Wat is er sinds September allemaal gebeurd:
Eerst heb ik hem technisch 101% in orde gebracht met:
- Oilservice beurt
- Tankvergrendeling gerepareerd, palletje vervangen
- Andere gasveren kofferklep gemonteerd, klep viel vanzelf dicht
- Stappenmotor Vervangen ivm soms onregelmatig stationair-loop
- Nieuwe Luchtslang : LMM naar Inlaatspruitstuk, zaten haarscheurtjes in.
- Verlichting Kofferruimte ging niet aan bij openen, nieuw slot met microschakelaar gemonteerd.
- Asbakverlichtingen waren defect , nieuwe fittingen en lampjes gemonteerd ( en ik rook niet eens...).
- Nieuw Ventiel van Carterventilatie, Preventief vervangen
- Nieuwe Slang Carterventilatie , Preventief vervangen, slang was een beetje "week".
- Nieuw Benzinefilter, zat er al een hele tijd onder (ondanks de complete historie).
- Andere Lambdasonde gemonteerd ivm minimaal slingeren verbruiksmeter/inhouden, amper merkbaar / WEL aanwezig.
- Nieuwe ABS+ASC Regelunit en coderen ivm ABS lampje dat ging branden en helaas geen defecte sensor was.
Kortom allemaal kleine dingen die buiten de ABS/ASC storing niet moesten maar mij wel dusdanig stoorden dat het aangepakt moest worden.
Na hem technisch op en top te hebben kwamen de Leuke aanpassingen zijnde:
- Knipperlicht Rechts voor vervangen i.v.m. klein barstje
- Andere koplampunits (H1, dus met projector ipv de huidige H7 met reflector)) gekocht ivm geplande Xenon ombouw.
- H1 Koplampunits gedemonteerd,schoongemaakt, shrouds gemaakt en nieuwe afdichtingen gemonteerd, tevens Xenon.
- Armsteun (voor) opnieuw laten bekleden ivm kleine haarscheurtjes in het leer.
- CD43 ingebouwd/uitgebouwd, vervolgens toch voor wat moderners (MP3/USB/Bluetooth) gegaan, Pioneer DEH7300BT.
- Uitlaat-sierstuk van AC Schnitzer gemonteerd.
- Mistlampen in voorbumper gemonteerd.
En dit is dan hoe hij er nu bijstaat, wel in winter-modus:
Vervolgens de Styling 42 in 16" verkocht en een opknapsetje Styling 166's gekocht om deze naar eigen smaak op te gaan knappen gedurende de koude maanden en er van de zomer met een mooie set 18" velgen tegenaan te kunnen:
Geheel ge-glaspareld, primer-kleur-vernis poedercoating, nieuwe emblemen en fatsoenlijk rubber eromheen
VOOR:
NA:
En voorlopig effe de laatste MOD:
M-bumperset heb ik afgelopen week al eronder gehad om te passen en moet zeggen, op de achterbumper na, ben ik heel tevreden over de pasvorm. Achterbumper krijg ik er ook wel netjes onder maar dat zal wat meer moeite gaan kosten helaas.
Hele set gaat binnenkort naar de spuiter en zal samen met de velgen in Maart-April ergens gemonteerd worden afhankelijk van wat het weer gaat doen.
Vond op het net een foto van een Stahlblauwe e36 touring met M-set , heeft alleen niet het "zwaard" onder de voorbumper en spijlen ipv gaas. Voor het idee hoe het eruit gaat zien.....
Verder staan er (voorlopig) niet echt veel mod's meer in de planning buiten een eventuele beschaafde verlaging (ligt eraan hoe het gaat smoelen straks met de bumperset en 18" velgen) en een kleine upgrade van de audio ( denk aan Composetje voor en een subwoofer).