DennisV32 328i Sedan Daytona Violet: Mayor Updates P3!

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
DennisV32
Berichten: 443
Lid geworden op: 19 mei 2013, 04:08

DennisV32 328i Sedan Daytona Violet: Mayor Updates P3!

Bericht door DennisV32 » 04 aug 2016, 21:46

Hallo, de meeste hier zullen mij al wel kennen van me oude 318i Automaat en de zwarte 318iS:viewtopic.php?f=75&t=36255.
Maar vond het toch tijd om met de nieuwe auto een vers topic aan te maken.

Voor de niet bekenden een foto van me voorgaande BMW's naast deze en het drifthok:
Afbeelding

Het plan was eigenlijk om in de zwarte een 2.8 te leggen, maar was toch eigenlijk al meer als een jaar stiekem aan het meekijken op diverse sites.
Als ik zocht had ik altijd drie eisen, namelijk: Het moest een 328i worden met dakraam en airco, nu worden er genoeg aangeboden op voornamelijk de duitse sites, maar weinig 328i's hebben een dakraam schijnbaar.

Maar goed ter zake!

Tijdens mijn zoektocht viel me oog op deze 328i in de kleur Daytona Violet uit 06/95 (toeval? ik kom uit 06/89) met net geen 214k op de teller.
Zoals op onderstaande foto's vond ik hem op mobile.de.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na nog wat andere 328i gezocht in de buurt en een paar belletjes gepleegd te hebben in de bus gestapt met de ambulance erachter en op naar Duitsland!

Daar aangekomen om 10 uur 'sochtends was er nog niemand aanwezig, dus wij weer in de bus gestapt en de andere die het dichtste bij stond gaan bekijken, dit was echt 100x niks, veel schade en flink roestig. Dus wij terug naar de paarse en de man van het bedrijf gebeld, deze zou er met 10 min zijn.

Eenmaal dichtbij de auto deze eerst eens gestart en onder de kap bekeken, hier viel niks op aan te merken, zelfs de olie was nog helder terwijl deze 3000 km geleden gewisseld was.
Terwijl de auto nog aan het warmdraaien was de rest eens bekeken, klein stukje roest linksachter en rondom de krikpunten rechts een paar gaatjes, verder wat niet zo nette bijgewerkte stukjes lak.
Interieur echt strak niks op aan te merken, geen slijtage of rare dingen kunnen ontdekken en ook werkte alle elektronica naar behoren.
Boekjes netjes ingevuld en de rekeningen erbij, alle sleutels en 2 alarmkastjes aanwezig, dus toen maar eens gaan proefrijden met de verkoper erbij, eerst een stukje rustig aan gedaan beetje voelen hoe het rijdt, kan strakker maar echt niks om me eigen zorgen over te maken aangezien er nog fuseekogels met rubbers erom onder zitten, toen op een mooi stukje recht weg het gas eens ingetrapt, wat een genot die dikke 6 cilinder! 8)

Na wat stevig onderhandelen de auto gekocht en opgeladen waarmee ik de derde eigenaar ben geworden, de eerste had hem van 95 tot 2003 en de 2de tot 2016:

Afbeelding

Afbeelding

Toen begonnen aan de vier en een half uur durende terugrit. Onderweg nog even de optielijst aan de hand van het chassisnr nagetrokken en die viel niet tegen, de 25% sper was een mooi extraatje!

De optielijst:
209 Limited Slip Differential (25%) Sperrdifferential 25%
243 Airbag For Front Passenger Airbag Fuer Beifahrer
296 Lt/aly Wheels/classic Lm Raeder/classic
314 Heated Windscreen Washer Nozzles Frontscheibenwaschduesen Beheizt
320 Model Designation, Deletion Modellschriftzug Entfall
337 M Sport Package M Sportpaket
354 Green Stripe Windscreen Gruenkeil-frontscheibe
401 Sliding/vent Roof, Electric Schiebe-hebedach, Elektrisch
415 Sunblind For Rear Window Sonnenschutzrollo Fuer Heckscheibe
423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours
428 Warning Triangle Warndreieck
473 Armrest, Front Armauflage Vorn
481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer
494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
498 Headrests In Rear, Mechanic. Adjustable Kopfstuetzen Im Fond
510 Headlight Beam-throw Contr. F Low Beam Leuchtweitenregelung Abblendlicht
530 Air Conditioning Klimaanlage
554 On-board Computer Bordcomputer
651 Bmw Bavaria C Reverse Bmw Bavaria C Reverse
676 Hifi Loudspeaker System Hifi Lautsprechersystem
704 M Sport Suspension M Sportfahrwerk
710 M Leather Steering Wheel M Lederlenkrad
801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung
915 No Outer Skin Protection Aussenhautschutz Entfall

Eenmaal thuis gekomen de auto maar eens gewassen en nog een foto getrokken:

Afbeelding

Oranje knipperlichten had ik nog voor de voorzijde dus die er maar gelijk in gezet:

Afbeelding

Toen alle opties uit de zwarte gehaald die ik zelf had ingebouwd, deze had ik al verkocht aan me zus, dus hij blijft tenminste in de familie.

