BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
De hele boel ontmanteld
Voor de non-believers: roestvrije '92. Verstevigingsplaten voor de subframebevestiging goed te zien
Lagers van het oude subframe
Alles gemonteerd
Probleem is dat de linker aandrijfas vast zit in de naaf.
Ik ga deze naaf dus ook dumpen voor een ander exemplaar en gelijk de beide aandrijfassen vervangen.
De stofhoezen waren toch aan vervanging toe
Voor de non-believers: roestvrije '92. Verstevigingsplaten voor de subframebevestiging goed te zien
Lagers van het oude subframe
Alles gemonteerd
Probleem is dat de linker aandrijfas vast zit in de naaf.
Ik ga deze naaf dus ook dumpen voor een ander exemplaar en gelijk de beide aandrijfassen vervangen.
De stofhoezen waren toch aan vervanging toe
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Mooi werk JP. Zaten die verstevigings platen er al ingelast?
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Yep. 2 nieuwe SKF assen zijn onderweg
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Nieuwe assen gemonteerd
Handremkabels, handremblokjes en veertjes etc ook vervangen.
Op naar de uitlijner...
Handremkabels, handremblokjes en veertjes etc ook vervangen.
Op naar de uitlijner...
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Prachtig. Heb je voorkeurs instellingen qua uitlijn waardes?
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Rondom 2.5 graden negatief, uitgangswaarde voor het apparaat is de M3 3.0
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Het is -2.45 camber rondom en 5 graden caster op de vooras geworden
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Weinig nieuws, alleen nieuwe klauwen en RC6 blokken.
De stofhoezen gaan namelijk een jaar mee, dan zijn ze door de hitte vergaan.
Ook nieuwe baksteunen gemonteerd, middenlager en hardyschijf doe ik later.
APK ook weer geregeld. Op naar twee weken verblijf bij de Nurburgring.
De stofhoezen gaan namelijk een jaar mee, dan zijn ze door de hitte vergaan.
Ook nieuwe baksteunen gemonteerd, middenlager en hardyschijf doe ik later.
APK ook weer geregeld. Op naar twee weken verblijf bij de Nurburgring.
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Gaaf. Merk je verschil met de nieuwe achterbrug lagers e.d?
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Auto beweegt minder heen en weer in supersnelle bochtige stukken als de Bellof-S.
Helaas scheurtjes in de voorste schijven gereden, die ga ik hier ter plekke vervangen
7:35 min
0:46 min
Helaas scheurtjes in de voorste schijven gereden, die ga ik hier ter plekke vervangen
7:35 min
0:46 min
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Van welk merk waren de gescheurde schijven? En ik ben benieuwd hoe de Ate Powerdisc gaan bevallen, heb hier zowel positieve als negatieve verhalen over gelezen.
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Het zijn MTEC schijven (nabewerkt Brembo).
Het grote aantal hittecycli in korte tijd zal de oorzaak zijn. 's Nachts was het rond vriespunt en dan worden daarvoor elke avond de schijven effe paar keer lekker opgewarmd.
De bite van ATE is anders, heb ze 2 ronden kunnen testen.
Het grote aantal hittecycli in korte tijd zal de oorzaak zijn. 's Nachts was het rond vriespunt en dan worden daarvoor elke avond de schijven effe paar keer lekker opgewarmd.
De bite van ATE is anders, heb ze 2 ronden kunnen testen.
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
De video’s doen het hier niet
Ik ga de volgende x ook voor powerdiscs icm ate pads.
Ik ga de volgende x ook voor powerdiscs icm ate pads.
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Let op, geen ATE Ceramic op Powerdiscs gebruiken!
Alleen de standaard blokken...
Of Ceramic op 'gladde' schijven. Voordeel van deze blokken is minder stof.
Alleen de standaard blokken...
Of Ceramic op 'gladde' schijven. Voordeel van deze blokken is minder stof.