Storing noodoproep na montage pdc voorzijde.

Voor alle technische vragen over de BMW 2 Serie
Dan_Veluwe

Storing noodoproep na montage pdc voorzijde.

Bericht door Dan_Veluwe » 31 jan 2019, 20:30

De dealer wilde er niet aan beginnen [wisten niet hoe, en met BMW spullen gaat het richting € 1800.. :gek: ].
Hier in de buurt zit een bedrijf dat alarminstallaties inbouwt en upgrades voor audio etc. Die hebben de auto bekeken en waren bereid het te plaatsen. Ik heb een nieuwe onderste grille met [pdc-gaten] besteld bij Ekris [prijs viel mee], omdat er geen plek was voor de sensoren in de aanwezige grille.
De bumper aan de voorzijde is er af geweest en de stekkers los. Na terugplaatsen is alles weer vastgeklikt en alles werkt. De PDC is geschakeld via het snelheidssignaal en werkt tot 15kmh. Probleem is : er blijft een waarschuwing branden 'storing noodoproep' , terwijl dit gewoon werkt ! :roll:

Weet iemand of dit na '10x starten' weer verdwenen is :gekdoen: , of moet ik naar de dealer voor een reset ? :jack:

Ik heb overigens een app met een OBD2 connector om storingsmeldingen te resetten, maar heb dit nooit bij een BMW gedaan. Van mijn Jaguar weet ik dat er dan een nieuwe foutmelding komt die je niet meer weg krijgt zelf.

Gebruikersavatar
mieske90
BimmerPortal Team
Berichten: 5559
Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
Locatie: Noord-Brabant

Re: Storing noodoproep na montage pdc voorzijde.

Bericht door mieske90 » 01 feb 2019, 15:54

Als het goed is kun je die melding gewoon resetten via OBD2
Afbeelding
Volgende evenement:


Dan_Veluwe

Re: Storing noodoproep na montage pdc voorzijde.

Bericht door Dan_Veluwe » 01 feb 2019, 20:17

Hallo Mieske,

Tot nu toe staat het er nog. Is het over een week niet weg dan plug ik mijn BT-OBD2 plug erin en kijk
met mijn Torque app wat de melding is. Ik kan ook domweg alles wissen, maar dat zal het draadloos
onderhoud schema minder leuk vinden denk ik..

Mvg,
Dan

PS. Van dit antwoord kreeg ik geen melding in mijn email, wel van je reactie op mijn voorstel bericht.

Gebruikersavatar
mieske90
BimmerPortal Team
Berichten: 5559
Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
Locatie: Noord-Brabant

Re: Storing noodoproep na montage pdc voorzijde.

Bericht door mieske90 » 16 feb 2019, 17:50

omdat je waarschijnlijk daar in dat topic op "aboneer op dit onderwerp" hebt gedrukt.
Dit kun je hier ook goed onder aan de pagina
Afbeelding
Volgende evenement:


Plaats reactie

Terug naar “BMW 2 Serie (F45 / F46) Techniek”