Één ding wat ik wel miste was die digitale climate control, hier had ik al wat onderzoek over gedaan op internet, en afgezien van het dashboard er compleet er te moeten uithalen viel dit reuze mee, dus een week later begonnen met het dashboard te demonteren:

Afbeelding

Wat er straks in moet komen ter vervanging:

Afbeelding

Alle delen weg gelegd en de boutjes netjes gelabeld in zakjes en bakjes:

Afbeelding

Cruise control had ik uit de zwarte gehaald, deze had hem standaard en zat dus in de boom verwerkt, dus delen door moeten knippen en eruit getrokken, de delen binnenin de auto weer aan elkaar gesoldeerd en daarna netjes ingepakt in zwarte tape, toen de zekeringkast los gehaald en het deksel eraf, daarna de kabels naar de actuator doorgevoerd:

Afbeelding

Alles in de motorruimte weer netjes aan elkaar gesoldeerd en voorzien van krimpkous en ingetaped, daarna de actuator gemonteerd en de kabelboom op lengte terug naar binnen gevoerd, daarna de boom bij de originele getaped tot in de zekeringkast:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu op zoek naar een gasklep met aansluiting voor de cruise control deze mis ik helaas! Waarschijnlijk kan ik morgen een gasklep met slang ophalen voor een model met asc+t, voor tijdelijk en dan kan ik het systeem tenminste testen.
En om de dag af te sluiten nog een foto met ze nieuwere broertje!

Afbeelding

Vandaag het kachelhuis onder handen genomen, dus de huidige gedemonteerd:

Afbeelding

Old vs New:

Afbeelding

Digitale kachelhuis gemonteerd en getest op werking:

Afbeelding

16 aug staat de afspraak voor in te voeren bij het RDW, tot die tijd nog genoeg in en terug te bouwen.

To-Do:
Roest rondom de krikpunten aanpakken
Make-up lampjes monteren
Automatisch dimmende binnenspiegel aansluiten
Voetenverlichting
PDC
M-Tech II stuur monteren
Nappa M3 interieur monteren
Bekerhouders voorzijde

En de to-do na het RDW:
Schroefset monteren icm nieuwe fuseekogels binnen en buiten
M3 excentrische bushings voorzijde
RTABS vervangen
Andere einddemper monteren
17 inch velgen monteren (nog even kijken welke van de 5 sets :emo: )
Uitlijnen

Tot de volgende!
Laatst gewijzigd door DennisV32 op 27 aug 2017, 18:57, 6 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
BimmerBob
Berichten: 1234
Lid geworden op: 14 jun 2012, 18:27

Re: DennisV32 328i Sedan Daytona Violet

Bericht door BimmerBob » 05 aug 2016, 00:46

Toffe wagen!

Gebruikersavatar
Flos89
Berichten: 358
Lid geworden op: 17 okt 2014, 01:13
Locatie: Ossendrecht

Re: DennisV32 328i Sedan Daytona Violet

Bericht door Flos89 » 05 aug 2016, 07:25

Mooi verhaal zeg! Wagen ziet er goed uit op het eerste gezicht!

Gebruikersavatar
BMWf20 2.0d
Berichten: 1341
Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23

Re: DennisV32 328i Sedan Daytona Violet

Bericht door BMWf20 2.0d » 05 aug 2016, 18:39

Mooi verhaal, erg mooie auto's, ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen..... :ja:

Gebruikersavatar
lj328
Berichten: 1134
Lid geworden op: 16 jan 2010, 17:16

Re: DennisV32 328i Sedan Daytona Violet

Bericht door lj328 » 07 aug 2016, 13:56

Wow een 328i sedan Daytona Violet, super gave E36 :duimen:

Ben zelf een beetje aan het kijken naar een "nieuwere" BMW, maar als ik dit dan weer lees blijf ik toch ook weer erg enthousiast voor de E36 :love:
Je bent in ieder geval al lekker op dreef met het aanpassen van je sedan, leuke foto's ook.
Ben uiteraard benieuwd hoe het verder gaat!

