F36 Retrofit M Sport Interieur

Voor alle technische vragen over de BMW 4 Serie
cvds418
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2021, 21:32

F36 Retrofit M Sport Interieur

Bericht door cvds418 » 28 dec 2021, 15:53

Beste leden, ik heb een simpele F36 418D Corporate lease, toen ik de auto kocht was er een M stuur en voorbumper gemonteerd.
Dat was niet mijn smaak zo dus heb ik de auto zelf afgemaakt / af laten maken. De originele skirts en diffuser geplaatst, dubbel uitlaatsysteem, sportievere Brembo remmen, 704M velgen, etc.
Recent heb ik een zgan leren M interieur uit een gesneuvelde 435 aangeschaft. Compleet electrisch met verwarming. Ik zou dat graag in mijn 418D willen zetten en ik loop tegen de volgende uitdagingen aan.

De 418 heeft een handmatig airco paneel en geen knoppen voor de stoelverwarming.
Nu kan ik de digitale versie met knoppen voor de stoelverwarming wel kopen of kiezen voor een handmatige variant met knoppen voor de stoelverwarming. (die zie ik wel uit de 3 serie)
Maar mijn draadboom mist diverse aansluitingen voor de stoelen en BMW heeft hier geen retrofit kit voor.
De lokale BMW dealer adviseerde om er een aftermarket stoelverwarming in te zetten, dat was geen goed teken :)

* Kan een manueel aircopaneel nu vervangen worden voor de digitale versie in de F36? Of missen er zaken (zoals geen dual zone bijv) Moet dit ook gecodeerd worden?

* Kan ik de bedrading voor de stoelverwarming echt niet zelf toevoegen naast/aan de bestaande draadboom? De donorauto van de stoelen heeft deze complete draadboom beschikbaar.

* Mijn huidige stoel heeft alleen een electronische lendesteun. De nieuwe stoelen zijn volledige electrisch en hebben meer aansluitingen. Er zou een control-unit in de electrische stoel zitten, gaat dit zo werken op spanning in de 418 of moet hier ook iets gecodeerd worden?

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2839
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: F36 Retrofit M Sport Interieur

Bericht door Source » 04 jan 2022, 17:28

* Kan een manueel aircopaneel nu vervangen worden voor de digitale versie in de F36? Of missen er zaken (zoals geen dual zone bijv) Moet dit ook gecodeerd worden?
Dat gaat niet werken

* Kan ik de bedrading voor de stoelverwarming echt niet zelf toevoegen naast/aan de bestaande draadboom? De donorauto van de stoelen heeft deze complete draadboom beschikbaar.
Er komt wel meer bij kijken dan dat.

* Mijn huidige stoel heeft alleen een electronische lendesteun. De nieuwe stoelen zijn volledige electrisch en hebben meer aansluitingen. Er zou een control-unit in de electrische stoel zitten, gaat dit zo werken op spanning in de 418 of moet hier ook iets gecodeerd worden?
Bedrading moet gemaakt worden op de juiste manier en de auto moet geprogrammeerd worden.

Ik kan zo'n ombouw voor je uitvoeren.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Plaats reactie

Terug naar “BMW 4 Serie (F32 / F33 / F36) Techniek”