Passagiers airbag aan/uitzetten

Voor alle technische vragen over de BMW 4 Serie
londen124
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2023, 17:44

Passagiers airbag aan/uitzetten

Bericht door londen124 » 10 sep 2023, 18:06

Ik heb net een F32 435i Coupe uit 2014 gekocht en loop tegen een paar dingetjes aan waar ik geen antwoord op kan vinden. Ik heb nog niet eerder een BMW gehad dus het is even zoeken naar alles.

Het lampje 'Passagiers Airbag gedeactiveerd is aan'. Ik heb gezocht naar de Adjustment lock waar je met je sleutel de airbag weer aan kan zetten. Op alle video's die ik vind zit deze aan de rechterkant van het handschoenenkastje. Op een enkele site lees je dat dit ook in het handschoenenkastje kan zitten. Maar niet bij mij. Ik heb overal gezocht, maar kan hem niet vinden. Weet iemand waar ik dit wel kan vinden om de airbag weer aan te zetten?

Als ik handmatig FM zenders wil opzoeken, kan ik alleen zoeken op oneven frequenties. Dus bijvoorbeeld 98,3. Als ik dan eenmaal aan de knop draai, gaat die naar 98,5. Hij verspringt elke stap met 0,2. Terwijl ik de frequentie 98,4 wil hebben. Hoe kan ik per draai/stap 0,1 verder gaan ipv 0,2?

Gisteren voor het eerst bij donker gereden. Wanneer ik dimlicht aanzet branden voor ook beide knipperlichten continu. Hoe kan ik dit uitzetten?

Edward
Berichten: 1614
Lid geworden op: 11 feb 2018, 13:00

Re: Passagiers airbag aan/uitzetten

Bericht door Edward » 12 sep 2023, 13:28

londen124 schreef: 10 sep 2023, 18:06 Ik heb net een F32 435i Coupe uit 2014 gekocht en loop tegen een paar dingetjes aan waar ik geen antwoord op kan vinden. Ik heb nog niet eerder een BMW gehad dus het is even zoeken naar alles.

Het lampje 'Passagiers Airbag gedeactiveerd is aan'. Ik heb gezocht naar de Adjustment lock waar je met je sleutel de airbag weer aan kan zetten. Op alle video's die ik vind zit deze aan de rechterkant van het handschoenenkastje. Op een enkele site lees je dat dit ook in het handschoenenkastje kan zitten. Maar niet bij mij. Ik heb overal gezocht, maar kan hem niet vinden. Weet iemand waar ik dit wel kan vinden om de airbag weer aan te zetten?
In het ergste geval is het paneeltje rechts op het dashbard verwijderd ivm kapotte schakelaar. Nu kan het ook zo zijn dat de stoel automatisch registreert dat er een stoeltje staat (bijvoorbeeld isofix) en dus die sensor kapot is (maar dat weet ik niet zeker, is enkel een vermoeden), maar goed... meestal hoort die schakelaar rechts te zitten inderdaad.
londen124 schreef: 10 sep 2023, 18:06Als ik handmatig FM zenders wil opzoeken, kan ik alleen zoeken op oneven frequenties. Dus bijvoorbeeld 98,3. Als ik dan eenmaal aan de knop draai, gaat die naar 98,5. Hij verspringt elke stap met 0,2. Terwijl ik de frequentie 98,4 wil hebben. Hoe kan ik per draai/stap 0,1 verder gaan ipv 0,2?
Mij onbekend.
londen124 schreef: 10 sep 2023, 18:06Gisteren voor het eerst bij donker gereden. Wanneer ik dimlicht aanzet branden voor ook beide knipperlichten continu. Hoe kan ik dit uitzetten?
Dat moet gecodeerd worden. Veel 'pubers' willen graag de knipperlichten laten branden alszijnde US-lights, want dat staat zo 'stoer'. Is officieel APK-afkeur, dus om verrassingen te voorkomen zou ik het uit laten zetten. Kan met Bimmercode, Carly, maar het liefst met de originele BMW software.

londen124
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2023, 17:44

Re: Passagiers airbag aan/uitzetten

Bericht door londen124 » 12 sep 2023, 19:21

Dank voor je reactie Edward. Bedoel je met originele BMW software dat ik daarvoor naar een (BMW) garage moet?

Edward
Berichten: 1614
Lid geworden op: 11 feb 2018, 13:00

Re: Passagiers airbag aan/uitzetten

Bericht door Edward » 13 sep 2023, 17:11

Nee, iemand met een laptop waar die software opstaat.
Laatst gewijzigd door Leen op 23 sep 2023, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd. Quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2839
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: Passagiers airbag aan/uitzetten

Bericht door Source » 16 sep 2023, 11:15

Dat van de FM klinkt mij als een import auto of de radio unit is verwisseld, kan ook zijn dat iemand gewoon heeft getracht iets te coderen waarvan dit het resultaat is.
In ieder geval ik kan alles wel oplossen.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

londen124
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2023, 17:44

Re: Passagiers airbag aan/uitzetten

Bericht door londen124 » 19 sep 2023, 20:41

Heb hem inmiddels laten coderen bij Tommy.nl in Lisse. Hele aardige en vooral bekwame mensen, echt een aanrader. De auto is import uit Canada. De FM is nu ingesteld op 0,1. Knipperlichten (US lights) zijn uitgezet. Lampje 'Passenger airbag off' brandt wanneer niemand op de stoel zit, bij mij zit geen adjustment lock. Ook gelijk de spiegels automatisch laten invouwen bij sluiten auto.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 4 Serie (F32 / F33 / F36) Techniek”