:popcorn:
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot

Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 790
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:38

Re: DennisV32 328i Sedan Daytona Violet

Bericht door Vliet » 10 aug 2016, 09:20

Kewl nog een Daytona violet. Redelijk zeldzaam als sedan :duim: Lijkt wel een kopie van de mijne

Gebruikersavatar
Patrick320i
Berichten: 145
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:05

Re: DennisV32 328i Sedan Daytona Violet

Bericht door Patrick320i » 12 aug 2016, 20:00

Geweldig mooie auto, echt een vette kleur! :duimen:
Leuke opties en mods ook al, ga dit topic zeker volgen! :popcorn:

Veel plezier met je nieuwe auto!

Gebruikersavatar
DennisV32
Berichten: 443
Lid geworden op: 19 mei 2013, 04:08

Re: DennisV32 328i Sedan Daytona Violet

Bericht door DennisV32 » 15 aug 2016, 18:01

Bedankt heren :)
lj328 schreef:Wow een 328i sedan Daytona Violet, super gave E36 :duimen:

Ben zelf een beetje aan het kijken naar een "nieuwere" BMW, maar als ik dit dan weer lees blijf ik toch ook weer erg enthousiast voor de E36 :love:
Je bent in ieder geval al lekker op dreef met het aanpassen van je sedan, leuke foto's ook.
Ben uiteraard benieuwd hoe het verder gaat!

:popcorn:
Voor mij valt een E46 net buiten de boot en een E90 is een mooie auto maar nog een beetje te duur naar wat me eisen dan zouden zijn, buiten dat hou ik gewoon van de wat oudere modellen, zou graag nog een kwarttarief E30 cabrio erbij willen hebben.
Maar tot die tijd blijven we gewoon E36 rijden 8)
Vliet schreef:Kewl nog een Daytona violet. Redelijk zeldzaam als sedan :duim: Lijkt wel een kopie van de mijne
Door die van jou wist ik al goed hoe dik de kleur op een sedan is :duim: Ziet ze ook inderdaad niet vaak, en als je ze ziet vaak een coupé.
Patrick320i schreef:Geweldig mooie auto, echt een vette kleur! :duimen:
Leuke opties en mods ook al, ga dit topic zeker volgen! :popcorn:

Veel plezier met je nieuwe auto!
Behalve de plekjes aan het exterieur aanpakken zal er helaas niet veel aan gedaan worden naast de verlaging en de achterdemper, alleen een M50B25 inlaat waarschijnlijk. Misschien een dik setje wielen ;)

Helaas heb ik onder het terugbouwen van alles geen foto's genomen, maar iedereen weet vast wel hoe een E36 interieur eruit ziet. Morgen mag die naar het RDW, zal wat foto's proberen te nemen.

En dan maar wachten....

Gebruikersavatar
lj328
Berichten: 1134
Lid geworden op: 16 jan 2010, 17:16

Re: DennisV32 328i Sedan Daytona Violet

Bericht door lj328 » 15 aug 2016, 18:19

Succes morgen!

Ga ik alvast voor je opzoek naar zo'n kwarttarief E30 cabrio.....
Neem ik de 328i wel van je over :whistle:
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot

Gebruikersavatar
BimmerBoy
Berichten: 301
Lid geworden op: 22 jul 2013, 11:29
Locatie: Noord-Brabant

Re: DennisV32 328i Sedan Daytona Violet

Bericht door BimmerBoy » 18 aug 2016, 18:40

Super dikke aanwinst, 2.8 in die kleur, en nog sedan ook, en niet te vergeten een handbak!

ik volg dit project :D
320i coupe 92' = sold
530D Sedan 00' = sold
316i Sedan 94' = sold/scrapped
325i coupe 92' = sold
Current rides: M3 E36 3.2 Manual |318IS E36 Individual |325I Cabrio | 750IL E38

Gebruikersavatar
DennisV32
Berichten: 443
Lid geworden op: 19 mei 2013, 04:08

Re: DennisV32 328i Sedan Daytona Violet

Bericht door DennisV32 » 18 aug 2016, 20:43

Nog twee foto's die ik wel had gemaakt bij het opbouwen

Ipod snoer netjes met een afdekplaatje
Afbeelding

Sluiten doet die ook weer netjes

Afbeelding

Maar goed! 16 augustus dus naar het rdw gegaan, kwart voor acht in de auto en naar Roosendaal op de cruise

Afbeelding

Eenmaal aangekomen bij het rdw om half negen me nummertje getrokken en even moeten wachten, moest om tien over half negen aanwezig zijn en om kwart voor negen mocht ik naar de balie, de aardige mevrouw de uitgeprinte papieren en de originele duitse kentekenbewijs overhandigd, nog even moeten legitimeren en toen mocht ik weer gaan wachten.
Eindelijk om vijf over negen de keuringshal in mogen rijden.

