet dat dit veel beter gaat worden. Dit verbeteren staat echt onderaan de lijst, die best wel lang is.

Schakelpookknop (leuk zo'n houten) hangt los, kan rondgedraaid worden, en schiet nog wel eens uit mn handen als ik iets te fanatiek wil schakelen of zweterige handjes heb. Verre van ideaal zoals je begrijpt, maar denk dat ik voor mijn verjaardag in juni een nieuwe vraag. Heb ik tenminste eindelijk een keer iets voor op mijn verlanglijstje wat wel te betalen is voor mijn familie/vrienden :P


Wat ik nog wil doen:

Wil van de auto echt een beest maken. Combinatie showauto met toch behoorlijke power omdat snel optrekken leuker is dan (te) hard rijden en ik de uitdaging aan wil gaan om zelf het blok te vervangen. Dit zijn plannen voor de verre toekomst aangezien er echt hele dure opties tussen zitten. Hierom staat een audio upgrade ook onderaan de lijst.

Heb hiervoor maar een notitie gemaakt op mn telefoon om het allemaal te kunnen onthouden. Ook zal ik de kopjes een kleurtje geven om aan te duiden in welke tijdspanne ik die aanpassing wil doen.

In random volgorde:
[✔]Betekent gedaan


Bodykit fixen
Zoals eerder beschreven.

Air ride suspension
Wil het gemak van comfortabel rijden en niet elke drempel schrapen in een woonwijk, en het platleggen van de auto op een show.

Schroefset[✔]
Zolang air ride buiten het budget blijft, blijft een schroefset een mooie optie. Heb een setje JOM Blue Line op het oog, wordt o.a. aangeboden op bimmerproducts.nl en de kleurencombo zou het niet verkeerd doen bij de kleur lak (in tegenstelling tot een rood-gele set van bijv. TA Technix). Set is nog te betalen ook.

Rubbers vervangen [✔]
Heb de rubbers voor het schuif-/kanteldak en kofferbak bij Ekris Arnhem besteld. D.m.v. de DIY die bmwf20 2.0d heeft gepost in zijn topic wil ik iig het dakrubber vervangen zodat het ook weer helemaal open kan schuiven. Momenteel kan deze alleen kantelen omdat in de hoekjes de rubbers meezakken en het dak tegenhouden om naar achteren te kunnen.
Die van de kofferbak is best wel gescheurd en heb het idee dat hierdoor heel veel vocht in de kofferbak komt.

Velgen spuiten [✔]
Heb zoals je in de foto's ziet momenteel style 32 velgen. Zit nog te twijfelen of ik deze zwart spuit met plastidip, of een 17" setje koop en het met die doet. Vind deze 16" toch net iets te klein :\
Ook zit ik te twijfelen of ik niet misschien een set style 23 of 24 koop. Beiden ogen heel stoer onder de E36, maar kosten ook behoorlijk wat over het algemeen.
EDIT: DipYouCar.com kitje besteld in de kleur Pure Gold Alloy. Heel wat anders dan zwart, maar realiseerde me dat ik niet wilde dat de velgen wegvallen tegenover de auto. Black on black is vet, maar donkere velgen zullen niet passen onder zo'n mooie blauw.
EDIT2: Een set style 24 op de kop kunnen tikken. Niet origineel, maar ook maar 350 euro. Op pagina 5 kun je zien dat ik deze uiteindelijk goud heb gedipt.

Bredere velgen/spacers [✔]
Wil de auto iets breder op de banden hebben staan. Of ik dat doe door een bredere set velgen te kopen of spacers te gebruiken weet ik nog niet.
EDIT: Heb de style 32s vervangen met een set style 24s. Deze zijn iets breder. Heb ook nog spacers liggen, maar weet nog niet of deze er onder komen.

