Symbolio's E63's 650ci, 2007 [work in progress]

Show je BMW E63 / E64. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 821
Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:47

Re: Symbolio's E63's 650ci, 2007 [work in progress]

Bericht door jwbakkenes » 05 nov 2016, 00:26

Mooi om dit te lezen en te volgen. Met deze auto kan je nog veel kilometers maken na dit grote onderhoud. Geen half werk idd :duimen:
Veel rij plezier toegewenst.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem

Mijn showroom

Symbolio
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 okt 2015, 12:33

Re: Symbolio's E63's 650ci, 2007 [work in progress]

Bericht door Symbolio » 14 nov 2016, 11:44

Zo, ik mag met trots weer een nieuwe update plaatsen. De auto is bijna in zijn 100% status en daarna aan mij de taak om de auto puntgaaf te houden. Afgelopen 3,5 week is de auto bij mijn vaste detailer geweest (die ook mijn 5-serie onder handen heeft genomen). Ik ergerde me kapot aan de krassen op het kapje van de automaat. Verder had het stuur kleine beschadigingen, zat er genoeg steenslag en waren de remklauwen lelijk. Auto is tot in extreme details in orde gemaakt en staat er op dit moment 'als nieuw'' bij. Voor mensen die geen idee hebben wat detailen precies inhoudt; dit is in principe het restaureren van de lak, metalen oppervlakken, kunststof oppervlakken, leer, bekleding, ramen in de beste staat die er mogelijk is zonder opnieuw te spuiten (dat was bij deze auto gelukkig niet nodig).

Auto is nu voorzien van meerdere lagen Modesta Glasscoating waardoor de auto de komende 5 jaar met een simpele wasbeurt (3-emmersysteem, goede doeken natuurlijk) weer in de staat te krijgen zoals de foto's hieronder. Vogelpoep, industriële vervuiling, regen, modder, vuil, zout (winterse omstandigheden) hebben 95% minder invloed op de lak dan voorheen.

Deze week afspraak maken met Source over de inbouw van een NBT systeem en dan is de auto af en moet het wel erg raar lopen als ik deze weer weg ga doen. Het was zeker niet goedkoop maar ik verwacht hier wel HEEL veel zorgeloze km's mee te gaan maken. Dat gepraat over 'duur' en 'benzineslurpen' vind ik altijd wel meevallen. Afgelopen zaterdag weer op een verjaardag geweest waar ik het verbruik van een Renault Clio DCi te horen kreeg (lease, gem. verbr: 7.9/100km) en ook een Citroen Xsara Picasso rijder (auto uit 2007, privé, gem. verbr: 9.8/100km). Aangezien ik echte stadsritten vermijd vind ik mijn verbruik van 10.8/100km dus best wel netjes over de laatste 3500km gemeten. De auto is in elk geval zeker niet 2,3 of 4x zo duur als wat mensen snel beweren. Dat heb je voor een deel natuurlijk ook zelf in de hand.

Inlezen in wat je koopt, problemen laten nakijken en niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Er zijn meerdere manieren om alles aan te pakken maar als je bepaalde onderdelen laat zitten als de motor toch al uit elkaar ligt dan heb je kans dat een jaar later de motor weer uitgebouwd mag worden (de kosten zitten dus in het uurloon, niet in het materiaal) en dan ben je in mijn ogen gewoon een ei want dan gooi je stevig geld (1800 euro bij mijn garage, dealer rond de 3000) weg omdat een waterpompje van 180 euro te 'duur' was in een eerder stadium. Daarbij maak ik wel de kanttekening dat ik de financiën heb om het te betalen en dat iedereen daar zijn/haar eigen keuzes in moet maken. Ik kijk op niemand neer en post hier alleen het verhaal van mijn eigen auto vanuit mijn eigen visie. In de ogen van velen zal ik als achterlijk bestempeld worden en dat is iedereen zijn goed recht om dat van mij te vinden. :duim:

Genoeg gepraat nu --> 'tijd voor foto's!!!:

Staat bij binnenkomst (met de nieuwe velgen die al gecoat zijn):
Afbeelding

Het lelijke paneel bij de automaat (kosten vervanging OEM was +/- 240 euro):
Afbeelding

Na revisie:
Afbeelding

Spiegelkap was 1 dag voordat ik de auto kwam halen door een medewerker in de garage kapotgereden tegen een deur... :nee: Door het garagebedrijf een vervangende (origineel) gekregen en vervangen:

[iimg]https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 3494_o.jpg[/img]

Viessss:
Afbeelding

Na de eerste keer(keren) polijsten:
Afbeelding

Glans begint te komen:
Afbeelding

Als extra service zijn de uitlaten volledig meegenomen:
Afbeelding

En na:
Afbeelding

Remklauwen, veerpoten en de hele wielkappen zijn meegenomen en hittebestendig behandeld:
Afbeelding

En weer mooie remklauwen (geen vage kleurtjes). Dit is overigens speciale coating en geen 'halfords aantipverf':
Afbeelding

Vol verwachting klopt het hart :fu: :
Afbeelding

Nieuwe spiegel:
Afbeelding

Klaar #1:
Afbeelding

Klaar #2:
Afbeelding

Klaar #3:
Afbeelding

Klaar #4:
Afbeelding

Enjoy de foto's :)

Gebruikersavatar
BM-DUB
Berichten: 793
Lid geworden op: 08 jan 2010, 19:59

Re: Symbolio's E63's 650ci, 2007 [work in progress]

Bericht door BM-DUB » 14 nov 2016, 12:06

Mooi! Leren dash is te gek op de E63. Heb de mijne ook afgelopen week volledig laten poetsen inclusief interieur etc. Staat nu lekker binnen en mag er volgend jaar weer uit.

Die :///m: spiegels staan 'em goed! Persoonlijk zou ik alleen nog de type aanduiding laten bevestigen.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)

2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)

Nick-e36
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 apr 2015, 16:04

Re: Symbolio's E63's 650ci, 2007 [work in progress]

Bericht door Nick-e36 » 14 nov 2016, 16:08

wat een plaatje!! :love: :love:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 6 Serie (E63 / E64) Showroom”