Afbeelding

Nummers gecontroleerd en opgeschreven, daarna de auto gelijk maar apk laten keuren waarbij de enigste opmerking was dat de voorste remslangen slechter beginnen te raken, maar nog geen advies waardig.
Weer een papier extra meegekregen en toen mocht ik weer terug naar de wachtruimte.
Vijf minuten later even circa 150 euro armer gemaakt en alles was rond, het bpm formulier van het rdw bij de vooraf uitgeprinte bpm formulieren gevoegd en gelijk gedeponeerd in de brievenbus van de belastingdienst daar, het originele duitse kentekenbewijs krijg je helaas niet meer terug, alleen een kopie.

Eenmaal weer thuis aangekomen om half elf even aan de rest van de familie voorgesteld

Afbeelding

Maar aangezien ik heel de dag vrij had genomen en er niks te doen was samen met street-tuner maar besloten de schroefset en de uitlaat te monteren. Dus de brug op, alvast achteruit erop gereden en begonnen, bouten van de uitlaat alvast even ingespoten en begonnen met de voorste veerpoten.
Installatie is gebeurd in tien minuten per kant na dit al zo vaak gedaan te hebben.
Gelijk de contours maar gemonteerd

Afbeelding

Daarna de uitlaat, moeren draaide rond dus dat werd al slijpen -_- ophanging achter idem dito met betrekking tot de moeren, daar in verband met de beperkte ruimte de moeren maar door gefreesd. Daarna de achterkant de veren en schokdempers vervangen, nieuwe toplagers op de schokdempers gezet en de verstevigingsplaatjes gemonteerd.

Toen maar eens een paar foto's geschoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk dat ik de zwarte style 32's ga monteren, hier moet ik nog andere banden voor halen, maar nu eerst eens wachten op de kentekenpas en in de tussen tijd de fuseekogels voor te vervangen samen met :///m: 3 excentrische rubbers.
Laatst gewijzigd door DennisV32 op 27 aug 2017, 13:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
DennisV32
Berichten: 443
Lid geworden op: 19 mei 2013, 04:08

Re: DennisV32 328i Sedan Daytona Violet

Bericht door DennisV32 » 18 aug 2016, 20:52

BimmerBoy schreef:Super dikke aanwinst, 2.8 in die kleur, en nog sedan ook, en niet te vergeten een handbak!

ik volg dit project :D
Bedankt! Maar een "echt" project zal het nooit worden, hier heb ik namelijk een andere auto voor... het is vloeken in de kerk voor sommigen want het is een Honda.

Afbeelding

Dit stond al een tijdje op een laag pitje vanwege periodes zonder werk, vorig jaar weer beetje fatsoenlijk gemaakt en het doel word toch wel hiermee het circuit op te gaan. Ben nu eerst even aan het zoeken naar een fatsoenlijke koopwoning en dan ga ik daar ook serieus mee aan de slag.

Gebruikersavatar
DennisV32
Berichten: 443
Lid geworden op: 19 mei 2013, 04:08

Re: DennisV32 328i Sedan Daytona Violet

Bericht door DennisV32 » 18 aug 2016, 21:01

lj328 schreef:Ga ik alvast voor je opzoek naar zo'n kwarttarief E30 cabrio.....
Hoeft geen perfecte te zijn, want het zou juist een project worden om samen met me vriendin te doen.
We willen wel graag dat het een originele type 1 325i is op papier, en het moet natuurlijk leuk geprijsd zijn.

Gebruikersavatar
lj328
Berichten: 1134
Lid geworden op: 16 jan 2010, 17:16

Re: DennisV32 328i Sedan Daytona Violet

Bericht door lj328 » 19 aug 2016, 19:17

Leuk te lezen dat het allemaal goed is verlopen bij het RDW, nu nog even het kenteken afwachten natuurlijk....
Persoonlijk zou ik de M-contours laten zitten of inderdaad style 32 maar dan gewoon zilver kleur, maar wie weet word ik positief verrast door jouw keuze.

Wat betreft de 325i cabrio, zijn er inderdaad niet veel, maar dit is wel een leuke denk ik. Niet te veel kilometers en in een absoluut perfecte staat :love: http://ww3.autoscout24.de/classified/29 ... asrc=st|as

Leuke prijs, net geen 20k, ik hoor het wel :whistle: (ik zou de 328i houden)
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot

Tim N
Berichten: 224
Lid geworden op: 06 mei 2011, 23:58

Re: DennisV32 328i Sedan Daytona Violet

Bericht door Tim N » 19 aug 2016, 20:33

Mooie sedan en ombouw naar klima is echt een heel prettige upgrade voor het oog.
Ik zou die opa spatlappen achter verwijderen en de aftermarket M3 spiegels :duim:
Mooie kar zo verder hoor, zeker op contours niets mis mee. (sorry ben oem(+) fan)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”