Nieuw voor- [✔] en achterruit
Voorruit is een chipje uit door een steentje en heb het idee dat deze niet helemaal glad is. Zelfs met nieuwe ruitenwisserbladen krijg ik deze niet goed droog.
Achterruitverwarming is heel bagger. Is misschien te fixen met die geleidende verf waar ik laatst over las, maar heb het idee dat ik er zoveel van nodig heb dat ik net zo goed een nieuwe ruit kan laten plaatsen.
EDIT: Voorruit vervangen nadat binnenspiegel er compleet af was. Achterruit nog niet

Kofferbakbekleding vervangen
Momenteel heb ik dat standaard grijze spul er in liggen. Is vies, en ziet er eigenlijk niet uit. Ligt ook niet helemaal goed meer. Graag zou ik een nette zwarte set willen. Of dat nou komt door het huidige te reinigen en zwart te maken, of een nieuwe maakt me niet zo heel erg uit.

Hemel vervangen
Momenteel heb ik een zwarte hemel, maar deze laat aan alle kanten los. Heb het zonneklepje bijna niet meer nodig zo ver hangt de stof daar naar beneden (ok beetje overdreven maar toch).

Ruitenwissersproeiers vervangen
Leuk woord voor galgje. Maar momenteel zijn ze verre van functioneel. Ene keer spuit er een straaltje naast mn auto, de andere keer moet ik blij zijn als ze tot halverwege de ruit komen. Ook is het ruitenwisservloeistofreservoir (how to win Hangman 101 - with LT) in no-time leeg. Henny zei dat het vaak voorkomt dat de sproeiertjes dan lek zijn en de helft gewoon onder de motorkap wegloopt omdat de druk niet meer klopt (waardoor ze dus ook maar halverwege de ruit komen).
EDIT: Heb 1 sproeier ontvangen (dacht dat ik een set van 2 had besteld, my bad), maar dit is een verwarmde en heeft 2 tuitjes ipv de nodige 1. Weet nog niet zo goed wat ik hier mee doe dus.

Camo wrapping
Zoals ik zei, ik wil er een showauto van maken. Zo vind ik een camo pattern heel mooi staan en de auto hier dus mee laten wrappen. Zit heel erg te denken aan een grijze camo, maar iets richting de arctic blue lijkt me ook heel vet (omdat blauw mn favoriete kleur is en een beetje als tribute naar de originele mauritiusblau).

Nieuw blok plaatsen
En met nieuw blok bedoel ik niet eentje uit een E36 M3 halen en die plaatsen. Nee met nieuw bedoel ik ook echt iets wat uit een M2 komt, of wat dan ook relevant is tegen de tijd dat ik het geld er uberhaupt voor heb. Ook moet het natuurlijk wel allemaal passend te maken zijn.


Zoals je ziet, een behoorlijk verhaal. Veel dingen lijken ook niet behaalbaar en er zijn genoeg mensen die me voor gek verklaren en er niet in geloven dat dit echt is wat ik wil. Die vinden dat ik de auto op moet rijden (staat al ruim 300dkm op de teller), desnoods deze technisch in orde houden zolang ik hem als daily wil gebruiken, maar vooral niet te veel geld in moet stoppen.
Duidelijk genoeg, hebben zij geen hart voor het merk en al helemaal niet voor de auto zoals ik die heb. Tien jaar geleden was het ook maar een droom om deze auto ooit te mogen rijden. Het was een droom om als eerste auto een BMW aan te mogen schaffen. En nu ik 22 ben zijn beide dingen toch wel ff heel mooi gelukt, dus ik geloof erin dat ook het bovenstaande mogelijk is. Misschien gaat er nog 10 jaar over heen, en wordt de auto al als "old-timer" weggeschreven, maar dat maakt mij niet uit. Dat geduld heb ik en ik wil jullie graag meenemen op dit avontuur.

*Drops that mic and walks away*

Bram
Laatst gewijzigd door LtCoolerooney op 07 feb 2018, 18:05, 5 keer totaal gewijzigd.

e36rob
Berichten: 91
Lid geworden op: 05 feb 2017, 11:00

Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic

Bericht door e36rob » 17 mar 2017, 18:09

Mooie coupe!

michel3171
Berichten: 161
Lid geworden op: 07 nov 2016, 10:10

Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic

Bericht door michel3171 » 17 mar 2017, 23:30

Ziet goed uit man! Is geen Montrealblau, maarja we moeten alle kleuren respecteren ;)

Ik ben vooral benieuwd naar die camo!

