Licht trillende auto

Voor alle technische vragen over de BMW 6 Serie
Q-nimbus
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2020, 18:21

Licht trillende auto

Bericht door Q-nimbus » 05 okt 2020, 17:23

Hallo,

Als ik mijn 630 start dan trilt ie meer dan normaal. Niet heel veel, alsof je telefoon heel lichtjes trilt, maar toch. Het lijkt als de motor warm is iets minder te worden. Of ik 'm in P, D of R zet maakt niets uit. Wat denken jullie dat het zou kunnen zijn en wat is eraan te doen?

Dank voor het advies!

Gebruikersavatar
Jos535i
Berichten: 410
Lid geworden op: 19 dec 2011, 06:53

Re: Licht trillende auto

Bericht door Jos535i » 18 nov 2020, 08:11

Kan van alles zijn, van bougies, bobine, benzinetoevoer, verstopte sproeier etc etc. Ik zou hem laten uitlezen als dat nog niet gebeurd is. Staat je auto lang stil, rij je niet vaak? Dan het het best zijn dat je brandstof (door E5 of E10) aan het vervuilen is en gaat verkleven, je kunt veel beter een premium brandstof gebruiken als Vpower of Ultimate of een ander merk. Kortom, genoeg uit te zoeken.

Jos

Gebruikersavatar
vincent h
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 nov 2020, 23:04

Re: Licht trillende auto

Bericht door vincent h » 18 nov 2020, 10:54

Is het opeens ontstaan of geleidelijk en valt het nu meer op? Goeie reinigende brandstof zoals hierboven genoemd kan helpen met name bij indirect injectie motoren.
Deze motor heeft waarschijnlijk al directe injectie in de cilinders? Daar zou ook vervuiling van het inlaattrajec een oorzaak kunnen zijn. (N54, N55?)

Als autos ouder worden zouden ook de rubbers van motorsteunen minder goed trillingen kunnen gaan dempen. Misschien te bepalen door vergelijk met een auto die geen last van de trilling heeft.

Mentaltheo
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 feb 2021, 13:57

Re: Licht trillende auto

Bericht door Mentaltheo » 28 mar 2021, 17:35

hallo ,
Heb ook last van trillen alleen bij mij word t erger als de auto warm word heb t idee dat t in de aandrijving zit cardanas of middenlager cardanas , als ik gas terugneem en weer gas geef is t weg voelt echt als aandrijflijn .

Mvgr Theo

Plaats reactie

Terug naar “BMW 6 Serie (E63 / E64) Techniek”