Robraba F11 525dA xdrive Touring

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
robraba

Robraba F11 525dA xdrive Touring

Bericht door robraba » 27 okt 2016, 08:37

Goedemorgen,

Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en een jongensdroom gaat in vervulling: ik ga een BMW 5-serie rijden. Na het nodige zoek-en kijkwerk heb ik onderstaande auto uitgekozen en ga ik deze vanuit Duitsland laten importeren. Ik hoop hier op het forum gebruik te kunnen maken van jullie kennis (en uiteindelijk zelf ook iets te gaan bijdragen) :) , over een week of 2 wordt hij afgeleverd.

Zoals gezegd is het een 525dA xDrive Touring geworden uit 2013 met een combinatie aan opties die ik in Nederland nog niet ben tegengekomen

Specs:
• 18“ LM stijl 237
• Leder Dakota Bruin
• Bang&Olufsen High End Surround Sound System (een van de beste af-fabriek systemen die je kan krijgen naar mijn mening).
• PDC voor, achter zijkant, surroundview
• 6WB instrumentenpaneel (moet je een liefhebber van zijn, ik vind het supergaaf)
• Keyless go
• Soft-Close
• Dakreling zwart
• 4-Zone climate control
• Ambient Licht
• Binnen- en buitenspiegels automatisch dimmend
• Elektrische stoelverstelling met Memory (berijder)
• Stoelverwarming
• Grootlichtassistent
• Xenon
• Adaptieve bochtenverlichting
• Standkachel
• Night Vision mit Personenerkennung
• Navigatiesysteem Professional
• Head-Up Display
• Innovationspaket II
• Comfort Paket
• Dakhemel Antraciet
• Speed Limit Info
• Kilometerstand: 162.700 km

Foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Quadrantz

Re: Robraba F11 525dA xdrive Touring

Bericht door Quadrantz » 27 okt 2016, 08:51

Welkom hier! :)

Dikke Touring heb je daar aangeschaft! Die zit goed in de opties!
Heb je bewust voor Xdrive gekozen?

Nog mods op de planning staan (m-pakket bijv.)?

Veel plezier hier en met de bimmer :duim:

robraba

Bericht door robraba » 27 okt 2016, 09:09

Hoi, aangenaam kennis te maken.

Ik denk er inderdaad aan om wat mods uit te laten voeren maar dit gaat voor nu even op de lange baan. Nieuwe velgen met winterbanden moet ik sowieso nog aanschaffen, voor de rest ga ik me hier eens rustig inlezen om te kijken wat er zoal mogelijk is :).

Ik heb niet bewust voor de xDrive gekozen, maar rij wel veel snelwegkilometers en heb teveel slippartijen gezien om de voordelen van AWD te kunnen zien. Dat dit afdoet aan het rijplezier van een RWD is voor mij met mijn rijgedrag niet echt te merken.

Eerst maar eens even de bak laten spoelen (dit wordt mij door iedereen aangeraden), voor de rest heb ik de auto door een familielid dat er verstand van heeft laten checken en ziet alles er goed uit.

Auto is altijd dealeronderhouden geweest en heeft net 5000 km geleden een beurt gehad dus ik hoop dat ik een flinke tijd kan rijden voordat er wat gebeurt (ik ga rond de 50.000 kilometer per jaar rijden met deze auto).

Quadrantz

Bericht door Quadrantz » 27 okt 2016, 09:30

Servicebeurt aan de automaat zou ik ook laten doen als dit nog niet gebeurd is. Toevallig heb ik dit 2wk geleden laten doen bij ZF (makers van de bak) in Delfgauw. Ze zitten ook in DLD. Zie mijn showroom (onderschrift) op p19 dacht ik :).

Voor zover ik weet heb je vooral iets aan xDrive in de sneeuw / bij gladheid. Let er op dat je hiervoor wel 'speciale' banden moet aanschaffen en het profiel van de banden ten alle tijden gelijk moet zijn (anders kan het systeem eraan gaan wat weer flink wat kosten met zich meebrengt). Zijn hier wel wat topics over.

50K per jaar zet wel zoden aan de dijk, ik zit op de 40K en wil eigenlijk de 5ton aan tikken (zit nu op 3) :duim:

robraba

Bericht door robraba » 27 okt 2016, 12:38

Dankjewel voor de tips, zat al vol interesse door je posts te lezen :)

Aangezien ik vlakbij de grens woon denk ik dat een ritje Dortmund v.v. maar even gemaakt moet worden :)

Groeten, Roel

Quadrantz

Bericht door Quadrantz » 27 okt 2016, 15:04

:duimen:

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 27 okt 2016, 18:50

Welkom op het forum,

Je hebt inderdaad een hele dikke 5-serie aangeschaft :ja: :kwijl:
Hier ga je vele plezierige kilometers mee beleven.

als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
als er vragen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen uw graag.

vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je F11 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:
Afbeelding
Volgende evenement:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”