E30 M3 Occasions

Specifieke vragen of gewoon praten over het E30 ///M3 model
Gebruikersavatar
emmo
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 jun 2010, 20:22
Locatie: Waalwijk

Re: E30 M3 Occasions

Bericht door emmo » 31 mar 2011, 00:08


Gebruikersavatar
Dj-Swan
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 apr 2011, 22:14

Re: E30 M3 Occasions

Bericht door Dj-Swan » 18 mei 2011, 22:28

Das enne mooie bak!!
mooi dingske :duimen: :duimen:
Laatst gewijzigd door Gast op 19 mei 2011, 06:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
BMW 320i E30 ''86
BMW 318i E46 2002

highperformance

Re: E30 M3 Occasions

Bericht door highperformance » 06 mei 2012, 09:45

Heren BP'ers,

Ik heb contact met een eigenaar van een E30 M3 waar ik in geinteresseerd in ben. Helaas is er niet zoveel bekend van de voorgeschiedenis (van voor 2007). De huidige eigenaar komt goed en betrouwbaar over (is ook member van diverse fora), maar de historie van daarvoor is redelijk onbekend. En ik zou het wel prettig vinden als iemand daar iets meer over weet.

Dus als iemand meer weet van de SX-24-NN dan verneem ik dat graag, mag ook via PB.

Alvast dank en groet,
John

mike1998
Berichten: 279
Lid geworden op: 24 mei 2013, 18:41
Locatie: Dordrecht

Re: E30 M3 Occasions

Bericht door mike1998 » 08 jan 2014, 17:11

Wel heeeel erg rustig hier.
Kwam vandaag dit tegen: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr

Ook wel een beetje M3 toch? :whistle:

matheeuwissen
Berichten: 3712
Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
Contacteer:

Re: E30 M3 Occasions

Bericht door matheeuwissen » 08 jan 2014, 17:14

Zoiets had ik paar jaar geleden nog moeten kopen. Toen tijdje voor zo'n ding zitten kijken. Kwam er één voorbij voor 9k. Maar vond het toen nog wat teveel. Ook omdat een e30 nog wel eens wil roesten.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

steef
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 jan 2020, 16:15

Re: E30 M3 Occasions

Bericht door steef » 06 sep 2021, 18:14

Jammer, hier gebeurt niet zo veel meer. Dat is uiteraard inherent aan de vraagprijzen (en om zo’n auto netjes te houden, roestvrij bedoel ik dan). De E30 is een op zichzelf staande auto, licht, en imho het meest fraaie dashboard wat er geleverd is door BMW. Alles wat daarna komt is zwaar.
Ooit naarstig gezocht naar een B6 3.5 (in de goedkope tijd), en toen werd me al duidelijk dat onversleutelde exemplaren nauwelijks nog bestonden. Dat is met de M3E30 hetzelfde. Pittige prijzen, voor auto’s zonder historie. De hoofdprijs als die er wél is, en dan nog, schadehistorie is wazig, en de origineel NL auto’s hebben flink last van het roestduiveltje. Ik heb er veel gereden, maar kwam er telkens niet uit met de eigenaar. Vaak wist ik wat er aan ging komen. Het forum is opgeheven, dat is jammer, want daar stond veel historie van de NL-auto’s, ook de restauratieobjecten. Uiteindelijk kreeg ik de kolder in mn kop, en ging op zoek naar een F355 Berlinetta handbak, maar kwam ondertussen een GT3 tegen. Die heb ik nog, die blijft. Een mens moet een keer tevreden zijn, en dat ben ik (nu). De F355 is een ramp om rijdende te houden. De GT3 is zorgeloos, kwaliteit! Toch blijft de hang naar een M3E30 hangen: die trok ik aan. Daar kon ik alles mee. De GT inmiddels ook, die is zoveel keer sneller, bruut, maar daar gaat het niet om bij een rijdersauto.

Er gaat wat veranderen in de autowereld. De ICE wordt onbetaalbaar (gemaakt), en kundige monteurs lijkt een uitstervend beroep. Wie kan er straks nog spatborden kloppen? Carburateurs van een V6 of V12 afstellen? Ook onderdelen beginnen schaars te worden. Ferrari stopt bijvoorbeeld na een x-aantal jaren met produceren van onderdelen. De liefhebbers van de nieuwe generatie Ferrari’s maken zich zorgen om de computers die de huidige apparaten aan moeten sturen. Het is Italiaans, het gaat dus stuk! Einde hobbyauto, tenzij een hobby-bob zich verdiept in de materie van de elektronica-wereld. (Daar zijn er al wat meer van).

Hoe actief het M3E30 forum was, diverse projecten, veel technische vragen, veel aanbod, zo uitgestorven lijkt het nu te worden. De M3 wordt te duur als hobbyauto, te duur om wekelijks even mee te toeren, en zo vergaat het vele merk-fora. Slechts een enkeling kan zich nog een dergelijk apparaat veroorloven, zet hem weg in een opslag, en gaat hoogstwaarschijnlijk geen tijd in een forum steken. Het straatbeeld wordt er ook niet fraaier op.
Met de inzet van onze (r)overheid op het gebruik van de EV, en absurde brandstofprijzen, zie ik de hobby van velen sneuvelen, en een uitsterven van diverse fora. Getuige de activiteit alhier. Een voorbode?
Save the manual!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E30) ///M3”