De tikkende 328i Touring.... oh sh**....

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
Sjeppie
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 aug 2014, 11:35
Locatie: Breda

Re: De tikkende 328i Touring.... oh sh**....

Bericht door Sjeppie » 20 feb 2017, 20:47

Was een foutje op mijn telefoon, zat even door mijn pagina te struinen. Auto is er nog steeds maar ben op mijzelf gaan wonen dus niet veel spannends te melden op dit moment aangezien ik het een stuk minder breed heb nu. :bang:

Roest moet nog gefixt worden en natuurlijk van de zomer weer naar de ring. :P
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

Gebruikersavatar
BMWf20 2.0d
Berichten: 1341
Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23

Re: De tikkende 328i Touring.... oh sh**....

Bericht door BMWf20 2.0d » 20 feb 2017, 21:54

Awww ok, gelukkig........ :gekdoen:

Gebruikersavatar
Sjeppie
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 aug 2014, 11:35
Locatie: Breda

Re: De tikkende 328i Touring.... oh sh**....

Bericht door Sjeppie » 02 mei 2017, 10:54

Tot dus ver is er nog steeds niets spannends gebeurd met mijn auto, al hoewel. Ik heb tijdens het tanken in belgie nog met een gasklep gestaan die niet meer volledig wilde sluiten.... heb diep in de nacht met het standaard bmw repareer setje alles bij de inlaat gedemonteerd, maar ben uiteindelijk met de LMM losgekoppeld naar huis gereden... was geen pretje. Uiteindelijk bleek er vuil in te zitten en had mijn CC kabel zich te vast gegerepen. Deze zal ik dan komende week ook vervangen.

Jaarlijkse beurtje zit er ook weer aan te komen! van de zomervakantie zal er +4k km mee gereden worden.(waaronder weer op de ring)

In de tussentijd heb ik wel wat leuke foto's om toch nog wat beeld te geven aan deze update!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

Gebruikersavatar
BMWf20 2.0d
Berichten: 1341
Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23

Re: De tikkende 328i Touring.... oh sh**....

Bericht door BMWf20 2.0d » 02 mei 2017, 17:30

Trekhaken en nummerborden...... -_-

Gebruikersavatar
Sjeppie
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 aug 2014, 11:35
Locatie: Breda

Re: De tikkende 328i Touring.... oh sh**....

Bericht door Sjeppie » 02 mei 2017, 19:58

I know.... :|
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

Gebruikersavatar
Sjeppie
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 aug 2014, 11:35
Locatie: Breda

Re: De tikkende 328i Touring.... oh sh**....

Bericht door Sjeppie » 07 sep 2017, 17:03

Maar even een grote update!

Auto staat op het moment stil aangezien de koppeling of drukgroep besloten heeft zichzelf te laten deintegreren, lekker geluidje is dat. Ik ben dus op mijn gemak opzoek naar een Lichter vliegwiel om er in te zetten wanneer de versnellingsbak los komt en de koppeling en drukgroep vervangen zullen worden.

Deze zomer heb ik weer 4000km in Frankrijk probleemloos rond gereden en daarna nog 1000 rond de Ring, Dit jaar ben ik de ring op gegaan ipv het GP circuit deze was namelijk de gehele week dicht. Was weer top!

Verder was ik van plan om deze zaterdag mijn auto klaar te maken voor 2 geheel nieuwe dorpels totdat de bak problemen opeens hun kop om de hoek staken. Ik zal de rebuild en mogelijke mods die bij de reparatie komen weer verslag geven en dit topic weer wat leven in blazen

Tot snel! ;) :driving:
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

mikespek
Berichten: 489
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:55

Re: De tikkende 328i Touring.... oh sh**....

Bericht door mikespek » 08 sep 2017, 11:37

Gewoon lekker vervangen voor orginele koppeling met vliegwiel en drukgroep, van wat ik begreep is het het extra geld niet waard om een licht vliegwiel te monteren
Heb zelf bij https://www.autoteileservice24.de/luk_b6/600-0071-00
Een nieuw set besteld, 230 euro is het hele set dus inc vliegwiel

Gebruikersavatar
Sjeppie
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 aug 2014, 11:35
Locatie: Breda

Re: De tikkende 328i Touring.... oh sh**....

Bericht door Sjeppie » 08 sep 2017, 13:42

Ik twijfel ook nog heel erg of ik het wel ga doen, het zal hem voornamelijk in dat de 328 al zo giga lange verzetten heeft dat wat extra acceleratie wel zo leuk is. Een shortshifter komt er sowieso in.

Hoelang heb je moeten wachten op levering van de set?
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

Gebruikersavatar
Sjeppie
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 aug 2014, 11:35
Locatie: Breda

Re: De tikkende 328i Touring.... oh sh**....

