323i restauratie probleem

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
323ibaur
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2021, 08:47

323i restauratie probleem

Bericht door 323ibaur » 17 feb 2021, 09:49

Hallo allen ik ben nieuw hier!

Nu als m'n 3e e30 (eerste waar ik echt veel werk in steek) heb ik deze zomer een 323i baur gekocht uit 1985, handbak l-jetronic als ik me niet vergis.
Auto lag volledig uit elkaar. ik heb alles opgelast en ben nu bezig met opbouwen.
Onderstel reeds volledig vernieuwd, motor alles vervangen en vernieuwd, elektriciteit gelegd en dan het volgende...

Ten eerste ik zit met 1 benzinepomp naast de tank. Ik las dat je ofwel in de tank ofwel een in de tank en een buiten de tank kan hebben. Nu heb ik enkel 1 buiten de tank , is dit dan toch een mogelijkheid? :X

Ten 2e het brandstofsysteem.
Ik heb (denk ik) alle elektriciteit die voor de motor moet zorgen alweer aangelegd, nu wilde ik voor de eerste keer starten, motor gaat mooi rond maar ontsteekt niet (nog niet verder naar gekeken) maar belangrijker vond ik dat de pomp niet aanslaat als ik hem op contact zet!
Als ik overbrug werkt de pomp dus kapotte pomp is uitgesloten.
Nu zit ik met een ander soort relais dan de meeste e30's zo te zien, over deze vind ik niks terug!
relais: 13631714195
overbrug ik de '30' en '87b' op het relais heb ik weer pompwerking, maar ik vroeg me nu af, hoe wordt dit soort relais aangestuurd?
ik heb enkel op de '30' spanning als ik het contact opzet en had dus ook wel 12v op de '15' verwacht..
kan dit een kapot relais zijn of de aansturing van het relais verder controleren?

Iemand tips?
Geen idee als de ontsteking die (nog) niet werkt er iets mee te maken heeft maar hier heb ik nog niet verder naar gekeken.
Hopelijk kan iemand helpen want op internet vind ik 0 info over deze relais :P

Terug naar “BMW 3 Serie (E30) Techniek”