Kom jij ook naar de Zomerwielen MEET & GREET '17? http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 65&t=52368

-edit-

Het probleem van de ruitensproeiers heb ik ook, en ik heb idd ook die geluidsdemping onder de motorkap er nog op zitten. Op de plek waar de sproeiers zitten is er een gat in die bekleding, en dat gat komt door slijtage vd ruitenwisservloeistof (lijkt me). Weet ik iig waar ik kan zoeken naar t probleem!

Gebruikersavatar
LtCoolerooney
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27

Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic

Bericht door LtCoolerooney » 18 mar 2017, 00:28

Zou die montrealblau een keer in het echt moeten zien. Kan hem zo niet goed voor me zien. Welke ik zelf ook nog mooi vind is estoril blau, maar uberhaupt is blauw bijna altijd goed.

Yess, was een van de eerdere om aan te melden voor die meet 2 april. 29 maart gaan als het goed is de deurpanelen ee weer in, en wil hem voor die zondag ook nog ff een keer goed wassen zodat hij er weer netjes uitziet. Daarna staat bimmerworld zandvoort op de planning. Heb er zin in!

En ja blijkt dat de meeste e36's sooner or later het probleem krijgen met de ruitenwissersproeiers. En alles hier delen zodat anderen er ook van kunnen leren, net als ik van anderen leer :gekdoen:

Gebruikersavatar
BMWf20 2.0d
Berichten: 1341
Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23

Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic

Bericht door BMWf20 2.0d » 18 mar 2017, 10:11

Nice, heel verhaal, maar je hebt de feiten goed voor ogen..... :duim:

Jammer dat auto's door mensen zo worden verwaarloosd, veel van de dingen die ik lees hadden voorkomen/al gefikst kunnen zijn, maar men heeft er toch voor gekozen door te rommelen.
Gelukkig is de auto nu bij de goeie terechtgekomen.

Heb je geen sloperij in de buurt waar je voor redelijke prijzen het e.e.a. op de kop kunt tikken??
Ik heb er hier 1 in de buurt die zelfs de slooponderdelen voor je monteert, scheelt een slok op een borrel.

Verder mooie ideeën, ben benieuwd naar je uitvoering ervan...... :ja:

Gebruikersavatar
LtCoolerooney
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27

Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic

Bericht door LtCoolerooney » 18 mar 2017, 15:16

vind het ook zonde dat de meeste oudjes worden afgetrapt of verroesten omdat ze er geen geld in willen stoppen om te onderhouden. ben iig blij dat ik een niet-afgetrapte heb kunnen vinden waar ook de tellerstand niet schijnheilig van is teruggedraaid, voor niet al te veel geld. had graag wat meer luxe-opties gehad, maar die bouwen we misschien later nog een keer in van een schade auto. als ik daar wat meer verstand van heb en de portemonnee het ook toelaat <:

heb wel een aantal sloopbedrijven in de buurt ja, maar tot nu toe maar 1 E36 kunnen vinden en daar dus die binnenste instaplijsten uit geroofd, die grijze die ik nog wil spuiten. verder was die auto eigenlijk al leeg van de dingen die ik zou kunnen gebruiken. maar misschien dat ik nog een keer langs ga om te kijken of ik niet wat dingetjes over het hoofd heb gezien

Gebruikersavatar
BMWf20 2.0d
Berichten: 1341
Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23

Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic

Bericht door BMWf20 2.0d » 18 mar 2017, 15:25

E36's worden al schaarser, ook op de sloop....... :ja:

mikespek
Berichten: 489
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:55

Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic

Bericht door mikespek » 18 mar 2017, 15:44

op de betere slopen staan er nog genoeg.

bij e36 is het voor mij persoonlijk belangrijk dat er sommige opties inzitten, de rest is gelukkig met e36 nog redelijk plug en play.