Bericht door Sjeppie » 08 sep 2017, 14:45

mikespek schreef:Gewoon lekker vervangen voor orginele koppeling met vliegwiel en drukgroep, van wat ik begreep is het het extra geld niet waard om een licht vliegwiel te monteren
Heb zelf bij https://www.autoteileservice24.de/luk_b6/600-0071-00
Een nieuw set besteld, 230 euro is het hele set dus inc vliegwiel

Heb de set ook maar besteld, ik had deze webshop via Ebay al in de smiezen maar twijfelde of het een beetje oke was, nu zie ik dat ik via CC alsnog met Paypal heb betaald dus dat zit wel goed. Thx voor de tip! wordt het toch de m50 upgrade ipv een lichter vliegwiel!
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

mikespek
Berichten: 489
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:55

Re: De tikkende 328i Touring.... oh sh**....

Bericht door mikespek » 08 sep 2017, 21:50

Heb hem er zelf ook vandaan, en komt gewoon netjes aan, helemaal orgineel luk (enig verschil met orgineel is dat de bmw stempel mist)
Vergis je alleen niet in het gewicht van die doos, is aardig zwaar

mikespek
Berichten: 489
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:55

Re: De tikkende 328i Touring.... oh sh**....

Bericht door mikespek » 08 sep 2017, 21:52

Hij was er bij mij in 3 dagen, enkel massa zou alleen iets eerder op toeren moeten komen, alleen je aandrijflijn krijgt wel meer klappen, als je sneller wil optrekken zou ik een ander diff paken

Gebruikersavatar
Sjeppie
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 aug 2014, 11:35
Locatie: Breda

Re: De tikkende 328i Touring.... oh sh**....

Bericht door Sjeppie » 03 apr 2018, 15:43

Even een kleine update, ik zal later wel uitgebreider ingaan op het geheel

Auto heeft aan het einde van de zomer ongeveer 7 weken op bokjes gestaan om: vliegwiel, koppeling, verschillende rubbers van het schakelmachanisme, shortshifter (e60 545i) en hardyschijf te vervangen. Na het monteren van het geheel bleek de radiator lek te zijn, mogelijk geraakt met het op krikken van de motor en bak, die is dus ook nieuw.

Roest is helaas nog steeds niet verholpen dit wordt waarschijnlijk pas deze zomer, dan komen er twee geheel nieuwe dorpels onder. Verder ben ik me kapot geschrokken met de vrieskou van Febru en Maart. Opeens was tot tweemaal toe mijn KVS resevoir leeg. Ik heb nog steeds geen uitsluitsel maar waarschijnlijk was het toch een luchtbel die in het koelsysteem zat die opeens zin had om te ontluchten. (ik had al een vermoeden dat er nog geen 10,5 liter in zat) Tot dus ver gaat het weer redelijk goed en hou ik het geheel in de gaten.

Apk is ook weer geheel zonder gezeur goed gegaan en ik wacht maar af tot het volgende. Op moment staat er niet veel op de planning. Druk met studie en weinig geld op het moment, wel zal ik de komende tijd paar keer naar de ring gaan maar of ik zelf zal rijden is de vraag.
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

Yor
Berichten: 929
Lid geworden op: 23 apr 2017, 21:49

Re: De tikkende 328i Touring.... oh sh**....

Bericht door Yor » 03 apr 2018, 17:32

Goed bezig.

Gebruikersavatar
Sjeppie
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 aug 2014, 11:35
Locatie: Breda

Re: De tikkende 328i Touring.... oh sh**....

Bericht door Sjeppie » 26 feb 2019, 09:47

Afbeelding

Roest.... het werd echt tijd om dit aan te pakken. Twee jaar terug wilde ik eigenlijk het geheel oplossen. Door het een en ander is het daar niet van gekomen. Vorig jaar zat ik met de drukgroep die uit elkaar waardoor het weer uitgesteld moest worden. Maar deze winter was het zo ver. de BMW krijgt zijn welverdiende TLC met betrekking tot roest... althans, de dorpels. :rolf:

Sinds november stond de auto stil en heb ik deze klaar gemaakt om daar de lasser te sturen. Na wat vertraging stond de auto eindelijk bij de lasser en is hij begonnen met zijn magie.

Afbeelding

Afbeelding

En de andere kant (primer zit er al op)

Afbeelding

Na dat ik de auto terug had ben ik opzoek gegaan naar een spuiter. daar heb ik gisteren de auto uiteindelijk neer gezet. wel mocht eerst de primer er weer af en moesten de gaten voor de skirts geboord worden. Wat een rot werk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na lange tijd wil ik toch laten weten dat de touring er nog steeds is en nog zal blijven. Ik zal het uiteindelijke resultaat ook nog delen, daarna mag ik weer gaan sparen voor een nieuwe voorruit en voor laswerk bij de voorruit aangezien het daar ook lekker aan het roesten is (vandaar de gebarste ruit).

i'll Keep you posted
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

whiteage
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 okt 2009, 21:24

Re: De tikkende 328i Touring.... oh sh**....

Bericht door whiteage » 10 mar 2019, 12:39

Zo wat een werk. Wel erg netjes deze oplossing om de gehele dorpel aan te pakken.
Waar heb je het reparatiepanneel vandaan gehaald?
eat,, sleep,, drive BMW

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”