MONTEUR GEZOCHT OP LOCATIE 1500,- BELONING.

Voor alle technische vragen over de BMW 6 Serie
jefrey
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2018, 09:39

MONTEUR GEZOCHT OP LOCATIE 1500,- BELONING.

Bericht door jefrey » 02 okt 2018, 22:07

Hey mensen,

Ik heb een bmw 640i uit 2011.

ik krijg bij het uitlezen deze meldingen;

- Intake Camshaft: Installation faulty

- Deactivation Pressure build - up blocked.

De motor loopt niet goed waardoor de auto in de noodloop rijdt.

Iemand die mij van deze meldingen af kan helpen betaal ik 1500,- 

ik hoor graag van jullie

groeten 

jefrey

Gebruikersavatar
Peerke007
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2015, 10:46

Re: MONTEUR GEZOCHT OP LOCATIE 1500,- BELONING.

Bericht door Peerke007 » 19 dec 2018, 22:56

Hi Jefrey,

Heb je e.e.a. al opgelost?

Ik ben geen monteur en ken er ook geen behalve mijn garage. Een zoektochtje op het internet levert het volgende op:

- Intake Camshaft: Installation faulty: Mogelijk de bouten van de vanos die niet goed meer zijn. Deze link geeft die oplossing in ieder geval aan. Schijnt ooit een terugroepactie te zijn geweest: https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1389881.
Essentie van de link is:
Yes I got it resolved. The issue was the bolts that held on the vanos units had gone bad and weren't able to be tightened properly. My Mechanic replaced the bolts and reset the codes and they never returned.

The bolts are cheap and you can find them here (you need 2)
http://www.pelicanparts.com/More_Inf...6-7-524-954-M9

But replacing them involves taking of the valve cover to access the vanos units, and using a timing tool make sure your cam timing is still good after the work is done.

Hope this helps!



- Deactivation Pressure build - up blocked: Mogelijk zijn hier een tweetal vacuum lijnen verwisseld. Zie: https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1319804.

Essentie van de link hier is:
The vacuum lines to the pressure converter were installed backwards. This causes vacuum pressure to not release and the boost pressure too high fault as well as the deactivation fault are stored. Reverse the lines at the pressure converter and this will correct your problem. The converter is mounted to the side of the valve cover and the lines were probably switched when the spark plugs were replaced. I have seen it before on the N55 engine.

En het antwoord van de probleemhouder:
Barbera335 - You are right, problem solved, thank you!!!

Ik dacht laat ik eens proberen iemand te helpen, hoewel ik me kan voorstellen dat het te laat is of dat dit gewoonweg niet de oplossing is, dat kan natuurlijk ook.

Gebruikersavatar
Quadrantz
Berichten: 3145
Lid geworden op: 29 mei 2011, 18:57
Locatie: Waddinxveen

Re: MONTEUR GEZOCHT OP LOCATIE 1500,- BELONING.

Bericht door Quadrantz » 20 dec 2018, 13:29

Jeffrey is al bijna 3mnd niet online geweest....en het lijkt me ook een beetje gek om een beloning van 1500 te geven terwijl je nog niet weet wat er aan de hand is. Wellicht kan het voor veel minder of juist meer.

Gebruikersavatar
Peerke007
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2015, 10:46

Re: MONTEUR GEZOCHT OP LOCATIE 1500,- BELONING.

Bericht door Peerke007 » 20 dec 2018, 14:17

Het gaat me niet om een beloning, maar om eventueel te kunnen helpen. Geen idee of hij de oplossingsrichtingen zelf ook al had gevonden en uitgeprobeerd, maar als dat niet zo zou zijn, dan het het wisselen van twee vacuumslangetjes toch wel het proberen waard lijkt me. Ook de aanschaf van een paar nieuwe boutjes kost je ook niet de kop. Het heeft anderen met een N55 motor ook geholpen, dus vandaar dat ik het toch maar even wilde melden. Elkaar proberen te helpen is toch één van de pijlers van dit forum dacht ik.

Dat hij al 3 maanden niet is geweest, daar heb ik geen kijk op. Hoewel dat natuurlijk 2,5 maand is, want op 2 oktober is het onderwerp geplaatst.

Gebruikersavatar
Quadrantz
Berichten: 3145
Lid geworden op: 29 mei 2011, 18:57
Locatie: Waddinxveen

Re: MONTEUR GEZOCHT OP LOCATIE 1500,- BELONING.

Bericht door Quadrantz » 20 dec 2018, 20:25

Het is geen aanval naar jou hoor maar vind het nogal een raar topic ;).

En altijd goed om informatie te delen, wellicht nuttig voor anderen maar ik denk dat de topic starter een troll is zoals dat in de digitale wereld heet :).

Als dat niet zo is dan zal hij (of zij) hier nog wel reageren :+

Plaats reactie

Terug naar “BMW 6 Serie (F06 / F12 / F13) Techniek”