hou hem netjes, en dan stap voor stap de upgrades in je eigen tempo uitvoeren, de basis ziet er goed uit.

nieuwere blokken ga je al gouw problemen krijgen met bepaalde signalen die een e36 nog niet gebruikt, en hierdoor al heel snel moeilijker word.

zit zelf met de ideeën te spelen om misschien in de toekomst of voor een m62b44 (v8 uit 540i) of een 330i blok icm smg :whistle:
met de eerste m62 is het nog te doen, maar dat 330i blok vraagt als snel om canbus signalen, en dat is maar 1 type 3serie jonger, zou niet willen weten hoeveel meer signalen de nieuwere blokken nodig hebben

Gebruikersavatar
LtCoolerooney
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27

Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic

Bericht door LtCoolerooney » 22 mar 2017, 11:50

Vandaag de nieuwe rubbers voor het schuif-/kanteldak en de kofferbak opgehaald bij BMW Ekris in Arnhem. Kijken of ik volgende week na de vroege dienst een keer een mooie dag heb om te beginnen met het dak. Kofferbak is op zich geen haast bij.

Dak:
Onderdeelnummer 54 12 8 165 954
Afbeelding

Kofferbak:
Onderdeelnummer 51 71 8 171 244
Afbeelding

Heb begrepen dat sommigen het handig vinden om de onderdeelnummers terug te kunnen vinden. Bij deze dus. :gekdoen:

Gebruikersavatar
Dutchie
Berichten: 3481
Lid geworden op: 15 feb 2012, 18:05
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic

Bericht door Dutchie » 22 mar 2017, 12:09

Erg strakke auto en mooie plannen, ben erg benieuwd wat je van plan bent qua motorisatie! hou je het bij een 4 cilinder, ga je voor een 6 cilinder? of een V8..

Mooie kleur ook! ook mee eens na het bericht van hierboven dat het helaas geen montrealblau is, maar afijn :whistle: :tong:

M-bumper doet het altijd goed, en dat spoilertje breekt de rechte lijnen van de E36 lekker! setje dikke wielen en een schroefsetje eronder en je hebt een dijk van een auto.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

michel3171
Berichten: 161
Lid geworden op: 07 nov 2016, 10:10

Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic

Bericht door michel3171 » 22 mar 2017, 20:21

Over de velgen, lijken style 21's je niks? Ik vindt die (persoonlijk natuurlijk) mooier dan die andere. Is ook nog OEM. Anders zou ik voor de style23 pakken, mijn smaak though!

Gebruikersavatar
LtCoolerooney
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27

Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic

Bericht door LtCoolerooney » 23 mar 2017, 00:32

Style 21 zijn op zich wel vet maar niet onder een e36 heb ik t idee. Niet de mijne iig. Style 23 vind ik idd hele dikke, maar zit echt te denken aan een setje 24. Moet er alleen wel een betaalbare set te koop komen en natuurlijk ook originele en niet al te veel schade. Heb geen ervaring met fixen. Als je toevallig iemand weet die van een 17" of 18" set af wilt hoor ik t graag. Dan houd ik deze als winterset :D

Gebruikersavatar
LtCoolerooney
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27

Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic

Bericht door LtCoolerooney » 27 mar 2017, 18:30

26-03-17
Gister de wagen weer eens gewassen. Blauw was meer bruin geworden en de voorste velgen waren zo zwart van het remstof dat het leek alsof er 2 verschillende setjes onder lagen. Had de tijd, had er zin in, en wilde dat de auto er gewoon weer netjes uitzag. Helemaal nu het weer beter aan het worden is.

Met het wassen er wel achter gekomen dat er een enorme barst in de voorruit zit. Van links naar rechts. :gek:
Afbeelding
Afbeelding

Gelukkig is het niet op een plek waar ik er van binnenuit last van heb, en ik zie ook niet hoe dit snel een groot probleem kan worden. Als iemand andere ervaringen heeft hoor ik het graag.

