Foutmeldingen, problemen of bugs?

Hier vind je algemene informatie m.b.t. huisregels, mededelingen & nieuws
Gebruikersavatar
Robin
BimmerPortal Team
Berichten: 1422
Lid geworden op: 12 nov 2017, 04:13
Locatie: Limburg

Re: Foutmeldingen, problemen of bugs?

Bericht door Robin » 30 mar 2019, 02:29

Wil me best opwerpen als moderator. Zit geregeld op 't forum, maarja. Hoor 't wel als er interesse is vanuit het beheer van het forum ;).
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

Gebruikersavatar
Alyssa
Berichten: 376
Lid geworden op: 20 aug 2012, 21:57
Locatie: Rotterdam

Re: Foutmeldingen, problemen of bugs?

Bericht door Alyssa » 01 apr 2019, 12:08

tom_il schreef: 28 mar 2019, 10:34 Waarom worden die spam accounts niet verwijderd ? Hetzelfde account post nu al dagen alleen spam, berichten worden wel telkens verwijderd maar het account blijft bestaan. Is zoals dweilen met de kraan open.

Ik weet niet welke maatregelen jullie toepassen. In het verleden had ik ook problemen op mijn forum. Niets hielp to als ik een anti spam mod toepaste die de accounts checkt met anti-spam databases. Was zeer effectief.
Na de update en vernieuwing van het forum, heeft de registratievraag helaas enige tijd niet goed gestaan. Uiteraard worden alle spam accounts verwijderd door mij en BrianGT. Helaas is bij de registratie niet altijd direct te zien of het een spam account betreft. Tegenwoordig wordt bijvoorbeeld "@gmail.com" ook veel gebruikt en hierbij is aan de naam dan niet direct af te leiden of het om spam gaat.
De accounts die zichzelf zichtbaar als spam profileren, worden gedeactiveerd, verbannen (op ip/naam en email) en verwijderd. Ook controleren wij regelmatig de nieuwe accounts en proberen wij de vermoedelijke spam accounts op voorhand zoveel mogelijk te filteren.

Uiteraard kunnen we de hulp van forumleden hier goed bij gebruiken. Zie je een spam topic voorbij komen? Meldt het topic, zodat moderators het op kunnen pikken. Ik zelf log elke dag een aantal keer in om dit in de gaten te houden, maar een paar extra ogen zou zeker van pas komen!

Kun je mij meer vertellen over de anti spam mod die jij gebruikte op het forum? Vaak hebben wij last van spam in bepaalde periodes, maar nu lijkt het erop dat het aanhoudt. Wij staan zeker open voor een effectieve oplossing. :amen:
BimmerPortal Team

E46 330ci '01

Vind mij op Facebook
of op Instagram

Gebruikersavatar
Alyssa
Berichten: 376
Lid geworden op: 20 aug 2012, 21:57
Locatie: Rotterdam

Re: Foutmeldingen, problemen of bugs?

Bericht door Alyssa » 01 apr 2019, 12:11

@Anni: ik ben zelf veel actief op de achtergrond, bij bijvoorbeeld aanpassen van topics, verplaatsen hiervan, ledenregistratie, etc. Verder klopt het inderdaad dat de moderators weinig actief zijn op het forum. Wij kunnen dan ook zeker drie nieuwe moderators gebruiken.

@VanDrankel: ik ga je een pb'tje sturen met meer info! Zoals gezegd zoeken wij versterking voor het team, dus laten we kijken of jij je hierbij vindt passen. :)
BimmerPortal Team

E46 330ci '01

Vind mij op Facebook
of op Instagram

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Foutmeldingen, problemen of bugs?

Bericht door tom_il » 02 apr 2019, 14:31

Alyssa schreef: 01 apr 2019, 12:08
tom_il schreef: 28 mar 2019, 10:34 Waarom worden die spam accounts niet verwijderd ? Hetzelfde account post nu al dagen alleen spam, berichten worden wel telkens verwijderd maar het account blijft bestaan. Is zoals dweilen met de kraan open.

Ik weet niet welke maatregelen jullie toepassen. In het verleden had ik ook problemen op mijn forum. Niets hielp to als ik een anti spam mod toepaste die de accounts checkt met anti-spam databases. Was zeer effectief.
Na de update en vernieuwing van het forum, heeft de registratievraag helaas enige tijd niet goed gestaan. Uiteraard worden alle spam accounts verwijderd door mij en BrianGT. Helaas is bij de registratie niet altijd direct te zien of het een spam account betreft. Tegenwoordig wordt bijvoorbeeld "@gmail.com" ook veel gebruikt en hierbij is aan de naam dan niet direct af te leiden of het om spam gaat.
De accounts die zichzelf zichtbaar als spam profileren, worden gedeactiveerd, verbannen (op ip/naam en email) en verwijderd. Ook controleren wij regelmatig de nieuwe accounts en proberen wij de vermoedelijke spam accounts op voorhand zoveel mogelijk te filteren.

Uiteraard kunnen we de hulp van forumleden hier goed bij gebruiken. Zie je een spam topic voorbij komen? Meldt het topic, zodat moderators het op kunnen pikken. Ik zelf log elke dag een aantal keer in om dit in de gaten te houden, maar een paar extra ogen zou zeker van pas komen!

Kun je mij meer vertellen over de anti spam mod die jij gebruikte op het forum? Vaak hebben wij last van spam in bepaalde periodes, maar nu lijkt het erop dat het aanhoudt. Wij staan zeker open voor een effectieve oplossing. :amen:
Ik gebruikte een mod die verwijst naar de Stop forum spam database : https://www.stopforumspam.com/
De mod die ikzelf gebruikte is niet meer beschikbaar, maar op die site vind je alternatieven afhankelijk welke phpBB versie jullie gebruiken.
Ik vond die database heel effectief, de captachas of vragen zijn helaas weinig effectief daar ze ook mensen gebruiken die spam posten, het was weliswaar een engels forum, bij een nederlandstalig gaat zo een vraag veel effectiever zijn alhoewel google translate wel heel effectief is :bang: .
525d E61 2007 pre-LCI

Plaats reactie

Terug naar “BimmerPortal Informatie”