27-03-17
Vandaag begon het werk aan een nieuwe uitdaging; het rubber van het schuif-/kanteldak vervangen.
Het probleem is dat de hoekjes los waren gekomen en het dak tegenhielden wanneer ik deze helemaal open wou schuiven.
Afbeelding

Door middel van wat krachtzetten, prielen, en het dak in kleine stukjes open en dicht te doen is het gelukt om de rubbers boven het dak te krijgen waardoor deze weer open kon.
Afbeelding

Door de duidelijke DIY van bmwf20 2.0d was het niet heel veel werk. Al was het meeste werk wel de laatste lijmresten verwijderen. Het grootste deel ging er makkelijk af (met behulp van een haarfohn, werkt prima)
Afbeelding

Had ook een stukje tape bij het begin van het oude rubber geplakt zodat het midden makkelijk te vinden was bij het plaatsen van de nieuwe. Ook een tip uit voorgenoemde DIY.

Nieuwe rubber er opgeplakt. Zodra het rode lintje van de dubbelzijdige tape aan het rubber los is, en de tape plakt ergens aan, plakt het ook goed. Hier en daar dus wat kleine stukjes opnieuw moeten doen zodat het rubber goed zat. Zo goed als ik hem kon krijgen iig.
Afbeelding

Na een paar keer open en dicht doen, zowel schuiven als kantelen, valt het dak beter in het rubber. Op het oog lijkt het nog steeds niet helemaal 100%, maar het is al een heel stuk beter dan hoe het was.
Afbeelding

Meteen een stukje gaan rijden op een 80-weg en daarna stukje snelweg. Zo heerlijk rijden met het dak open. Blij dat het weer kan. :driving:

Heb nu ook nog het rubber voor de kofferbak liggen, maar ga die niet doen totdat ik een keer gewoon de hele dag de tijd heb. Hoef ik niet te haasten enzo.

29-03-17
Spoiler: Laat zien
Ik kan in de toekomst kijken. Woooeee. :gekdoen:
Deze woensdag gaan de deurpanelen er als het goed is weer in. In de laatste foto is te zien hoe ik de afgelopen tijd heb rondgereden. Zal blij zijn als het er weer netjes uitziet. Zat nog te twijfelen om het raammechanisme aan te pakken. Voornamelijk de rechter. Deze gaat niet altijd in 1x dicht (blijft op 20% omhoog hangen). Heb hier wel mn trucjes voor om hem wel goed dicht te krijgen. Vond het uiteindelijk niet nodig om geld aan uit te geven. Niet nu in ieder geval.

Ook zullen de emblemen rondom de auto aangepakt worden. Die op de motorkap is er het slechtst aan toe, maar de kofferbak gaat ook vervangen worden. Rechter velgen missen het logo helemaal, linker zien er ook niet zo mooi uit als ik zou willen. Aangezien die toch niet heel duur zijn neem ik ze alle 4 maar gewoon mee.
Misschien van de week de auto nog een keer wassen. Dit keer 2 emmers gebruiken (1 met sop, 1 met water om de vieze "washing mitt" mee af te spoelen). Wil wel goed voor de boeg komen zondag <:

Gebruikersavatar
BMWf20 2.0d
Berichten: 1341
Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23

Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic

Bericht door BMWf20 2.0d » 27 mar 2017, 19:10

Mooi dat het gelukt is, haarfohn gaat dus ook prima....... :duimen:

Dat ie in het begin nog wat stroevig gaat had ik ook, maar was na 3x open en dicht doen over.
Je kunt eventueel nog wat vaseline op het rubber smeren om het nog wat makkelijker te laten gaan.
Ook de geleiding licht insmeren helpt.

Nou maar genieten van de zon........ :driving:

Gebruikersavatar
LtCoolerooney
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:27

Re: LT's 316i Coupé Mauritiusblau-metallic

Bericht door LtCoolerooney » 28 mar 2017, 04:45

Hmm misschien maar ff vragen of ik van iemand de vaseline mag jatten dan. Heb wel durex liggen maar die is voor andere doeleinden ofsooo :jack: ^^

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”